Samenta@work (M1+8)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yaka

Samenta@work (M1+8)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 15:53

Hi,

Ik vond nog wat foto's van mij en mijn pony. En aangezien ik haar nog nooit geshowd had op bokt. Leek me dat nu wel eens tijd. De eerste foto's zijn van de groninger kampioenschappen in veendam. We reden toen onze 4e m1 wedstrijd en hadden net 2 winstpunen. Ik geloof dat ik toen bij beide jury's 175 punten had. Ondertussen moeten we nog 2 winstpunten en dan mogen we naar het m2.

1/2 jaar geleden heb ik een erge groeispurt gehad waardoor ik wel wat te groot voor der ben. DIT WEET IK.. Volgend jaar of als ik 18 ben (over 1,5 jaar) stap ik over op een paard.

Punten waaraan wij moeten werken.
-Mijn zit .. Is op deze foto's nog erger als dat het nu op dit moment is werk er erg hard aan
-Mijn benen niet uitsteken
-Mijn pony moet der hoofd niet kantelen
-Vooruit kijken

Samenta&ik fijn beeld . Ik moet wel mijn binnehand op zij doen.
Afbeelding

Schouderbinnenwaart mag iets lager ingesteld en kantelt hoofd wat.
Afbeelding

Middendraf. Rechtop blijven zitten!!!
Afbeelding

Mooi beenwerk. Binnehand opzij kantel hoofd wat.
Afbeelding

22 november werd er een crossles voor new forester georganiseerd in biddinghuizen bij Alice naber lozeman. De eerste keer crossen voor Samenta en mij. We hebben wel veel hoger boomstammen gesprongen dan dit en afdalingen genomen helaas heb ik hier geen foto's van ontvangen.
Hier kan ik zelf niet egt commentaar bij geven omdat ik hier niet egt ervaring in heb. Wel gaf alice mij de tip wat meer naar voren te kijken. En wat rechter op te zitten.En ja bij alle 3 deze foto's ben ik geld aan het zoeken.

Over dit balkje wou ze alleen in galop niet in draf Bloos
Afbeelding

Buiten was het helemaal leuk.
Afbeelding

Harder harder..!! Ze begon het steeds leuker te vinden.
Afbeelding

Tot slot mijn les groepje ( ik helemaal links)
Afbeelding

Zou leuk zijn als je een berichtje achter liet. Opbouwende kritiek mag altijd!!

Xxxwendy

maccie

Re: Samenta@work (M1+8)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:55

leuke pony, te groot vind ik nog wel mee vallen..
je pony tijd op haar blijven rijden is toch helemaal geen probleem.

veel succes nog, de anadachtspunten geef je al aan maar het ziet er heel netjes uit.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:44

Heey! Ten eerste: WAT EEN LEUKE PONY!!!! en nu het 'kritiek'!:P
uhhmmmm... Eerst het springen. Het lijkt alsof je hem boven de sprong iets in de mond zit, dit mag ten alle tijden NIET (dit ben ik zelf aan het leren, heb namelijk precies hetzelfde probleem, dus wat ik nu zeg is precies hetzelfde wat mijn instructuer zegt!XD) Voor de rest je onderbenen naar voren houden, en op de laatste foto sta je volgensmij iets te veel, dus meer je bovenlichaam naar voren brengen en je kont naar achteren, maar niet te veel, anders scharnier je weer teveel. En naar voren kijken!! (ik kijk ook altijd naar beneden!XD) En nu dressuur, ik heb er niet echt verstand vanv(ik rijd zelf M1). je rijd véél beter dan mij hoor! Maar bij het uitstrekken lijkt het dat hij ook véél harder gaat, het is neit zo een erg probleem, maar het is mooier dat hij mar iets harder gaat, en dan helemaal uitstrekt (dat doet een vriendin van mij en dat ziet er zóóó mooi uuit!!!) Verder vind ik je echt mooi zitten (behalve bij dat uitstrekken!!!XD) en ik vindt je helemaal top rijden! K wou dat ik zo goed dressuur reed!XD

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:25

Ik vind dat je er nog prima op past hoor! Het lijkt met springen wel of je een beetje balans mist boven de sprong maar verder ziet het er goed uit.

Ik vraag me af of het springterrein echt goed te rijden is op dit moment, het lijkt namelijk op een foto waar je over de boomstam springt of je zo in de dikke drab terecht gaat komen. Lijkt me een beetje gevaarlijk...

@Geryon: Jij zegt dat je zelf ook M1 rijd, dan kun je redelijk rijden toch? Dan ga ik ervanuit dat je weet wat dressuur inhoud. Of vind jij van niet?

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 17:28

davincilover schreef:
Ik vraag me af of het springterrein echt goed te rijden is op dit moment, het lijkt namelijk op een foto waar je over de boomstam springt of je zo in de dikke drab terecht gaat komen. Lijkt me een beetje gevaarlijk...

