Naakte Saffron (haf×appa) @ work :))

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Naakte Saffron (haf×appa) @ work :))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:25

Vandaag kwam Myra (Myra@bokt) weer eens langs bij mij en Saffron Haha! Dus natuurlijk moesten er ook foto's gemaakt worden *LOL*

Gisteren ging het rijden niet zo heel lekker, maar vandaag ging het gelukkig al een stuk beter.

Waar zijn we mee bezig: Met name hem ontspannen krijgen en voorwaarts blijven rijden. Dit oefenen we door middel van figuren en (tempo)overgangen te maken. Een ander punt waar ik mee bezig ben is mijn houding, en dan met name het rechtop blijven zitten en mijn benen. Al ging dit vandaag beter dan verwacht Lachen

Waar lopen we tegen aan: Saffron mag nog een stuk voorwaartser lopen en reageert nog niet helemaal goed op mijn been. En mijn houding is dus af en toe nog een probleem Bloos

Saffron is een 4,5 jarige pony en is nu ruim een jaar onder het zadel. Sinds een aantal weken zijn we wat serieuzer aan rijden en zijn we ook goed aan het oefenen voor onze eerste onderlinge wedstrijd in februari *LOL*

Ons niveau: tja, zal wel B zijn Vork

Dan hier de foto's:
(Natuurlijk wel losgereden en uitgestapt met zijn uitrijdeken Lachen )

1 Zijn knappe kop Lovers
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6 Er kwam even een ballon langswaaien. Staleigenaren waren net thuis gekomen en één van hun dochters liet perongeluk haar ballon los Tong uitsteken
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10 Ietsje te diep Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
11
Afbeelding
12 Weer iets te diep
Afbeelding
13
Afbeelding
14
Afbeelding
15 En lekker uitdraven en op zn eigen benen lopen Lachen
Afbeelding

Binnenkort komt er trouwens een zadelmaker en een osteopaat langs. Ik heb het idee dat hij links wat vast zit en een controle kan nooit kwaad Lachen
Daarbij ligt het zadel niet helemaal geweldig, niet voor hem en niet voor mij (een iets grotere inchmaat is misschien ook wat beter voor mijn bips Bloos ). Vandaar dat ik dus een zadelmaker langs laat komen.

En, nog tips voor ons? Haha!
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 26-12-08 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

femmiel

Re: Naakte Saffron (haf×appa) @ work :))

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:30

Ziet er goed uit Haha!
Je moet je handen wat meer dragen je steek ze recht naar beneden,verder ziet het er goed uit.
En wat een geweldig mooie pony Haha! Haha!

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:35

dat het zadel niet helemaal geweldig ligt heb je zelf al gezien, maar verder zie ik ook dat je je armen stijf houdt.. maak eens een mooie knik in je armen, en ga zitten alsof je in een lekkere stoel zit. Clown

succes!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:38

maccie schreef:
je zadel lijkt indd een beetje naar voren te kiepen, hij sluit niet heel lekker aan maar de zadelmaker weet vast raad!

Dat klopt ja Lachen Hij wipt ook wat van achteren hierdoor. Heb het idee dat het zadel ook heel erg meespeelt in zijn gedrag onder het zadel, is natuurlijk ook wel logisch als het niet lekker ligt Lachen
Afgelopen week John Kool gesproken en hij zei dat ik hem volgende week maar even moest bellen voor een afspraak Lachen

femmiel schreef:
Je moet je handen wat meer dragen je steek ze recht naar beneden,verder ziet het er goed uit.

Ik heb mijn handen idd redelijk laag. Van mijn instructrice mag ik ze echter niet te hoog houden aangezien er dan een hefboomwerking ontstaat waardoor saffron te diep gaat lopen (neus dichter bij zijn borst). Vandaag ook bezig geweest met wanneer hij naar beneden kwam en mijn hand opzocht hem de ruimte te geven als beloning, dus mijn handen naar voren (op dezelfde hoogte). Helaas zijn mijn armen niet zo lang Bloos Wil ik mijn ellebogen gebogen houden dan liggen mijn handen onderhand op mn bovenbenen Schijnheilig

Bedankt voor de reacties Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:33

goh mooie pony zeg,apart zo die kleur!

hij valt erg op de voorhand,probeer veel tempowisselingen en overgangen te rijden om de achterhand meer te activeren,zodat hij deze beter zal onder brengen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 22:50

Dat klopt ja, probleem is alleen dat we al die dingen al doen, het lijkt alleen niet te helpen Scheve mond Van de week waarschijnlijk weer les, dus het meteen daar even over hebben.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:58

Het lijkt net of het niet aan het zadel licht, maar aan jou houding, als jij zit hol jij je rug, ga eens recht op de grond (of bed) liggen en probeer dan je hele ruggegraad het bed/grond te laten raken. dat moet ook op je paard zo zijn Knipoog

verder, hou de knik in je armen, ik heb een beetje het idee dat hij dreigt naar hangen in jou handen (kan ik natuurlijk geheel verkeerd zien!) en dat hij hierdoor op de voorhand valt, probeer dan met je buitenteugel deze 1 keer zo'n 20 cm omhoog te halen, in 1 beweging. niet trekken. gewoon omhoog.

