Umirilla (v. Gribaldi) en Misty @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Umirilla (v. Gribaldi) en Misty @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 21:23

Heb met Umi maar weinig gedaan. Ze was een paar uur geleden al gereden door iemand die haar uit kwam proberen om bij te gaan rijden. Paar uur later zou ik buiten gaan rijden. Omdat Umi normaal al erg voorwaarts is als ik met haar buiten rijd maakt het niet veel uit als ze al wat beweging gehad heeft.
m'n moeder was toevallig in de buurt, dus hebben we er toch voor gekozen om wat foto's te gaan maken ipv een buitenrit.

Ik weet dat m'n rechterhand af en toe wat streng is. Heb een blessure aan m'n linkerhand (ganglion) waardoor ik al snel de neiging heb om meer / teveel met m'n rechterhand te gaan doen. Weet dat het nog steeds niet perfect is, maar ik heb er zeker wel aan gewerkt om haar meer los te gaan laten.

Heb ook wat met het commentaar gedaan van de vorige keren. Heb geprobeerd om haar wat minder diep te laten lopen, en het neusje er meer uit te rijden.

Daarna nog even op Misty gestapt. Die heb ik al zeker een jaar niet meer dressuurmatig gereden omdat ze een bijrijdster heeft, en ik er geen tijd meer voor had. Omdat Misty zaterdag weg gaat wilde ik er nog even op omdat ik maar weinig foto's van haar heb.

M'n rijlaarzen kreeg ik helaas niet meer aan, vandaar dat ik met m'n normale schoenen rijd Nagelbijten / Gniffelen

Foto's van een paar maanden geleden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwste foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misty:

Afbeelding
Clown was erg wennen om van Umi op Misty te stappen....

en nog eentje Lovers

Afbeelding

M'n eigen commentaar:
Beenligging kan wel beter Tong uitsteken ze gaan soms nog alle kanten op.
Handen mogen wel wat hoger.
Niet naar beneden kijken.
Achterhand kan nog wel wat actiever.
Misty is net een duikboot Tong uitsteken.

Dat de bak aan de zware kant is weet ik. Umi gaat binnekort verhuizen naar een stal met een betere bak Knipoog

tamoreliefje

Re: Umirilla (v. Gribaldi) en Misty @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:27

ziet er wel goed uit, niet direct kommentaar. maar zoals je al aanhaf paard minder diep rijden.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:47

Ik vind dat je er anders heel netjes opzit, een mooie beenligging hebt en mooi rechtop zit. Enkel je handen verstoren het beeld, omdat je zoals je zelf al zegt rechts lijkt vast te houden. Probeer haar echt iets meer los te laten van voren, zelf moet je hier ontspannen in je handen en armen.

Misty is echt zo'n bolletje wol, hopelijk krijgt ze een goed huisje Lachen

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:01

hey hey, umi ziet er goed uit hoor! en ze gaat steeds ontspannener lopen.
je geeft zelf al commentaar op je houding.
maar jullie maken zeker progressie

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:09

Heee, zie ik daar nou dat je gestart bent, wat leuk! (witte rijbroek *LOL*).
Ziet er goed uit, ze loopt mooi ontspannen, ze mag er op deze foto's misschien wel een keer wat meer door maar ik denk dat je dat zelf al wel afwisselt.
Ik kom snel weer een keer Kootwijk onveilig maken!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:44

Ik zie wel verbetering op de nieuwe foto's. Probeer je handen alleen nog ietsje pietsje meer te dragen.
Ik zou haar proberen meer lager te gaan rijden en langer in de hals, vind het er nog een beetje opgekropt uit zien.
In de training mag je na mijn idee je paard best wel wat ronder rijden, als je hem dus maar wel lang en laag erbij houd.

Maar ik vind jullie verder een mooie combinatie en je heb een leuk paard. Succes ermee verder!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:22

ik vind het een héél positief verschil Ja

die foto's van een paar maanden terug rijd je haar helemaal achter de loodlijn en komt haar hals helemaal niet mooi uit en op de huisige foto's ziet dat er al stukken beter uit OK dan! dan zie je ook gelijk verschil in achterbeen gebruik!!!

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:39

Zit zeker verbetering in, mooi dat jep aard nu niet meer zo ver achter de teugel kreupt. Op de twee nieuwe foto's heb je je handen iig gelijk.Ik wet niet of dat altijd zo is, maar dat isiig beter als wat je eerst had Knipoog Prachtig paard trouwens! (L)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:50

Hey rachel, dit ziet er al harstikke fijn uit, zoals steph al zegt, ik vind je houding ook niet zo slecht.. Ik heb een beetje het idee dat um nu een beetje in haar eigen houding gaat lopen, probeer haar net iets fijner erdoor te krijgen bijv. laag rond en dan vooral goed om de halslengte letten.... maar nogmaals het beeld ziet er fijn uit Haha!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:53

het bovenste paard is lekkerder en ruimen gaan lopen,dat geeft een fijner beeld!
al vodn ik eht begin ook niet zo slecht;)