Probleem met houding en zit ,door zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasterina

Probleem met houding en zit ,door zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 19:57

hooi,

Ik ben ong. 2 jaar geleden heel hard van een eenwieler op de stoep gevallen op mijn stuitje Bloos
Maar ik heb er nu nog steeds last van, maar sinds een maandje heb ik ook last van mijn
rug, ik slaap ook op mijn buik en dan krijg je hele erge last , ik lig nou netjes op mijn zij zoals je moet
liggen enz. maar ik heb altijd sinds 3/4 jaar er af en toe een beetje last van met rijden, maar na
even doorrijden ging het weg, maar de laatste paard weken heb ik er zon erge last van, en dan
ga ik maar naar voren zitten want dan voel ik me rugje en stuitje niet, maar dit is dus het probleem,
want ik rij ook wedstrijd en krijg 2 x in de week les, Maar nou heb ik al een paar dagen af en toe zonder zadel
gereden en dan heb ik er absoluut geen last van !
Nou denk ik zelf dat het aan mijn zadel ligt,
maar het is een super zadel, een jaar of 5.
Naam: Passier Grand Gilbert Extra. Het heeft me een zak geld gekost Bloos
Dressuur natuurlijk Knipoog
Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem ?
En zou het aan mijn zadel kunnen liggen?

Alvast bedankt en Groetjes

Casarell

Re: Probleem met houding en zit ,door zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:01

Het zou natuurlijk kunnen dat het model zadel je nu net niet goed past.
Heb je al eens met andere zadels gereden??
Dat zou je natuurlijk eerst kunnen proberen..

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 20:10

femmefatale1 schreef:
Het zou natuurlijk kunnen dat het model zadel je nu net niet goed past.
Heb je al eens met andere zadels gereden??
Dat zou je natuurlijk eerst kunnen proberen..

Ik heb wel eens met een heel oud veelzeidigheidszadelgereden , maar die ging ook flut,
ook heb ik wel eens in een paardenwinkel op een rosner zadel gezeten met een ''inch''
maat die beter bij mij paste, maar daar had ik al last van toen ik ging zitten , Maar
ik dagt misschien weet iemand anders hier iets anders om het op te lossen , want als het
dan egt moet, moetik maar een ander gaan proberen, maar dat zadel heeft mij 2500 euro gekost,
dus eigenlijk vind ik het wel mooi ''Sh*t..

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:48

Ik zou eerst eens langs de dokter gaan met dit probleem, die kan je doorverwijzen naar een geschikte therapeut die met dit probleem aan de slag gaat. Lijkt me namelijk dat de oorzaak niet in je zadel zit, maar in je eigen houding, daar je het buiten het paardrijden ook pijn hebt.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:10

Ik denk dat Alicia2u een punt heeft als je eerder geen last had, en alleen dat jou rugklachten erger worden - dan moet je toch kijken naar je eigen lijf. Je eigen rug weer "los" en soepel maken en daarna weer sterk lijkt me een goed plan - daar heb je zelf langer lol van!

Misschien kan je in de tussentijd een bareback proberen. Ik denk dat je vooral last hebt van de achter omhooglopende lepel. Waarschijnlijk zit je prettiger in een vlak zadel - zonder diepe zit.

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:21

Ik denk niet dat het aan je zadel ligt, als ik jou was zou ik ff naar een huisarts gaan en je laten doorsturen naar een fysiotherapeut of ostheopaat. Wat mij goed helpt (heb zelf ook veel rugklachten) is trainen in de sportschool, ik doe m'n rugspieren trainen aan van die apparaten en pilatus en dit helpt goed bij het los houden van m'n rug! Sterkte!

Vanity_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:20

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Heb zelf ook na een val heel veel last van mijn stuitje en rug gehad. Ik heb hiervoor therapie gehad, oefentherapie-Mensendieck. Dit heeft bij mij in ieder geval erg geholpen. Mijn houding is beter en ik heb veel minder last van rugpijn.
Ik denk zelf dat het niet aan je zadel ligt, omdat je het bij het rosner zadel ook al meteen had.
Als ik jou was zou ik Mensendieck eens proberen, bij mij hielp het al na 2 behandelingen! Succes ermee!