Je trekt op sommige foto's ook je hiel omhoog, experimenteer een keer met je beugels, gaatje langer, gaatje korter, en maak dan foto's hoe je been dan ligt, kan je zelf kijken wat de beste is Knipoog

Verder moet ik wel zeggen dat ik het een erg leuk paardje vind, en jou rijden er erg vriendelijk uit ziet! dus succes met je wedstrijd! Lachen gaat denk wel lukken!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 06:49

smurffie schreef:
Het lijkt net of het niet aan het zadel licht, maar aan jou houding, als jij zit hol jij je rug, ga eens recht op de grond (of bed) liggen en probeer dan je hele ruggegraad het bed/grond te laten raken. dat moet ook op je paard zo zijn Knipoog

Dat lukt me niet, aangezien mijn bips in de weg zit, die is iets breder (naja, uitstekender) dan gemiddeld Clown Denk ook dat het daardoor heel erg lijkt alsof ik mn rug hol maak.

Bedankt voor de reacties Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 08:03

Commentator is duidelijk een pennyaccount... Gewoon temmen mensen.. Hoe kinderachtig.

TS, je hebt een grappig pony'tje.

Jullie hebben duidelijk plezier samen en dat is erg belangrijk.

Als je dalijk een ander zadel neemt, zou ik overwegen een dressuurzadel te nemen, ik denk dat dat jouw houding een heel eind ten goede komt Ja

Je armen houd je te gestrekt. Nu heb je in verhouding best korte armpjes, dus zal het niet makkelijk zijn om een goede armhouding te behouden.
Toch moet je proberen een knik in je elleboog te maken, en je handen voor je uit en wat hoger te plaatsen, gestrekte armen betekend altijd een te stramme hand.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:05

Jenn, je hebt echt een super leuk paardje! Lovers

Over je zadel had je zelf al gezegt en misschien als je zadel weer goed ligt dat hij een stuk fijner loopt wie weet dat het daar aan ligt?
En je armen meer in een knik dragen ziet er al een stuk netter uit en misschien dat hij dan ook minder gaat hangen op de voorhand?

Je rijd wel echt super vriendelijk! Nog heeeeeeel veel succes met hem en blijf hem echt leuk vinden!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:30

Wat een leukerd is het, ik ben benieuwd hoe hij gaat lopen met het nieuwe zadel.

Verder valt hij op de voorhand, dus lekker veel tempowisselingen en overgangen rijden Lachen.

Heel veel plezier nog met hem!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:13

Wat een prachtige pony, het rijden ziet er leuk en bovendien vriendelijk uit! Lachen

Wat je zelf ook zegt, hij loopt eigenlijk (naar mijn mening) net iets te diep, hij duikt iets te veel.
Probeer hem wat voorwaartser te rijden, als jij je been aandrukt, moet hij ook echt direct vertrekken.
Geen reactie op je been, geef hem dan even een tik(je) met je zweep, zodat bij hem het kwartje valt.
Als hij vlug aan je been is, zal je er denk ik ook een stukje lekkerder op kunnen zitten en zal hij minder snel gaan duiken Lachen .

Veel succes en plezier nog samen!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:47

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

GBoterbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:23

Leuke pony Haha!!
En t rijden ziet eruit alsof jullie op de goede weg zijn toch!

Neem de tijd en dat komt vast goed Knipoog

Ben benieuwd hoe hij er in de zomer uit ziet met een complete vacht

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:12

Ziet er goed uit! Je hebt je paardje heerlijk ontspannen aan het lopen! Probeer niet voorover te vallen, want het lijkt net of dat gebeurt op de foto's. Wat is er met z'n mooie lange voorpluk gebeurt Verdrietig Toen je hem net had, was die nog zo mooi lang!

