Asha v. Trento B @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lotte_

Asha v. Trento B @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 18:09

Hee!

Vandaag is Maud (kammie) bij mij geweest en heeft ze foto's gemaakt van het rijden.
Even wat info over Asha:
Asha is een 3-jarige merrie van Trento B x Clavecimbel. We zijn nu een aantal wedstrijdjes gestart in de klasse B en hebben 1 winstpunt gehaald.
We oefenen vooral op het rechtgericht zijn, dat ze op haar eigen benen loopt en mooi ontspannen en voorwaarts blijft lopen. Ik rijd daarom best veel op de binnenhoefslag.
Ze vindt het in galop aanspringen nog best lastig, hierbij bokt ze soms een beetje, maar het gaat gelukkig steeds beter en vandaag sprong ze netjes in galop aan Lachen
Ik moet er zelf op letten dat ik rechtzit en naar voren kijk i.p.v. naar beneden.

Hier de foto's:

Losstappen:
Afbeelding
Afbeelding

Drafje:
Afbeelding
Afbeelding

Iets meer opgepakt:
Afbeelding
Afbeelding

Weer iets lager ingesteld:
Afbeelding

Galop:
Afbeelding
Afbeelding

Fijn drafje Lachen
Afbeelding

Pasje voorwaarts:
Afbeelding

Uitstappen:
Afbeelding

Lol met je knol Clown
Afbeelding

Lovers
Afbeelding

Bedankt voor het kijken Haha!
Groetjes Lotte

_Esly

Re: Asha v. Trento B @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:10

Ziet er leuk uit! Haha!
Probeer alleen om je schouders een beetje meer naar achter te houden.
Verder zou ik zeggen ga vooral zo door! Lachen

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:11

Wat vind ik dit er super netjes uit zien voor een 3 jarige zeg!
Ik denk dat je soms je handen wat meer bij elkaar moet houden, maar voor de rest,
TOPPIE!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:27

Keurig voor een 3-jarige!
Let er op dat je je handen wat hoger en meer bij elkaar houd! Ook mag je je handen meer voor je houden. Ze horen net boven de manenkam en naast elkaar.
Je houd je handen nu heel breed en dicht bij je.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 18:42

Bedankt voor de reacties en de tips Lachen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:05

Lotte, ik stuikelde ook gelijk over je handen Knipoog Leuk paardje loopt erg netjes!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:09

Allereerst, je hebt een goede balans. Ik ga wel mee met de handen, hoewel ik die niet heel storend vind. Pas op met je hak/spoor optrekken (1 van de laatste rijfoto's) En op het paard zou iets meer vlees mogen, hij is wat schraaltjes...(geeeen aanval) Wel een mooie uitstraling, dat gaat een prachtig paard worden..

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 20:27

Bedankt Lachen
Ze is al heel wat dikker geworden sinds ze hier staat en ze krijgt ook heel veel hooi en 2 kilo brok per dag. Maar ze wordt nog niet echt dik. Misschien weet iemand nog iets om haar wat voller te krijger Lachen

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:37

waarschijnlijk komt het omdat ze nog niet in de bespiering zit, net ingereden. word netjes getraind, maar ze vallen eerst af voordat ze gaan spieren kweken. gewoon goed ruwvoer geven en brok, deze hoeveelheid is genoeg, anders word ze te fel denk ik.

succes met je mooie paardje

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:58

schrale is inderdaad waarschijnlijk door de combi groeien en eerste trainingsmaanden.
Als je ontworming helemaal goed zit zou ik gewoon echt lekker veel ruwvoer gaan voeren (zoveel als ze opkan kan echt geen kwaad Knipoog ) en qua hoeveelheid brok zit je normaalgezien ook wel goed denk ik (hangt ook af van wat je voert natuurlijk?)

en nu RT : Knipoog

ze heeft duidelijk erg leuke gangen en ze doet het zo te zien zeer leuk voor haar leeftijd, hoe lang is ze onder het zadel?

je mat overigens gerust wat fierder gaan zitten Knipoog probeer je schouders niet zo omlaag te drukken en dus zoals al gezegd : handen op de plek Knipoog

wat een lekker koppie zit er op trouwens Haha!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 22:12

Bedankt Haha!
Ze is in juni/juli zadelmak gemaakt.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:15

Ik vind het er netjes uit zien voor een 3 jarige! Je hebt je handen vaak nog laag maar ik vind het niet echt storend. Je paard lijkt lekkere ruime gangen te hebben Lachen Gewoon lekker blijven door oefenen!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:56

Dit is een knappe 3 jarige Haha! Heb zelf ook een 3 jarige, en vind het dus heel leuk om foto's te zien van andere 3 jarige Haha!

