Hoi hoi,
Ik heb een pony Wino. Waar ik 1 keer in de week mee rijd(ik ben te groot, zie mijn profiel en hij heeft 6 dagen in de week een klein verzorgstertje)
Het verzorgstertje rijd onder begeleiding. Maar we zijn op een punt dat we niet erg verder komen.
Hij heeft moeite met stelling. Zodra je stelling vraagt begrijpt ie het niet en wilt ie afwenden.
Ook buigt hij rechts heel soepel maar links niet.
Nu zij dat meisje haar instructrice dat het misschien slim is om hem met een elastiek te gaan longeren, zodat hij hij wat soepeler word zodat hij beter kan buigen. Maar eigenlijk heb ik geen verstand van hulpteugels en ik gebruik ze ook nooit. Ik wil hem nergens toe dwingen.
Maar wat vinden jullie van longeren met elastiek?
Ik zou dan zo'n longeer singel om moeten doen en het elastiek en dan op de ene hand het ene stuk elastiek korter en op de andere hand de andere kant.(lastig te verwoorden)
Is dit slim om te doen? Of hebben jullie andere oefeningen zodat ie meer kan buigen en losser word?
Ook zou ik graag tips willen hebben over stelling vragen.
Sorry lang verhaal, maar hoor liever meerdere meningen als 1 want ik wil zeker weten dat ik het goed ga doen als we er mee aan de slag gaan.
Nog 1 ding trouwens: Ik galoppeer nu best veel omdat hij daar wel losser van word.
Alvast bedankt