pony slaat onder het rijden naar andere pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tinkalevi

pony slaat onder het rijden naar andere pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:20

hallo , ik heb even een vraag onze pony heeft tegenwoordig de manier om tijdens het rijden zijn achterwerk om te draaien en dan een andere pony een mep te verkopen dit is hij gaan doen nadat hij twee keer door een shetlander is gepakt tijdens het rijden zijn daar manieren voor om dat af te leren?

Ponybokjes

Re: pony slaat onder het rijden naar andere pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:30

Ik denk niet echt dat je hem dit af kan leren. Je paard is duidelijk niet blij om dat andere paard in de buurt te hebben. Ik zou hem gewoon zo veel mogelijk bij dat andere paard uit de buurt houden. Dus niet er bijvoorbeeld naast gaan stappen etc. Als je in dezelfde bak rijd, zorg dan dat er zoveel mogelijk afstand tussen jullie paarden blijft.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:37

Hij mag dit niet doen, het is slecht voor de pony maar als diegene wordt geraakt die erop zit ben je ook ver van huis! Zoveel mogelijk afstand houden en mocht hij dit weer doen, direct op het punt wanneer hij dit doet afstraffen en doorpakken. Dan moet het denk ik al wat minder worden!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:41

gelijk aanpakken. mss in voorzorg even een roodstrikje in de staart zodat andere weten dat ze er niet te dichtbij mogen komen. tenzij je altijd met dezelfde personen tegelijk rijdt dan kun je het gewoon even zeggen

tinkalevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 19:01

zo is het dus ook gekomen denk ik want die shetlander heeft hem een mep vekocht en mijn dochter die op onze pony zat werd ook geraakt met als gevolg 4 weken gips dus hij heeft heel goed begrepen hoe het werk , maar afstraffen hoe kan je dat het beste doen een tik met de zweep of direct op een korte volte

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:40

Ik zou hem afstraffen met mijn stem(een flink zware stem opzetten) en hem een tik verkopen met mijn zweep. Uiteraard zou ik het probleem ook niet op gaan zoeken en een beetje uit de buurt van andere paarden blijven, maar mocht het onverhoopt toch gebeuren dat een ander paard in de buurt komt en hij haalt uit dan zou ik hem straffen. Ik vind dit onacceptabel gedrag, ongeacht de oorzaak van dit gedrag.

tinkalevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 23:11

ik had ook zo graag gewild dat hij het niet geleerd had

tinkalevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 23:12

maar alvast bedankt het is altijd te proberen