Lotte en Red @ dressuurwork !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Missy_Lotj

Lotte en Red @ dressuurwork !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:09

Hallo Lachen

Daarnet in de dressuurles gereden met red en heb enkele foto's.
Red wordt door mij 1x in de week bereden, en ook nog door de eigenaar.

M'n houding is zeker niet alles, maar daar werken we aan Ja !
M'n rug is op de foto's wat 'krom' , maar 'k heb wat last ervan en het is ook door m'n jas dat die zo bol lijkt Knipoog

De kwaliteit van de foto's is niet zo goed, maar toch wou 'k ze even laten zien.
Hier komen ze (de foto's staan niet in volgorde):
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.Lovers
Afbeelding

Zo dit waren ze, Tips en commentaar zijn zeker welkom , maar hou het vriendelijk Knipoog !
Groetjes Lotte en Red !

SETEFURII

Re: Lotte en Red @ dressuurwork !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:11

ik vind de foto's wel wat donker.
Je moet wel je handen wat hoger houden

Missy_Lotj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:15

SETEFURII_ schreef:
ik vind de foto's wel wat donker.
Je moet wel je handen wat hoger houden

ze zijn idd wat donker , en k zal er de volgende keer op letten Knipoog!
bedankt voor je reactie

Missy_Lotj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:37

Nog bokkers ? Lachen

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:42

Jammer dat de foto's zo donker zijn.
Ik vindt het moeilijk om er commentaar op te geven.
Maar hij heeft wel een leuk koppie Pling

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:44

Afbeelding
Afbeelding
De foto's zeggen denk ik genoeg, groen is ideaal rood is het nu voor zover ik het kan zien/intekeken.

Om goed te zitten probeer goed in het midden van je zadel te zitten en niet op de achterkant. Denk er ook aan je voeten onder je te houden, doe dit met je hele been vanaf je heup. Dit zodat je in evenwicht zit. probeer je houdige houding maar een op de grond na te doen je zal zien dat er niet heel veel evenwicht is. Als je op deze manier lichtrijd kun je niet zachtjes op de rug gaan zitten en wordt het een soort van terug ploffen/vallen. Je rijdt dan ook niet op de bewegingen maar bent vaak te laat. Oefeningen die je kunt doen zijn lichtrijden in stap en dan heel zacht gaan zitten, en heel bewust. vervolgens in draf sta-sta-zit-sta-sta-zit-etc en bijvoorbeeld blijven staan (let op geen verlichte zit) 1x zachtjes zitten en weer een tijdje blijven staan etc.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:04

Hoe doe je dat nou met die rode en groene strepen??

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:10

Ik ben het met lailapri eens.
Je kunt nu precies op de foto's zien hoe je hoort te zitten en hoe jij zit. Je hangt indd wat achterover, probeer op je schaambeen en je zitbeen knobbels te gaan zitten en mee te gaan in de beweging van het paard.
Verder moet je indd je handen nog meer gaan dragen, er moet een knik in je ellebogen komen.
Verder leuk paard, succes ermee.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:44

Lagency schreef:

je trekt een lijn van oor naar schouder (beetje in het midden), van schouder naar heup en van heup naar hak. als je goed zit hoort die zo ongeveer een rechte lijn te zijn. De groene lijn trek ik zoveel mogelijk recht door het midden van het zadel.
De andere lijn is van elleboog naar hand en van hand naar bitring. Je hand hoort eigelijk precies op de lijn van elleboog naar bitring te leggen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:48

Beetje donker, wel leuk dier
Inderdaad je handen wel wat hoger, verder ziet het er goed uit Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:57

lailapri schreef:
Lagency schreef:

je trekt een lijn van oor naar schouder (beetje in het midden), van schouder naar heup en van heup naar hak. als je goed zit hoort die zo ongeveer een rechte lijn te zijn. De groene lijn trek ik zoveel mogelijk recht door het midden van het zadel.
De andere lijn is van elleboog naar hand en van hand naar bitring. Je hand hoort eigelijk precies op de lijn van elleboog naar bitring te leggen.

kijk dat zegt meer dan woorden en is ook heel duidelijk!
mooi gedaan lailapri!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:55

Jammer van de foto's.. maar tgeeft toch een beeld Knipoog
Ik vind het er wel goed uit zien hoor!
Af en toe wat meer op je houding letten maar dat weet je wel hé Knipoog Die foto's met groen en rode lijn maken het wel duidelijk , maar ik weet dat je eraan werkt!

Mag je er ook mee rijden als je niet in de les rijd? Anders wil ik wel eens duidelijke foto's komen maken als je eens buiten kan rijden...

Missy_Lotj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 11:58

Bedankt voor de reacties Lachen , 'k zal de volgende keer op jullie tips letten Ja

Missy_Lotj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 12:02

Alison schreef:
Jammer van de foto's.. maar tgeeft toch een beeld Knipoog
Ik vind het er wel goed uit zien hoor!
Af en toe wat meer op je houding letten maar dat weet je wel hé Knipoog Die foto's met groen en rode lijn maken het wel duidelijk , maar ik weet dat je eraan werkt!

Mag je er ook mee rijden als je niet in de les rijd? Anders wil ik wel eens duidelijke foto's komen maken als je eens buiten kan rijden...

kweet niet , normaal zou de eigenaar ermee rijden wanneer hij niet op kot is ( in het weekend en vakanties ) dus denk 'k dat 'k er alleen mee in de les moet rijden.. maar k zal et nog eens vragen aan ria en de eigenaar als 'k hem ooit eens zie :p, en 'k laat het je wel nog eens weten Knipoog
merci !

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:08

Ik vind dat je echt een prachtig paard rijdt daar. Volgens mij kun je daar heel veel van leren ook. Ik ben het eens met wat er al over je houding gezegd is. Verder zou hij er op sommige foto's iets meer doorheen gereden mogen worden, maar ik denk dat je dat zelf ook wel ziet.
Probeer om hem bewust een keer wat hoger en een keer wat lager in te stellen zodat hij leert te lopen waar jij vraagt.
Verder niet teveel aan je binnenteugel zitten als je een volte of wending rijdt zoals op foto 7 (en 9 ook maar minder duidelijk), dat verdient niet echt de schoonheidsprijs Tong uitsteken

Missy_Lotj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 20:16

Aurora3 schreef:
Ik vind dat je echt een prachtig paard rijdt daar. Volgens mij kun je daar heel veel van leren ook. Ik ben het eens met wat er al over je houding gezegd is. Verder zou hij er op sommige foto's iets meer doorheen gereden mogen worden, maar ik denk dat je dat zelf ook wel ziet.
Probeer om hem bewust een keer wat hoger en een keer wat lager in te stellen zodat hij leert te lopen waar jij vraagt.
Verder niet teveel aan je binnenteugel zitten als je een volte of wending rijdt zoals op foto 7 (en 9 ook maar minder duidelijk), dat verdient niet echt de schoonheidsprijs Tong uitsteken

Bedankt voor je reactie/tips Lachen!

Missy_Lotj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 16:48

Nog mensen ? Tong uitsteken

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:14

Je mag helaas niet je topic omhoog schoppen alleen nuttige berichten zijn toegestaan

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:11

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie is onvolledig, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Zou je de volgende keer ook op je foto's willen letten? De kwaliteit is echt nét op het nippertje. Goede, duidelijke foto's zijn nodig om onderbouwd commentaar te geven en daar is RT-HAW voor bedoeld.