In september hebben de mensen waar mijn pony staat,
(oom en tante) een shettie gekocht voor mijn neefje van 6.
Nu is hij al een paar maanden bezig met de pony, maar is hij er een maand geleden ong
afgevallen. En nu is hij bang geworden. Vandaag ging ik weer met mijn neefje rijden, aan de longeerlijn en goed de pony vasthouden. Ik vroeg of hij een keer wou draven, dat wou hij wel. En ik hiel gewoon zijn been vast. Maar mijn neefje raakte in paniek, ik ging stappen en hij sprong van de pony af. Ik heb hem er weer opgezet, omdat ik dacht dat hij er anders nooit meer op zou durven. Maar hij wou eigenlijk niet meer. Ben ik nou te streng geweest? had ik mijn neefje gewoon weg moeten laten lopen?
Ik vind dit allemaal erg jammer, en ik denk dat mijn neefje had gedacht dat hij gewoon op de pony zou kunnen gaan zitten en kon wegrijden. Maaar dat valt nogal tegen.
hij durft wel gewoon op yesta te rijden. (mijn fjord) terwijl yesta een stuk groter is. Op yesta draaft hij wel gewoon. Kan ik heb beter niét meer op yesta laten rijden zodat hij went aan zijn eigen shet? Of is het juist goed zodat hij paardrijden leuk vind?
Ik vind het allemaal erg jammer en moeilijk, en ik zou het super leuk vinden als mijn neefje gewoon lekker kan rijden, zijn pony is namenlijk super braaf. Ik wil hem natuurlijk absoluut niet onder druk zetten om hem te laten rijden. Maar hij wil het ook gewoon zo graag.
ik hoop dat iemand wat tips kan geven, of misschien leuke spelletjes ofzo met de pony om mijn neefje weer wat vertrouwen te geven.
daaag
dat is ook een leuk idee. maar is dat niet een beetje gevaarlijk?
, om samen met mijn neefje te laten doen?