Zorro's Zensation

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Zorro's Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 11:45

ZZ is een 4 jarige ruin (painted Black*wellington).

We trainen richting het B toe, dus neusje er mooi uit rijden. Actieve gangen en goed reageren op de hulpen.
Zijn stap is altijd wat minder actief maar dat gaat al weer veel beter.
Draf gaat wel goed momenteel, hij moet er soms met zijn neusje nog wat meer uit, dat die niet te diep wil duiken.
Galop gaat ook steeds beter, linksom moet je hem rustig houden, maar ook weer niet te rustig want dan valt die terug in draf. Rechtsom wil die momentele graag de wissels springen. Daarom snij ik ook de hoeken af en is het soms wat onrustig.

Verder zijn we begonnen met het wijken zodat die wat beter op het binnebeen gaat reageren.

We hebben 1 wedstrijdje B gehad en winst gereden, maar zelf vindt ik ons nog niet B klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

filmpje
Afbeelding

Suzan_bobar

Re: Zorro's Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:52

Tja, als je al een stukje kunt wijken, waarom dan niet gewoon een B-proefje rijden? Al is het voor de kilometers die gemaakt horen te worden met een paard. Weet je, je hebt er alleen gemak van, je hoeft niet direct prijs te rijden toch?
Wel een mooi paard om te zien, pas wel op dat je hem niet te ver achter de loodlijn gaat rijden. Maar dat zijn neusje op de loodlijn blijft. Veel succes met trainen! Enneh, lekker mee nemen op concours en kilometers gaan maken. Niet nu door trainen en dan ineens van B zo snel mogelijk naar Z gaan rijden, ga samen met je paard op pad, laat hem alles zien! Hij isnog jong genoeg!!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:02

Als je winst hebt gereden ben je wel B startwaardig hoor! Ik denk dat je op de goede weg zit wat rijden betreft en zou rustig zo door blijven gaan. Hij kan goed lopen zo te zien. Enige puntje van kritiek is op de laatste galopfoto, daar zou zijn hoofd hals houding iets lager mogen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 13:42

We nemen hem nog niet mee op wedstrijd omdat die nog onvoorspelbaar is met andere paarden. Die vindt die namelijk nog erg eng af en toe. Dus eerst moet die met de training normaal langs andere paarden durven zonder er steeds vandoro te knallen. Lachen

SusanH, klopt Ja Probeer hem ook zo veel mogelijk los te laten in galop, maar soms neem ik toch nog te vele druk helaas.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:27

Ziet er knap uit Haha! Klaar voor een B proefje is hij wel denk ik, de reden die je geeft is goed, maar toch zou ik alsnog proberen hem mee te nemen, ook daar kan hij het leren, maakt niet uit of dat thuis is of op concours, als je zelf maar niet boos wordt en volgens mij wordt je dat niet Haha!

let erop dat je je onderbenen mooi stil houdt en mooi op je kont blijft zitten.. Dan is het plaatje helemaal af.. Ik zie hem persoonlijk liever heel iets achter de loodlijn en fijn erbij, dan dat ze er net voor blijven hangen en zich strak maken Haha!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:35

Ziet er heel netjes uit hoor! Let er wel op dat je je benen stil houdt.
En ik vind echt wel dat je klaar bent voor een B-proefje.

Succes er nog mee!

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:40

ziet er netjes uit hoor, maar ik keek even je filmpje, en imo drijf je wat veel aan en zet je je handen erg laag (en vast?) verder vind ik het erg netjes, en zeker b-waardig hoor!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 17:43

hmm handen vertekend dan wat denk ik Bloos
Benen klopt, heb al jaren ruzie met die krengen Nagelbijten / Gniffelen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 11:11

dank je Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:20

Mirjam, wat is het toch een Knappert!!!
Jullie gaan erg goed, zijn ontspanning en aanleuning is al veel beter dan de vorige keer dat ik je filmpjes zag. Dat hij zijn neusje iets achter de LL heeft, is niet zo heel erg mits hij verder zijn rug niet wegdrukt, en in de draf doet hij dat niet. In galop nog wel een beetje, maar dat heeft bij hem ook met zijn evenwicht te maken. Net wat je instucteur zegt, kort stukjes galopperen en veel overgangen maken van de draf naar de galop.
Je bent op de goede weg!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 19:21

dank je storm Haha!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:23

Ik vind het er heel goed uitzien. Probeer goed je schouders naar achter en de handen iets hoger. en de benen iets stiller (maar das moeilijk heb ik zelf ook nog problemen mee) en voor de rest vind ik jullie echt wel B waardig hoor

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:01

Ik vind het een leukerd!

Maar ik zou idd nog even wachten met op concours gaan.
De aanleuning moet nog constanter en in galop moet ie meer op z'n eigen benen lopen.
De aanwijzing van je instructeur onderschrijf ik. Veel overgangen maken en niet te lang doorgalopperen.

Als dat beter voor elkaar is, heb je meer zelfvertrouwen en ben je ook minder zenuwachtig.
Zo kan je je paard beter door het concours heen helpen! Want voor hem is het allemaal vast heel eng!

Veel succes, maar daar twijfel ik niet aan!

manon_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:50

Dit ziet er wel b wwardig uit hoor. Mooi paard.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:54

Het ziet er goed uit hoor, mooi beestje heb je ook en snap niet waarom je jezelf niet startwaardig vindt. Verder vindt ik dat je wat voorovergebogen zit of komt dat gewoon door de foto's.

DNICIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:46

ik vind het er wel startwaardig uit zien hoor!

_ivl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:37

ik vind je hoofd halshouding al erg goed! mooi opwaarts! probeer hem actief te houden in de overgangen, je zou een en ander nog wat netter kunnen afwerken maar je kunt naar mijn mening al prima een B proef rijden! succes!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 16:00

dank je wel allemaal Lachen