Charlie Vd. Doorndonk @work met nieuwe lesgeefster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

Charlie Vd. Doorndonk @work met nieuwe lesgeefster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 11:42

We hadden ons eens gewaagd aan een dressurles van een nieuwe lesgeefster en deze is ons goed bevallen. Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn huidige lesgeefster, maar ik heb deze al 8 jaar. Gelukkig hebben beide lesgevers dezelfde basisprincipes maar geven ze allebei anders les. Dit maakt het zowel voor mij als Charlie het terug intresant. Want zo een maand geleden al was ik aan het "opgeven".
Charlie en ik hebben niet zoveel geluk en hebben al meerdere keren door blessures helemaal opnieuw moeten starten. Wanneer dit 3maand geleden terug het geval was, was het even voor mij genoeg. Ik bleef rijden maar nietmeer met zoveel zin. Ik heb zo een 2-3 weken alleen maar buitenritten gemaakt.

Maar door aanmoedeging van ouders en vrienden ben weer begonnen met dresuur. Charlie is een ruin van 1.72m groot en heeft als vader Flamneco Desemilly. Ik start B2 (lrv) dressuur met hem, en zijn bijrijdster springt met hem op wedstrijd op B-nivaeu.

De nieuwe lesgeefster had al snel onze knelpunten opgemerkt, mijn houding, ik moet rechter en sterker gaan zitten en ik moet mijn benen meer rond hem houden ik steek ze te vaak af. Bij Charlie moeten we werken om hem uit zijn houding te krijgen, hij loopt vaan gewoon in zijn eigen houding en dan loopt hij heel "vlak", we willen dat hij meer met zijn volledig lichaam begint te werken en niet zomaar wat rond draaft. Charlie vond het erg moeilijk om uitgedaagd te worden om uit zijn houding te komen, waardoor hij een paar keer in de les mij probeerde te imponeren door onozel te doen, of zoals je soms ziet op de foto's gaan kantelen om vanonder te muizen. In deze les hebben we gewerkt aan mijn houding en dat Charlie los in zijn lichaam wordt dus veel voltewerk en Charlie leren op zen eigen benen te lopen hij gaat vaak gaan hangen op mijn handen.

Ik hoop hier voldoende informatie met gegeven te hebben, hier de foto's van de les in cronologische volgorde.

1.Afbeelding
http://i236.photobucket.com/albums/ff16 ... G_2993.jpg
2.Afbeelding
http://i236.photobucket.com/albums/ff16 ... G_2994.jpg
3.Afbeelding

4.Afbeelding
http://i236.photobucket.com/albums/ff16 ... G_3012.jpg
5.Afbeelding

6.Afbeelding

8.Afbeelding
http://i236.photobucket.com/albums/ff16 ... G_3023.jpg
9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding

14.Afbeelding

15.Afbeelding

Geef gerust commentaar! Lachen

Alizé nogmaals bedankt voor de foto's Haha!

Alizeetje

Re: Charlie Vd. Doorndonk @work met nieuwe lesgeefster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:47

Ik zag jullie verbeteren naarmate de les vorderde! Een andere aanpak kan soms wel eens deugd doen denk ik.
Je ging op het einde al veel rechter zitten en Charlie toonde mooie stukken draf!

Commentaar weet je wel: nog iets rechter zitten en voor je kijken Haha!

Doe zo voort Knipoog

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:12

Ruk je ogen los van die prachtige bos rooie manen...
Vind ik zelf ook altijd heel moeilijk maar ik merk dat ik als ik voor me kijk gelijk veel meer rechtop ga zitten.. Haha!
Succes!!!

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:17

Ziet er niet slecht uit hoor Vicky! Lachen
je mag idd nog rechter gaan zitten/schouder naar achter doen.
Heb het gevoel dat hij achter beetje korter liep dan anders? maar kan natuurlijk zijn omdat je laatste tijd niet veel dressuur gereden hebt.. Lachen

en wat is Charlie donker geworden zeg! Haha!

jullie komen er wel! Lachen
ik weet dat jullie het kunnen! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:45

Probeer je ogen van het paard af te houden Knipoog

Op sommige foto's lijkt het alsof je, je handen heel erg vast zet, dit is vooral aan het begin van de les.
Naarmate het einde zie je dat je vaker met een wat "lossere" teugel gaat rijden.

Ga je vaker bij dit persoon lessen?

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:49

Ziet er leuk uit Haha!

Alleen mag je naar mijn idee iets rechter opzitten want op sommige foto´s lijkt het
alsof je zijn schoft vast houdt en bang ben naar voren te vallen... Maar dat is ook het enige puntje wat ik
zie Knipoog

Maaar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:52

jullie zien er leuk uit samen!
tsja, idd voor je kijken en rechtop blijven zitten. Ik vind de houding van handen er wel heel netjes uitzien! Lachen

LoveOdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:22

Het ziet er al lekker ontspannen uit, maar ga lekker rechtop zitten en ontspan je handen!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:11

Ik vind dat je rechter op moet gaan zitten, ik zat eerst ook heel scheef, maar ik ging zonder beugels en toen ging het veel beter ( ook het doorzitten ) dus haal je beugels eraf, of doe ze over de schouder van je paard ( voor het zadel dus ).. Succes!

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:17

Het ziet er goed uit hoor! Wel ga ik met de rest mee, ik vind dat je iets rechter op mag zitten en dat je meer naar voor moet kijken. Als jij nu denkt dat je recht op zit is het mischien een idee om voor je gevoel naar achter te hangen, ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen maar ik heb hier ook last van, dan denk ik dat ik recht zit maar dan zit ik toch iets naar voren, en dan moet ik van mijn instructeur naar achter hangen voor mijn gevoel. Snap je?

Succes!

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:23

ik bedoel het niet slecht hoor, maar het ziet er zo sukkelig uit.
volgens mij mag die wat actiever en wat meer gevraagd worden.
jezelf lang maken en voor je uit kijken is altijd goed voor je houding.
zet 'm op en doe je best want jullie zijn wel een leuk stel.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:55

hij duikelt zo af entoe nog wel op de voorhand,maar het ziet er 100% ontspannen uit!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 17:57

Bedankt voor de reacties, ik ga idd vaak naar voor gaan zitten heel onbewust. Ik kan soms te streng inwerken met mijn handen, maar deze lesgeefster let er wel op. En ik ga nu 2x per maand van haar les nemen en 2x van mijn huidige Lachen

Ik heb vandaag voor de 2x weer eens deftig gewerkt veel voltes en etc. en ik merkteterug dat we aan het beteren zijn, ik heb heel hard op mijn houding zitten focussen ook.
Met mijn vorige lesgeefster moet ik in de les constant zonder stijgebuegels rijden, waardoor als ik terug met beugels rijd veel meer naar voor ga zonder ik het door heb.
Op het einde was hij idd meer ontspannen maar ook erg moe, aangezien hij het nodig vond om voor de les eerst rond te crossen zodat ik hem niet kon vangen. Clown