Mijn merrie van 21 is vorige week gegrepen door een hond van het asiel hier vlakbij
. Een gelukkig oppervlakkige vleeswond, 12 nietjes erin, 4 dagen totaal antibiotica spuiten en het vervelendste eigenlijk: verplicht 12 dagen boxrust -dus echt in de box blijven-, vanwege de lastige plek waar de wond zit (rechtsvoor op haar bovenbeen vlakbij haar elleboog) was de VA erg bang dat het bij beweging open zou springen. Gelukkig a.s. maandag mogen de nieten eruit en mag ik weer beweging gaan geven. Ze is op stal wonderbaarlijk rustig, maar als we weer naar buiten gaan zal dat wellicht wat anders zijn. Ik ga natuurlijk met de VA overleggen hoe ik de training ga opbouwen, maar wil ook hier graag horen hoe ik dat moet doen. Ik rijd dressuur M1 en train zo'n 3-2x per week ongeveer 3/4 uur. Rest is longeren, buitenritje, en regelmatig op wedstrijd. Hoe en met name hoe snel ga ik opbouwen? Ze is natuurlijk al een dagje ouder en kan snel wat stijf zijn aan het begin van de training. Alle tips welkom!