Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Broccoli schreef:Ik merkte het vandaag voor het eerst bij het paard dat ik rijd.
Ze schud haar hoofd van boven naar beneden.
Waarom doet ze dit? Ze doet dit alleen als ik meer spanning op de teugels zet en dan nog niet constant.
tinkaforever schreef:ik heb gisteren avond weer les gereden met hem. Ik heb hem tijdens het losstappen gewoon met zijn hoofd laten doen wat hij wou. Zijn gedrag eigenlijk gewoon negeren. Daarna heb ik hem gewoon goed voorwaarts gereden met een licht contact. Ook in draf heb ik zijn hoofdschudden genegeerd. En na een half uurtje heeft hij zelf mijn hand opgezocht en heeft hij ook zo goed als niet meer met zijn hoofd geschudt.
Volgens mijn instructeur moet ik hem nog iets actiever rijden, zodat die zijn achterhand goed blijft gebruiken, en mij op dit moment enkel daar op concentreren. Zijn hoofd en halshouding komt vanzelf wel weer goed.
Dus voorlopig ga ik hem zo aan het werk houden, en volgende week even kijken of hij het nog doet aan de losse teugel, en dan eventueel de da nog inschakelen.