Dat springterrein was ook idd erg nat.Daarom hebben de eerste 3 kwartier binnen gereden waar ook boomstammen lagen enz. Laatste kwartier nog ff naar buiten over hele lage boomstammen. Maar je zakte niet weg in de grond om het zand was, het waren dus alleen heel erg grote plassen. Ze hadden wel een machine die het weg zoog, maar het was zo erg dat niet meer hielp

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:30

Heey! Ja, ik heb er wel verstand van hoor, maar ik ben heel erg bang dat mensen denken dat ik ga opscheppen en doen alof ik het beter weet enzo. Maar ik weet wel waaar ik over praat!:P

rho_kay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:31

wat een super leuke pony Haha!
voor de eerste keer zo'n cross vind ik het er hartstikke goed uitzien Knipoog
op sommige dressuur foto's lijk je een beetje gespannen te zitten, dus daar moet je wel op letten Tong uitsteken of het ligt gewoon aan moment opnamen

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:45

Misschien dat je voor het mooie net iets te lang bent... maar je bent zeker niet te zwaar ik vind het echt nog goed kunnen. Het is ook echt een leuke pony! Hoe groot is ze?
Maar heb je ze nu laten scheren en dr hoofd niet gedaan? Jammer dat je dat zo goed ziet.

Sjiemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:20

Dressuur ziet er leuk uit! Springen moet je wel je handen meegeven. Anders is het nogal onaangenaam voor je pony Knipoog Veel succes verder!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:28

heeyy Wendy!!
ten eerste leuke foto's!
ziet tr netjes uit hoor!!
let op je tenen, maar ik sap wel dat dat moeilijk is Tong uitsteken vooral als je ietsjes aan de groote kant bent Knipoog (had ik met Blacky toen iig Knipoog, maarja nu nogsteeds wel xD)
verder wat rechterop zitten bij dressuur Knipoog
en bij springen iets meer meegeven Knipoog

even offtopic, heb je je andere pony ook nog??

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 19:22

LinZZZZ schreef:
Misschien dat je voor het mooie net iets te lang bent... maar je bent zeker niet te zwaar ik vind het echt nog goed kunnen. Het is ook echt een leuke pony! Hoe groot is ze?
Maar heb je ze nu laten scheren en dr hoofd niet gedaan? Jammer dat je dat zo goed ziet.

Het is een new forest van 1.46. Ja geschoren, we hebben der hoofd niet gedaan omdat ze een hele gevoelige huid heeft daar en nu zelfs soms al wondjes heeft van der hoofdstel. Dus als we het scheren wordt dat alleen maar erger is idd jammer dat je dat zo goed ziet.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 19:24

_BlackPearl_ schreef:
heeyy Wendy!!
ten eerste leuke foto's!
ziet tr netjes uit hoor!!
let op je tenen, maar ik sap wel dat dat moeilijk is Tong uitsteken vooral als je ietsjes aan de groote kant bent Knipoog (had ik met Blacky toen iig Knipoog, maarja nu nogsteeds wel xD)
verder wat rechterop zitten bij dressuur Knipoog
en bij springen iets meer meegeven Knipoog

even offtopic, heb je je andere pony ook nog??

Heey dankjewel Lachen

Klopt als je iets te lang bent is goed zitten direct al lastiger.. Ja ik heb mijn andere pony ook nog ben ik alleen niet meer zo actief mee omdat ik het erg druk heb met school Knipoog .. Blacky is dus al weg? Ik vind je nieuwe pony trouwens ook erg tof Haha! .

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:52

je zit inderdaad een beetje achterover gezakt;)
maar je geeft aan dat je eraan werkt dus ga zo door!
lekker naar de M2 toe;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:22

Ziet er netjes uit hoor!
Op de foto lijkt het alsof hij in de middendraf een beetje uit elkaar valt. Middendraf moet je (volgens mij) als het ware vanuit de verzameling rijden en dan kun je hem er ook qua nageeflijkheid mooier bij houden denk ik. Vooral als je straks weer een stapje verder gaat, wordt die verzameling steeds belangrijker!

pris2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:12

Ziet er wel leuk uit, vooral leuke pony.
Je kijkt idd veel naar beneden maar vooruit gang zit erin. *LOL*
suc6

prebalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:12

Eej Wendy! Wat gaaf zeg die crosstraining! Jullie kunnen dit makkelijk. Ze kijkt ook erg blij; volgens mij wil ze wel crosspownie worden!
Moet ook nog wat melden natuurlijk zoals bij het topic hoort: probeer dr niet op te tillen met je handen tijdens het springen.

ilse_zutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:00

Luek paardje!!

_Josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:17

Ziet er hartstikke leuk uit!
Volgens mij hebben jullie samen veel lol & bovendien pas je er nog prima op; geen enkel probleem.
Vind het er zelfs niet eens storend uitzien en volgens mij belemmer je je pony geenzins dus maak je daar maar niet druk over! Haha!

Verder; denk erom dat je goed rechtop blijft zitten. Schouders naar achter, rug recht!
Met springen; niet teveel rechtop-omhoog komen. Zeker niet bij sprongen van dergelijke 'hoogte'.
Op de tweede springfoto ook niet zo naar de grond kijken. Haha!