Wat zou er mis kunnen zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Robodol

Wat zou er mis kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 12:02

Ik hoorde onlangs een verhaal over een paard wat in de benen wordt ingespoten om te kunnen presteren.De injecties worden gezet als het paard inspanning moet leveren.Wat zou het paard kunnen mankeren, en is het dan aan te raden om tot injecteren over te gaan, of kan je het paard beter op rust zetten? Zelf zou ik kiezen voor het laatste en er geen inspanning van vragen.

Alicia2u

Re: Wat zou er mis kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:22

Dit is een typisch voorbeeld van mensen die de prestatie voor het paard zetten. Persoonlijk vind ik dit een no-brainer en mensen die dit soort dingen doen hebben geen hart voor paarden.

probo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:28

inderdaad , ze geven niet om het paard , willen zo veel mogelijk presteren en tja dierenarts is dan te duur en duurt te lang

Robodol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 19:58

Als ik het goed begrijp dan nemen ze de klacht van het paard niet serieus, en zorgen ervoor dat het paard misschien straks ook niet meer gewoon op de weide zijn dagen kan slijten.Imo puur dierenmishandeling.En zij claimen dan respect voor de paarden te hebben! Zo zie je maar weer dat je eigenlijk maar weinig mensen met dieren kunt vertrouwen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:41

Ik heb steeds meer en meer de indruk dat als het echt om prestaties gaat bij dieren (en helemaal als mensen er financieel afhankelijk van zijn) het per definitie verkeerd gaat.. Dieren worden uitgebuit, slecht behandeld etc.. word er knap cynisch van eigenlijk Boos!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:07

Helaas gebeurt dit niet alleen in de paardenwereld. Ik heb wel eens hondenshows gelopen en vlak voordat de honden de ring in moesten werdt er ook zelf gedokterd en spullen in de heupen van de honden gespoten, hormonen in de ogen zodat de oogleden minder hangen en ga zo maar door.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:28

Dit gebeurd op veel grote stallen.... helaas...

Bugles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:19

Tsja wat sommige mensen tegenwoordig met hun dieren doen, omdat zij zo graag meer willen (of moeten eigenlijk). Ik begrijp het niet hoor.

Robodol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 16:28

Als ik sommige hoor dan vinden ze zichzelf een expert.Nou laat mij dan maar een leek zijn, maar 1 ding is zeker, ik kijk nog altijd eerst naar het paard.Bij twijfel laat ik de da komen, en dan hoor ik wel wat er aan de hand is en of het paard bereden kan worden.