Safira Lady @ Work First time!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thomas

Safira Lady @ Work First time!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 23:15

Hey Allemaal Haha!

Vandaag ging ik voor de tweede keer op Safira zitten,
Safira is een springefokte merrie, 4 jaar oud, en 1.66.
Maar de vorige keer, crosste ze met mij door het land heen, ik had niks te zeggen. Bloos
Dus dat noemde ik nog geen @Work, dit wel.
We gingen naar Klatering met haar Lachen (Beilen) (Mooie binnenbak zeg!)
Ze werd eerst nog ff gelongeerd, i.v.m de vorige crosstime! Vork
Toen ging ik erop, eerst in stappen, ging goed, na paar rondjes maar ff een drafje geprobeert.
Dat ging eerst nog wel in een rap tempo, maar ging steeds beter.
Later nog een galopje opgepikt, en daarna viel het iets terug, ze wilde de hoeken niet door..
en zat irritant te doen met haar hoofd etc. Toen haar gedwongen in de hoek te rijden, en toen ging het opeens weer een stuk beter.
Balkjes draven, nee hoor, dat wilde mevrouw niet, ja in galop... na 3 keer deed ze het in stap Haha!
Toen een sprongetje meegenomen, 80 cm, ging goed, alleen moet haar wat meer aansporen voor de sprong..
en als een mooi einde hadden we gedacht, 1 meter, Helaas, ik viel eraf Verdrietig Ze reageerde niet goed meer op de beenhulpen, kon haar dus niet een goed vertrouwen geven dat ze moest springen. En toen sprong ze opeens, ik op m'n heup gevallen, gaat goed met mij hoor!

Nou genoeg geklets van mijn kant, hier de foto's:

Afbeelding
eerst aan de longe

Afbeelding
Stappen

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Sprongetje

Afbeelding
hard gewerkt!

Opbouwend commentaar mag,
ik ga zelf niks over mezelf zeggen, want dan hebben jullie niks meer te zeggen Haha!

Vork Groeten Thomas

P.s. Even om het duidelijk te maken : Deze merrie is goed doorgereden! en we hebben maar 2 sprongen gedaan.
Laatst bijgewerkt door Thomas op 22-12-08 23:32, in het totaal 2 keer bewerkt

dianne1010

Re: Safira Lady @ Work First time!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:18

Ten eerste, Leuk paardje !
Hij lijkt niet gespannen, ziet er goed uit hoor.
Jammer dat de foto's een beetje klein zijn kan er niet zo veel over zeggen, maar voor de rest ziet het er goed uit !

Groetjes

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 23:22

dianne1010 schreef:
Ten eerste, Leuk paardje !
Hij lijkt niet gespannen, ziet er goed uit hoor.
Jammer dat de foto's een beetje klein zijn kan er niet zo veel over zeggen, maar voor de rest ziet het er goed uit !

Groetjes

Bedankt Haha!

Ja foto's zijn klein, ook donker,; Maar vorige keer pasten ze niet had ik ze te groot, dus ik dacht ik neem het zeker voor het onzekere

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:23

ze is toch wel al beleerd? of snap ik het nou goed dat ze bij de tweede keer onder het zadel al over een sprong heen moest?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 23:24

Mjay schreef:
ze is toch wel al beleerd? of snap ik het nou goed dat ze bij de tweede keer onder het zadel al over een sprong heen moest?

nee, ze is beleerd en al goed doorgereden hoor Knipoog dit is de tweede keer dat ik erop zit.
Ze had eerst ook een andere bijrijder en heeft meegedaan aan de merrie test
is daar ster merrie geworden

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:27

maar huh zo te horen is ze toch nog niet tegoei beleerd of wel ?
Ik snap het niet helemaal ?
Maar als ze pas beleerd is zou ik er toch geen 1 meter mee gaan springen en eerst ervoor zorgen dat ze de basis beheerd!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:27

Ziet er leuk ook, mooi paardje voor zover te zien van deze foto's Lachen
Vind het wel dapper dat je gaat springen aangezien je al aangaf dat je de vorige keer niks te vertellen had.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:28

Verward waarom ga je springen met een paard als je er de vorige keer dat je erop zat nog niets over te zeggen had.
Nu val jij eraf, dat geeft jullie allebei weinig vertrouwen voor in de toekomst. Leer haar eerst goed reageren op je hulpen, rijdt haar tenminste een paar maanden dressuur en buiten zodat jullie elkaar een beetje kennen. Springen komt later wel lijkt me.