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:14

ziet er leuk uit, maar mag ik vragen waarom je alles scheert (hoofd is erg netjes!) maar dan niet zijn benen:S

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:11

Wat is het toch een lekker ding en wat zijn jullie toch leuk samen. Haha!
En wat was het kooooud... Nagelbijten / Gniffelen

Jammer dat hij de laatste tijd toch wat sloom is, dat lijkt me echt lastig (niet iets wat ik met Gefjun heb *LOL* ). Wat zegt je lerares daarover? Zag er goed uit hoor, lekker ontspannen. Jammer dat hij wel zo naar voren zakt, maar dat is volgens mij niet 'het probleem': eerder dat hij niet goed op je been reageert. Wel bezig blijven met nageven he (hij was wel zo slim om dan langzamer te gaan als hij los liet Tong uitsteken )! Stap ook veel, desnoods met deken. Ben benieuwd hoe je volgende les gaat en wat voor een tips zij geeft. Haha!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 22:03

@Sunrise_ : daar zijn we ook mee bezig Lachen al flink een tijd. Probleem is echter, dat als ik hem een tik geef (dus als hij niet op mijn been reageert) hij dan 5m harder loopt en daarna weer terug valt.

Het ging een paar weken terug eindelijk wat beter, hij reageerde steeds sneller op mijn benen. Maar we hebben een beetje een dipje geloof k Scheve mond momenteel is hij nogal sloom en doet hij ook niet echt de moeite om goed te reageren op mijn been. Natuurlijk is meneer wel actief wanneer ik het niet wil Vork achja, blijft een jonge pony he Tong uitsteken

@jUst_eVa: helaas hebben de kalfjes er vorige winter aan geknaagd Nagelbijten / Gniffelen hij heeft een aantal kalfjes als buren waarmee hij in contact kon komen. Hij at gezellig mee met hun hooi terwijl de kalfjes aan zijn voorpluk sabbelden Nagelbijten / Gniffelen Momenteel kunnen ze er niet meer bij Lachen het is nu ook alweer een stuk aangegroeit vergeleken met vorige winter.

@Hollsteiner: omdat ik het niet echt nodig vond en ik het zonde vond van zijn sokken. Ik heb liever iets wat functioneel is dan mooi Knipoog

@Myra: nog geen les gehad. Waarschijnlijk volgende week dinsdag. Ga het er dan meteen met haar over hebben Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 22:05

nann_CCU schreef:
Jenn, je hebt echt een super leuk paardje! Lovers

Over je zadel had je zelf al gezegt en misschien als je zadel weer goed ligt dat hij een stuk fijner loopt wie weet dat het daar aan ligt?
En je armen meer in een knik dragen ziet er al een stuk netter uit en misschien dat hij dan ook minder gaat hangen op de voorhand?

Je rijd wel echt super vriendelijk! Nog heeeeeeel veel succes met hem en blijf hem echt leuk vinden!

Dankje Haha!

Probleem met mn handen hoger dragen is dat de teugels dan als hefboom gaan werken en ik hem naar beneden "trek". Wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ik zal de volgende keer eens kijken of het me lukt om mn handen niet te hoog te houden, maar toch met een knik in mn armen Tong uitsteken

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:58

Oeps, foutje. Dit was een pm. *LOL*

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:54

Als je je teugels wat langer maakt en dan je handen wat hoger houdt plus die knik in je armen, lijkt mij niet dat je dan een hefboomwerking krijgt Verward Aangezien hij dan evenveel ruimte heeft: maar het werkt wel zachter in op zn mond Lachen

Verder heb je nu al een halve dressuurpoown, maar ook een halve teddybeer Haha! Maar hij blijft knap Haha!

manon_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:32

Wat een leuke pony om te zien!!! Misschien kun je je handen iets hoger dragen dat ziet er iets vriendelijker uit. Verder zie je dat ze zich op de latere foto's ontspand. Ga zo door.

nynz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:57

heej! spr mooi paard!
bij foto 12 zat je iets te ver naar voren!(heb ik ook last van hoowr)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:21

Foto 1 is echt een onwijs mooi plaatje!

Rijtechnisch zou ik als commentaar willen geven dat je pony iets meer vanuit achter naar voren toe moet. Wat actiever maken daar, zodat ze haar hoofd/hals ook wat meer gaat dragen. Houd zelf je benen wat langer en denk aan je handen. Succes!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:36

Wat een geweldig paardje heb je daar!
Ga niet te ver naar voren zitten Lachen
Foto 14 is netjes. Gebruik je geen peesjes? Vooral op foto 3 en 5 is duidelijk te zien dat hij op zijn eigen hoeven loopt.
Veel succes nog met 'm! Jullie komen er wel! Haha!