Ik heb een galopprobleem die ik wil aanpakken, maar weet nog niet zo goed hoe.
IK HEB EEN INSTRUCTEUR! Maar deze is afkomstig van nederland (ben van belgie) en komt dus om de 3 weken, maar ondertussen wil ik er zelf aan werken.
Woest (mijn haflinger van bijna 6 jaar oud) springt goed aan op de linker galop, en slecht op de rechtergalop.
Als hij op de rechter galop zit, krijg ik wel wat stelling, en blijft hij netjes op de hoefslag (terwijl dit zijn SLECHT KANT is!)
Als hij op de linker galop zit (ZIJN GOEDE KANT) krijg ik wel stelling, maar wil hij niet op de hoefslag blijven. Hij reageert dan ook niet op mijn binnenbeen , die uit alle macht hem naar de hoefslag probeert te duwen, zelfs niet met een verzwarende buitenteugel.
Als ik hem te hard ga tikken dan gaat hij sneller. Ik rij hem op een dubbelgebroken sprenger watertrens (goudkleurig) en alhoewel véél mensen me zeggen dat ik zwaarder moet gaan, weiger ik dit, omdat hij GOED!! loopt op dit bitje, enkel in de galop wil hij door mijn bit uit galopperen.
HIJ LOOPT NIET WEG!! van het bit, maar hij kan wel zo sterk worden dat mijn zit en bithulpen niet meer op hem indringen. stop ik dan met drijven (om hem naar de hoefslag te krijgen) dan vertraagt hij ook wel weer.
Ik denk persoonlijk dat ik hem té veel op de volte hem laten galopperen, waardoor hij moeilijk rechtuit wil galopperen. Kan dat?
Hij heeft het ook wel wat moeilijk met de galop omdat wat langer gebouwd is. Maar dit kan ik trainen met balkjes ect, maar echt op de galop oefenen kan ik in de winter niet, omdat we hem niet scheren.
iemand tips voor mijn hoefslag probleem?