ps: als je wil kan ik je wel helpen om de foto's er op de goeie grote op te krijgen, maar dan moet je me maar even pb'en
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 22-12-08 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 23:28

Miss_Maya schreef:
maar huh zo te horen is ze toch nog niet tegoei beleerd of wel ?
Ik snap het niet helemaal ?
Maar als ze pas beleerd is zou ik er toch geen 1 meter mee gaan springen en eerst ervoor zorgen dat ze de basis beheerd!

uuh je snapt het niet

Ze is beleerd, is doorgereden, is nu 4 jaar, ze heeft ook een merrie test gedaan toen is ze nog beter doorgereden. En ze spring los over 1.45

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:46

Maar als een paard niet goed op je benen reageert dan zit de basis er toch nog niet in ? Of ben ik daar nou verkeerd in ?
Ik denk dat je beter eerst oefent op de gewone dressuur,
dus da ze goed op je been reageert, met een goede stellig loopt en nageefelijk.
En hier moet je toch wel voldoende tijd en energie insteken!
En als je dit goed onder de knie hebt dan pas aan het springen beginnen. Anders zal het sprignen niet veel nut hebben

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 10:09

Miss_Maya schreef:
Maar als een paard niet goed op je benen reageert dan zit de basis er toch nog niet in ? Of ben ik daar nou verkeerd in ?
En als je dit goed onder de knie hebt dan pas aan het springen beginnen. Anders zal het sprignen niet veel nut hebben

Nou we waren best wel lang aan het rijden, eerst reageerde ze heel goed op het been
De lagere sprongen gingen goed, maar toen werd ze moe en reageerde ze niet goed meer..
Snappie?

En ik ben fanatiek met dit paard en ik ga er vaak naartoe!

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:34

tommieee2 schreef:
Miss_Maya schreef:

Nou we waren best wel lang aan het rijden, eerst reageerde ze heel goed op het been
De lagere sprongen gingen goed, maar toen werd ze moe en reageerde ze niet goed meer..
Snappie?

En ik ben fanatiek met dit paard en ik ga er vaak naartoe!

Als ze moe wordt ga je toch geen hogere sprongen meer met haar springen Verward Je stopt toch op het moment dat het goed gaat lijkt me?

Citaat:
Later nog een galopje opgepikt, en daarna viel het iets terug, ze wilde de hoeken niet door..
en zat irritant te doen met haar hoofd etc. Toen haar gedwongen in de hoek te rijden, en toen ging het opeens weer een stuk beter.
Balkjes draven, nee hoor, dat wilde mevrouw niet, ja in galop... na 3 keer deed ze het in stap

Hier vertel je zelf dat jullie nog niet bevestigd zijn als combinatie, dat ze nog niet goed op jou reageert, dat de basis er dus nog niet inzit. Dan vind ik het heel onverstandig om zo hoog met haar te gaan springen, zeker als ze moe is en zeker als jij haar nog niet onder controle hebt. Maar wie ben ik Lachen

Verder kan ik niet zoveel zien op de foto's, op de stap foto's ziet ze er toch redelijk ontspannen uit, maar op de draf foto weer niet.
Wel heel goed dat je doorgaat met trainen met haar, maar ik zou je aanraden om het een stukje rustiger aan te doen. Als je vorige keer nog niets te vertellen hebt, zal dat na 1 keer meer rijden niet ineens compleet anders zijn.

Succes! Lachen

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 11:44

Citaat:
Verder kan ik niet zoveel zien op de foto's, op de stap foto's ziet ze er toch redelijk ontspannen uit, maar op de draf foto weer niet.
Wel heel goed dat je doorgaat met trainen met haar, maar ik zou je aanraden om het een stukje rustiger aan te doen. Als je vorige keer nog niets te vertellen hebt, zal dat na 1 keer meer rijden niet ineens compleet anders zijn.

Succes! Lachen

In draf was ze ook wel ontspannen hoor, maar het zijn momentopnames he, en soms kwam ze met haar hoofd omhoog, en moest ze niesen enzo Tong uitsteken
En ik had gister veel meer te vertellen
de eerste keer reed ik in een groot weiland nu in de binnenbak...
We gaan nu eerst dressuren, 1 meter was denk ik wat te hoog gegrepen, ze kan wel springen, twijfelt alleen of ze erover moet gaan

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:06

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Je foto's zijn te onduidelijk om goed rijtechnisch commentaar op te geven en hier is HAW nu juist voor bedoeld. Zodra je betere foto's hebt ben je vrij om een nieuw topic te openen.