sabina1998 schreef:ik rijd ook op een pony die dat doet, als ik haar terug neem dan leun ik een beetje voorover en hou de teugels laag, als ze in de draf doet dan hou ik haar nog steeds in,, als je dat vak genoeg doet leert ze het vast wel af,,als ze snel gaat draven dan straf je je pony( NIET SLAAN OFSOO!!) veel suc6!
Als hij snel gaat draven dan straf je je pony, waarom niet jezelf sraffen, jij bent de gene die verantwoordelijk is voor de fouten die je paard maakt.
Zorg dat de basis goed is en ga dan pas een stapje verder, dus misschien is de pony technisch gezien nog niet aan de galop toe en zul je zlef daar beter de voor bereiding voor moeten maken, jij wil je pony rijden , doe het dan met respect en gevoel, als je dat niet op kan brengen kun je beter een andere hobby nemen.
Valt me op dat heel vaak het paard gestraft word voor de dingen die de ruiter fout doet, echt menselijk de fout door schuiven naar een ander, helaas geeft een paard zich vaak over aan de fout van de ruiter, maar bedenk eens wat dat doet in je lichaam, ga zelf eens een uur met je arm in de lucht staan en voel wat je spiren doen, die gaan protesteren , als iemand je dan dwingt om door te blijven gaan is dat niet fijn, zo voelt een paard ook zijn spieren die hij soms gedwongen moet gebruiken en niet kan vertellen dat het zeer onprettig voelt en dan ook nog gestrat word voor iets wat hij op dat moment echt niet kan of zelfs kent.
Verdiep je eens in wat er in het paarden lichaam gebeurd en stop eens met straffen en ga het eens op gevoel aan pakken.