frids@fotoshoot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

frids@fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 20:02

hoi
ik heb afgelopen donderdag een fotoshoot gehad van loveginger. het weer was iets minder maar ik vind ze toch wel leuk geworden.
frids is niet al te lang onder het zadel. zijn probleem is dat hij af en toe zelf (op linkerhand) stelling aanneemt en soms achter de teugel gaat lopen.
mijn probleem is mijn houding. ik zat eerder naar voren en heb daar goed opgelet mar zit soms nu achterover Bloos
en ons samen probleem, achterhand er meer onder rijden

Afbeelding

Afbeelding

op de enge stenen af Bloos
Afbeelding

galopperen vind hij erg leuk. vooral lekker hoog opspringen Hamer
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

anneliesdj

Re: frids@fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:05

Ziet er leuk uit, wel krijg ik het idee dat je nogal hangt aan de teugels omdat hij mss te fris is?
Iig vind ik dat je teugels wel iets langer mogen en je hand iets uitnodigender om de neus er iets meer uit te steken.
Probeer niet te verkrampen in de galop, verder ziet het er keurig uit, hij springt ook lekker omhoog, lijkt me een fijn paard.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 20:09

en hoe wil je niet verkrampt zitten als hij zo springt?? denk dat het er erger uit ziet dan het is

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:12

hunter87 schreef:
en hoe wil je niet verkrampt zitten als hij zo springt?? denk dat het er erger uit ziet dan het is

probeer je gewoon lekker lang te maken en ga rustig en ontspannen in het zadel zitten. teugels mogen idd wat langer.
Ik heb zelf ook een verzorgfries die hoog opspringt maar als je je langmaakt en lekker rustig op je kont gaat zitten is het wel uit te zitten!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:15

hunter87 schreef:

Ik geef je alleen tips, wat jij daarmee doet moet je zelf weten.
Het kan moeilijk zijn om te ontspannen maar daarmee is het niet goed te praten dat je gespannen zit.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:16

kwam opspringen kunje het beste behoorlijk voorwaarts rijden in de galop zodat hij vlakker gaat, dan je tempoterug sluiten. zodra hij weer wat opspringt weer wegrijden. zo blijven schakelen totdat je'm kleiner kunt houden zonder dat hij teveel op gaat springen.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:20

Wat leuk dat ik een topic van jou hier zie! Die pad staat echt super mooi zeg! Lachen

Let inderdaad op dat je recht blijft zitten.. maar ik vind het er erg goed uitzien! En misschien je hakken!

Succes samen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 03:05

Nimber schreef:
kwam opspringen kunje het beste behoorlijk voorwaarts rijden in de galop zodat hij vlakker gaat, dan je tempoterug sluiten. zodra hij weer wat opspringt weer wegrijden. zo blijven schakelen totdat je'm kleiner kunt houden zonder dat hij teveel op gaat springen.

Waarom zou je niet willen dat ie opspringt?
Bij een 'doorsnee' dressuurpaard probeer je die sprong er juist in te rijden en bij een paard wat het van zichzelf doet moet het eruit?
Probeer hem juist goed over de rug te rijden zodat het beter uit te zitten is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 07:00

mooi massief paard Lachen

je lijkt wel wat streng te zijn met je handen,probeer toch te ontspannen,en ook belangrijk; druk je hakken uit,dat helpt ook om wat makkelijker zijn grote sprongen uit te zitten

succes

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 07:05

Mooi paard hoor. Probeer wel je hakken uit te drukken en niet steeds naar beneden te kijken.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 07:40

denk echt dat me handen er streng uit zien maar er is niks aan de hand. ik heb zelfs vaak niks in me handen dus hoe kan ik dan streng zijn?
galop vind hij zo leuk dat ik hem haast niet over zn rug kan rijden. schakelen doen we al wel veel maar hij wil graag hard, ok lama ff gaan, maar dan terug rijden gaat hij niet meer galopperen maar hupsen. lama zegge, anderhalve meter na voren en 2 omhoog.
pink_unicorm: tja ik ben niet een van de grootste (1.64) en frids meet ook iets rond de 1.60

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 08:48

annelies omdat opspringen nu een vorm van onbalans is, 1 van die van mij deed dat ook heel erg maar zonder dat hij tot dragen kwam dus eerst werken aan balans rechtrichten en door het lijf laten lopen. Tijdens dat hupsen en opspringen krijg je 'm nooit overzijn rug. Dat laten deze foto's mooi zien.Hals er bovenop verlies van lengte en neus eruit.

@ hunter zodra hij begint met huppelen weer wegrijden (niet wegstormen)hard gaan doen veel friezen in het begin in de galop.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:17

misschien verhelp je dat hoogopspringen een beetje door voor het aanspringen een paar pasje in draf te versnellen. uiteraard op jou comando aangaloperen. Voor de rest ziet het er netjes uit. Mooie fries!

