en rij ondertussen zo'n 2 jaar
hier zijn wat foto's van mij en mijn merrie Kinaï
tips zijn altijd welkom, maar hou het vriendelijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

1Flashke1 schreef:Ik vind het er erg goed uitzien!
Vooral als je ziet waar jullie van komen. Kinaï is echt zo ongelooflijk hard vooruitgegaan op zo'n korte tijd. En jij trouwens ook! Jullie zijn echt een team geworden.
Het is leuk om naar jullie te kijken.

Aurora3 schreef:Ziet er op zich niet slecht uit. Wel jammer dat je bijna alleen maar galopfoto's hebt. Probeer in de galop wat meer op je kont te blijven zitten, je valt nu vaak voorover.
Bij de paar draffoto's die erbij zitten loopt je paard achter de teugel. Probeer meer vanuit je been naar voren te rijden en let erop dat je met je handen niet te streng bent. Ze mag er best wat meer uit met haar neus.

saarie schreef:Ik vind het er voor jouw rijervaring netjes uitzien. Je hebt een nette houding, probeer alleen je bovenlichaam wat naar achteren te plaatsen. Nu kom je soms iets naar voren
Waar ik wel even 2 keer naar moest kijken was hoe ver dit paard door zijn kogels aan de voorkant zakt op de foto's (behalve de laatste foto). Dit kan door de foto komen of aan mij liggen, maar misschien zijn er meer mensen die dit opvalt?
Veel rijplezier verder!
pinuts schreef:ik weet niet wat het is, maar ik vind zijn benen er aan de onderkant vreemd uitzien.. alsof ze dubbelklappen. (zo op de eerste foto rechtervoorbeen, op 2e foto linkervoorbeen,,en op laatste foto rechtervoorbeen. Alsof zijn hoef dubbelklapt.. Mjah, verder mooi paard. Je rijdt nog maar 2 jaar en hebt al eigen paard? zo he!
saarie je was me voor.
_Daniella schreef:pinuts schreef:ik weet niet wat het is, maar ik vind zijn benen er aan de onderkant vreemd uitzien.. alsof ze dubbelklappen. (zo op de eerste foto rechtervoorbeen, op 2e foto linkervoorbeen,,en op laatste foto rechtervoorbeen. Alsof zijn hoef dubbelklapt.. Mjah, verder mooi paard. Je rijdt nog maar 2 jaar en hebt al eigen paard? zo he!
saarie je was me voor.
idd nou je het zegt valt het me ook op vooral foto 1...
verder vind ik ook dat je paardje teveel op de voorhand loopt

saarie schreef:Ah, vandaar, had ik het dus toch goed gezien
Ik vind ook dat je paardje teveel op de voorhand loopt. Juist voor dit paard lijkt het mij o zo belangrijk dat het de achterhand goed gebruikt, aangezien er dan minder gewicht op de voorkant klapt ivm die kogels. Ik zou goed lesnemen (of er in de les aan werken/vragen). Het kan helpen om je paard lekker voorwaarts te rijden, veel draf-galop en stap-galop rijden, daar wordt de achterhand ook sterker van.
_Daniella schreef:pinuts schreef:ik weet niet wat het is, maar ik vind zijn benen er aan de onderkant vreemd uitzien.. alsof ze dubbelklappen. (zo op de eerste foto rechtervoorbeen, op 2e foto linkervoorbeen,,en op laatste foto rechtervoorbeen. Alsof zijn hoef dubbelklapt.. Mjah, verder mooi paard. Je rijdt nog maar 2 jaar en hebt al eigen paard? zo he!
saarie je was me voor.
idd nou je het zegt valt het me ook op vooral foto 1...
verder vind ik ook dat je paardje teveel op de voorhand loopt

pinuts schreef:ik weet niet wat het is, maar ik vind zijn benen er aan de onderkant vreemd uitzien.. alsof ze dubbelklappen. (zo op de eerste foto rechtervoorbeen, op 2e foto linkervoorbeen,,en op laatste foto rechtervoorbeen. Alsof zijn hoef dubbelklapt.. Mjah, verder mooi paard. Je rijdt nog maar 2 jaar en hebt al eigen paard? zo he!
saarie je was me voor.