Alleen maar snel in de galop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michh

Alleen maar snel in de galop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 19:20

Mijn fjord wil eigelijk alleen maar snel in de galop, ze loopt sinds we op een nieuwe plek staan wel wat rustiger, maar nog steeds te snel.
Heeft iemand een idee hoe ik het een beetje eruit krijg, veel voltes, overgangen rijden ofzo?

Ik krijg vanaf zaterdag les, maar wil er graag morgen al een beetje aan werken als het lukt, dus zou wel fijn zijn als jullie wat wisten.

Alicia2u

Re: Alleen maar snel in de galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:41

Vooral korte stukjes galoperen: dus terugnemen voordat ze hard gaat. Op die manier rijd je ook nog eens veel overgangen en wordt het paard sterker, waardoor ze later makkelijker verzamelder kan galoperen.

Verder is het rijden op de volte ook een goede manier om het tempo onder controle te houden: gaat ze te hard, maak de volte dan kleiner.

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 21:45

Okee heel erg bedankt, ga het morgen meteen proberen!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:39

Korte stukjes galopperen als je voelt dat je Fjord harder gaat zet hem maar in de galop op een volte van 10 meter.
Daarmee haal je de snelheid er ook uit en na de En inderdaad korte overgangen rijden en ho is ook ho en niet door laten stormen .
Nou heel veel succes ermee

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 09:34

Okee bedankt! *LOL*

wynasenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:57

Wat hier al staat is inderdaad het beste wat je kan doen, en vooral geen harder bit gaan gebruiken. Het enige wat ik je nog kan aanraden, is het tijdelijke gebruik van een (dubbel gebroken!) kneveltrens als je paard niet goed de volte op wil. Maar je leraar zal wel zien of dat al dan niet een probleem is Lachen

Succes!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:53

Misschien even helemaal niet galoperen en zorgen dat hij in stap en draf in balans en op eigen benen loopt, vaak vluchten ze in de galop, omdat ze daar onder de man nog niet aan toe zijn, spieren die daar nog niet op getraint zijn een ruiter die tegen zit en niet de ruimte geeft zodat de spieren kunnen doen wat ze moeten doen, probeer zelf eens licter te gaan zitten en geef je paard de ruimte om te galoperen,
Maar bovenal ga aan de slag et het rechtrichten/gymmen,
Zonder ruiter zal hij waarschijnlijk makkelijk en sopel in zijn eigen balans aan springen, maar met ruiter is dat een totaal ander verhaal, sommige paarden hebben daar gewoon erg veel moeite mee en daarom ook zo belangrijk om een paard te leren die balans om te kunnen zetten om ook in balans te blijven onder de man,
Dus echt op de basis oefeningen gaan trainen zoals schouder binnen en traver, dat maakt zijn achterhand beter,sterker en soepeler en dan zal de galop ook steeds beter en zonder vluchten gaan met ou erop.
Doe je wat aan grond/handwerk? zijn hele fijne oefeningen voor om je paard voor te bereiden.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:05

ik heb het ook en wat ik moet doen is als ze te hard gaat haar op een volte zetten tot ze weer rustig gallopeert en dan weer rechtuit ... !

Debbyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:09

Ik heb dit ook gehad, op kleine volte zetten, en daarop aangalloperen en als ie rustig gallopeerd volte groter maken, zodra hij sneller gaat weer kleiner, en blijft ie rustig, rechtuit galloperen Knipoog
Heeft bij mij echt geholpen! Kon na een tijdje zelfs met lang teugeltje rustig galloperen Lachen

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:25

Inderdaad een paar passen galop en dan terugnemen. Veel voltes, veel overgangen rijden.

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 21:43

Ik heb het geprobeerd, en het hielp wel, ik ga veel oefenen, bedankt! Lachen
@wynasenti: Sorry, maar ik wil echt niet overgaan op een scherp bit, ik wil het op een natuurlijke manier oplossen, en gewoon met dit bit blijven rijden. (dubbel gebroken watertrens)

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:09

idd je moet niet meteen de moed opgeven en scherp bit gaan kopen ! De beste manier is om de pony wanneer hy / zy te snel gaat op een volte te zetten (een kleine) en dan wanneer hy/zy op normale snelheid weer gallopeert dan weer op een recht stuk zetten ik doe het ook met myne want myne is ook zo'n snelheidsduiveltje ^^

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 08:26

steeds aangaloperen en gelijk weer terug nemen in draf en dit een paar keer volhouden voor dat je een keer door blijft galoperen

Mandyy94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:18

Veel overgangen rijden van de draf naar de galop en weer andersom.