Vandaag ging ik voor de tweede keer op Safira zitten,
Safira is een springefokte merrie, 4 jaar oud, en 1.66.
Maar de vorige keer, crosste ze met mij door het land heen, ik had niks te zeggen.
Dus dat noemde ik nog geen @Work, dit wel.
We gingen naar Klatering met haar
(Beilen) (Mooie binnenbak zeg!)Ze werd eerst nog ff gelongeerd, i.v.m de vorige crosstime!
Toen ging ik erop, eerst in stappen, ging goed, na paar rondjes maar ff een drafje geprobeert.
Dat ging eerst nog wel in een rap tempo, maar ging steeds beter.
Later nog een galopje opgepikt, en daarna viel het iets terug, ze wilde de hoeken niet door..
en zat irritant te doen met haar hoofd etc. Toen haar gedwongen in de hoek te rijden, en toen ging het opeens weer een stuk beter.
Balkjes draven, nee hoor, dat wilde mevrouw niet, ja in galop... na 3 keer deed ze het in stap
Toen een sprongetje meegenomen, 80 cm, ging goed, alleen moet haar wat meer aansporen voor de sprong..
en als een mooi einde hadden we gedacht, 1 meter, Helaas, ik viel eraf
Ze reageerde niet goed meer op de beenhulpen, kon haar dus niet een goed vertrouwen geven dat ze moest springen. En toen sprong ze opeens, ik op m'n heup gevallen, gaat goed met mij hoor!Nou genoeg geklets van mijn kant, hier de foto's:

eerst aan de longe

Stappen

Drafje

Sprongetje

hard gewerkt!
Opbouwend commentaar mag,
ik ga zelf niks over mezelf zeggen, want dan hebben jullie niks meer te zeggen
Groeten ThomasP.s. Even om het duidelijk te maken : Deze merrie is goed doorgereden! en we hebben maar 2 sprongen gedaan.
dit is de tweede keer dat ik erop zit.
waarom ga je springen met een paard als je er de vorige keer dat je erop zat nog niets over te zeggen had.