Wat loopt hij netjes zeg Haha! Super hoor.. Jullie zijn een leuk team om te zien, iets meer achterover op je kont zitten en je handen en dan is het plaatje er helemaal Haha! Al stoor ik me in de training nooit zo aan deze handhouding Haha!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:37

leuk beestje loopt er lekker bij !
af en toe mag hij ietsje meer beropwaarts draven maar dat gaat vast lukken!

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:46

Het ziet er over het algemeen goed uit. Het rijden op de binnenhoefslag is voor het trainen van de aanleuning. Wanneer je een paard op zijn eigenbenen wilt laten lopen, moet het paard gaan zakken aan de achterkant, maar ik denk dat het veel slimmer is het paard eerst tussen 2 handen en 2 benen te laten lopen, dus reactie bevestiging en gelijke reactie op gelijke hulpen. Daarna kan je beginnen met het dalen in de achterhand, zodat hij zonder steun van jou hand en been netjes voorwaarts neerwaarts kan blijven lopen. Veel succes

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 17:55

Met het op zijn eigen benen lopen bedoel ik dat ze niet aan de bakrand gaat plakken, want dat doet ze graag, daar heeft ze dan steun aan om recht te blijven lopen..
Bedankt voor de tips allemaal Lachen

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:49

_Lotte_ schreef:
Met het op zijn eigen benen lopen bedoel ik dat ze niet aan de bakrand gaat plakken, want dat doet ze graag, daar heeft ze dan steun aan om recht te blijven lopen..
Bedankt voor de tips allemaal Lachen

Dat is dus het zoeken naar aanleuning,

succes

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:55

ik snap neit waarom je zo;n jong paard met sporen rijd. ?? en ik vind wel dat je hem zoms iets TE diep heb lopen. Voor de erst ljikt het een werkgewillig paardje Lachen mooi.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 20:21

Ik rij met sporen omdat ze eerst een beetje tegen mijn been in ging en eerst reed ik met een zweepje, maar daar bokte ze soms op en toen heb ik een keer met sporen geprobeerd en daar loopt ze super mee Lachen

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:28

een spoor is niet bedoeld om je paard mee naar voren te drijven. Een paard moet ook gewoon kunnen reageren op je been, vooral als hij nog maar 3 jaartjes is en als hij echt tegen je been aan hangt moet je hem toch even aan die zweeep laten wennen. Want sporen heb je later ook nodig als je verder bent voor andere bedoelingen. En dan moet je steeds grotere en dikkere en raarderde dingen om doen : ) okee, dat heoft niet perse maar als ik jou was zou ik ze tochy niet op doen. Het is niets voor niets dat ze het pas bij de m verplicht stellen om te doen en niet al in de b.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 20:30

De zweep werkt echt niet, want daarop gaat ze ook scheef lopen.. En met spoor rijdt gewoon veel fijner, en ik probeer ook zo min mogelijk met sporen te drijven. Het zijn ook maar hele kleine ronde knopjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:26

Leuk dier heb je. Ik vraag me alleen af waarom je hem zo diep instelt?

Wat het zweepje betreft zou ik daar zeker mee blijven rijden, je paard moet dat ook leren accepteren. Als hij er zo kriebelig van wordt, eerst gewoon met een springzweepje voor het idee.

Lola, er wordt bedoeld dat je als je je richt naar de grenzen van je paard, je steeds meer uit de kast moet halen om je boodschap over te brengen en de bedoeling is liever andersom Lachen. Daarin ben ik het wel met Femke eens, zie mijn tip hierboven over de zweep.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 14:07

Bedankt voor jullie reacties.
Ik stel haar diep in, omdat ze zo lekker los blijft in haar rug en op deze hoogte loopt ze erg lekker. Ik stel haar soms ook iets hoger in en soms nog wat meer naar beneden. Zo blijft ze lekker los en blijft ze niet in 1 houding lopen.

Martii_L_P_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:11

Hallo!
Wat een topper !
Mijn commentaar : hou je handen wat meer bij elkaar , en trek je hak niet op als je drijft Knipoog
Verder echt netjes!
ga zo door Knipoog

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 16:31

Dankje Haha!