Afgelopen zondag was het zover. Na aandringen van mn instructeur heb ik me dan toch eens ingeschreven voor een wedstrijd. Vorig jaar had ik hem reeds 2x meegenomen om te wennen aan nieuwe omgeving maar dat was dus weer een poos geleden.
Egor vh Hertenrooi is een 4 jarige bwp (Apollo vh lindebos X ahorn) Dit jaar heeft hij voornamelijk op het land gelopen en heeft hij niet superveel hoeven werken. Sinds 1,5 maand zijn we terug stilletjes aan aan het werk met een nieuwe instructeur en het gaat lekker!
We werken nog puur op de basis. Door z'n rug, achteraan actief laten lopen, soepel en los in de mond krijgen. Echte basis.
Hij had het erg moeilijk met een constante aanleuning en ontspanning, ook galop vond hij niet makkelijk maar dat begint stilletjes aan beter te gaan.
Normaal wil hij in een proef enkel rennen en rennen met vaak een gekke sprong tussendoor. Kijkerig en spanning ten top maar zondag was hij zooooo rustig. Zelfs zo dat ik hele tijd moest bijdrijven en hij uit galop dreigde te vallen
Mijn houding, sja daar is nog heel wat werk aan. Ook miste ik in de proef de extra kracht en schwung die hij normaal wel in zijn drafje steekt. Hij was écht kalm zeg! haha
Mijn figuren zijn vaak wat slordig gereden, middendraf was geen middendraf
, halsstrekken mocht meer zijn en ook zijn galop kon beter. Na het bekijken van het filmpje schrok ik me wel rot
Het lijkt erop dat ik constant met m'n buitenhand in zijn mond zit te plukken en trekken.
Daar ben ik me écht helemaal niet van bewust en ook m'n instructeur heeft er nog niet echt iets op gezegd. Daar zal ik dus zeker op moeten gaan letten.Nuja in training lopen ze altijd beter, maar ik mocht buiten deze puntjes toch genieten van een tweede plaats
wat was ik trots op m'n buddy! dit is het filmpje: http://www.myvideo.be/watch/5650560
brand maar los!