Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

BenB schreef:Heb je weleens met een zeil geoefend? Ik zie weleen dat ze een gek gekleurd zeil onder of over de balken hangen. Door het inderdaad wat spannender te maken houdt hij wellicht meer zijn hoofd erbij.
Wat zegt je springinstructeur ervan?

. Thuis is alles bekend.
als je thuis toch af en toe wil springen.
Jo77 schreef:Hoe kan ik dit het beste oplossen:
als ik thuis spring duikt mijn paard met het hoofd tussen de benen ( te nageeflijk voor het springen zeg maar ) waardoor hij zijn achterhand er totaal niet bij heeft. Hierdoor raakt mijn paard elke hindernis die we springen met de achterbenen.

Lielle schreef:Jo77 schreef:Hoe kan ik dit het beste oplossen:
als ik thuis spring duikt mijn paard met het hoofd tussen de benen ( te nageeflijk voor het springen zeg maar ) waardoor hij zijn achterhand er totaal niet bij heeft. Hierdoor raakt mijn paard elke hindernis die we springen met de achterbenen.
volgens mij zit hier het probleem. Hij loopt te veel op de voorhand en kan dus niet mooi vanaf het achterbeen komen in de afzet. Dat los je alleen maar op door dressuurwerk te gaan doen en heel veel te schakelen. Zeiltjes e.d. is symptoombestrijding.
Balkjes in galop op verschillende afstanden, evt in de wendingen en wat kruisjes op de volte kunnen ook heel aardig werken.