Edit; en wat nimber ook al zegt, opspringen is een verkampte vorm van aangeloperen dus laat die teugels maar wat vieren en laat hem zelf op zijn eigen benen lopen(wnat het lijkt ook dat hij steun zoekt in jouw handen). die aanleuning is zo eerst niet echt belangrijk. Het lekker door galoperen en fijn aanspringen wel. Lachen Want daardoor kan je juist makelijk een goede aanleuning weer terug vinden Lachen

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 11:54

het probleempje met galopperen is dat hij eerst wel normaal galoppeerde en ik hem niks in mijn handen vroeg. nu ik hem ondertussen daar ook een beetje normaal wil laten lopen ga ik hem iets vragen en gaat het hij stuiteren. dit doet hij ook als hij met lange teugel naar beneden nagevelijk galoppeerd (snap je?)
zolang je hem wat vraagt, stuitert hij en dat maakt dus niet uit of je je teugels op maat hebt om hem naar beneden werkt.

Saantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:14

mooi beestje!
Ik zou alleen je teugels wat korter pakken en je handen meer naar voren doen. Je rijdt bijna met je handen op je bovenbenen. Dat is op de eerste en tweede foto goed te zien. Op de laatste foto heb je je handen meer naar voren en zie je dat je paard ook iets meer met het neusje eruit loopt.
Succes verder!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:54

op de eerste paar fotos is hij erg kort in de nek.
maar wat een galop heeft hij erin zitten !

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:43

Ik ben het wel een beetje met romytje eens. Want van voor moet je niet willen vragen. Dan hou je hem alleen maar tegen.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 20:48

nou ik kan niet eens vragen. ik heb een peesbuisontsteking in mijn vinger dus kan met mijn rechterhand niet eens druk opbouwen(vandaar dat hij in de galop voor mij moeilijk te houden is)

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:58

Ik ben het ook met Romy eens, er wordt op een heel normale manier gezegt waar je aan kan werken, en jij snauwt het af, beetje kinderachtig vindt ik.

ik heb ook het idee dat je een beetje aan de teugels hangt, er is duidelijk te zien dat je spieren heel aangespannen zijn. Verder vind ik het er wel netjes uit zien, leuk paard zoiezo

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:02

LovesGitana schreef:
Ik ben het ook met Romy eens, er wordt op een heel normale manier gezegt waar je aan kan werken, en jij snauwt het af, beetje kinderachtig vindt ik.

ik heb ook het idee dat je een beetje aan de teugels hangt, er is duidelijk te zien dat je spieren heel aangespannen zijn. Verder vind ik het er wel netjes uit zien, leuk paard zoiezo

ik heb juist niet het idee dat ze niet aan de teugels hangt maar dat het paard erg makkelijk nageeft en snel achter de teugels loop,en omdat ze der hakken niet goed uitdrukt dat het er uitziet als hangen,als ze haar hakken uitdrukt is het een heel ander gezicht (denk ik Tong uitsteken )

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 08:19

zoals jullie hier boven al hebben kunnen lezen, kan ik niet aan de teugels hangen ivm met mijn handen,
nieuwschierig? even terug lezen
maar als ik zou ''hangen'' aan de teugels, denk je dan niet dat je dan eens stukje bit te zien krijgt?? (ik rij met een dubbel gebroken watertrens bitje)

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:43

probeer hem tijdens het galopperen goed voorwaarts te houden maar verder ziet het er goed uit"!

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:50

het lijkt op de foto's inderdaad net of je terug trekt aan de teugels
maar ik lees dat je dat niet eens ivm met je hand. kan (het zijn natuurlijk
momentopnames en dat kun je niet zo beoordelen.)
maar ik zou toch proberen dat als hij zo mooi loslaat dat je
je handen wat naar voren brengt zodat hij zijn neusje iets meer
kan verlengen.(hihi dit gaat bij mij zelf ook lastog hoor Tong uitsteken )

Voor de rest Een heeel leuk paardje en succes verder jullie 2 Knipoog

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:52

Ik vind dat hij een hele mooie galop heeft Lachen lekker opwaarts, wel vind ik dat je wat gaat hangen aan de teugels, voor steun ?

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:58

Wat je zelf al zegt loopt hij soms erg achter de teugel, op de eerste 2 foto;s en de laatste is dit duidelijk te zien. Wanneer hij achter de teugel kruipt, geef je iets gas en duw je hem weg met je hand. Je zegt dat je niet streng bent in je hand, maar je buigt je elleboog vrij ver in, daardoor kan de inwerking die je geeft met je hand groffer doorkomen. Probeer je hand iets weg te zetten naar voren en hiermee ook je arm te verlengen. Over de galop kwam ik een tip tegen dat je hem een pasje wegzet in de draf en dan aangaloppeert, dit raad ik persoonlijke af omdat je moet werken aan de verzameling, wanneer je hem een pas wegzet en daarna aangaloppeert maak je hem lang en dan is het een bere klus hem weer gesloten te krijgen.
Probeer dit op te lossen door hem opwaarts toch HOOGSTENS 2 sprongen weg te laten springen wanneer je in galop zit. Als je hem opwaarts weg laat springen, moet hij meer gaan zitten hier kan best wat protest uit voort komen, maar omdat die moeilijker is zou hij zich daarna beter laten sluiten in de arbeids deel verzamelde galop.
Verder vind ik het een leuke combi en ben je goed opweg.
Veel succes