Raymond@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

C_Raymond

Raymond@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 18:00

Info:
Raymond is een D pony: 1.46.2 meet hij.
Welsh x New Forest x Arabier

We zijn nu 3 keer officieel gestart, in de B.
Hier hebben we 5 winstpunten mee behaald.

We ondervinden nog wat problemen in de galop, vooral linksom gaat hij vaak te hard. (Ik verlies ook vaak teugel in de galop Ach gut )
Van de galop word hij ook altijd erg zenuwachtig. Als ik op de volte door ga zitten, schiet hij al weg als ik niet op let. En als ik er al aan denk......

Verder proberen we het tempo in draf constant te houden, actief achterbeen, los/ontspannen in het lijf en de mond.

Ik probeer zelf ook goed ontspannen te zitten, mijn tenen meer naar binnen te draaien, rechtop te blijven zitten, vooruit te kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En klaar:
Afbeelding

netam12

Re: Raymond@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:46

Leuk stel zijn jullie samen.
Misschien een tip als je weet dat hij op de volte al gaat aan gelopperen wanneer je gaat doorzitten.
Een poosje niet meer op de volte gaat aangalopperen maar in een hoek en dan gewoon eerst een half rondje door rijden in de galop.
Af en toe kan je dan een volte mee pakken om daar aan te galopperen.
Ik moest dit doen van mijn instructrice en dat helpt nu aardig goed.
En let op je handen netjes recht op je armen netjes naast je lichaam je hebt ze er nu een beetje van af.
Succes met de wedstrijden Lachen

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:59

Halloo!!

Jullie lijken me een mooie combi, ziet er ontspannen uit. Ja
Je houding is heel netjes, ik heb alleen wel de indruk dat je beugels een gaatje langer zouden mogen...
Het lijkt me dat de galop vrij snel is (zolas je zelf al zegt), maar met weinig 'kracht', kan dat kloppen?

In dat geval zou ik eerst proberen, te werken naar een goede, vlotte, gedragen galop (die hoeft nog niet persé te traag zijn!), en van daaruit te werken naar een trage galop, zonder kracht te verliezen. Bij mij lukt dit het best dmv veel (schijn)overgangen.

Jullie gaan er zeker komen, succes met de wedstrijden! Haha!

majo8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:03

Ziet er leuk uit, maar denk erom dat je je paard niet achter de loodlijn laat lopen Lachen

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:06

ik vind het ene heel leuk beestje ,loopt er lekker bij!
die b vliegt je door geloof me maar Knipoog
over de galop,heel veel kleine stukjes doorzitten,bijv halve volte en dan weer lichtrijden,halve volte doorzitten en weer lichtrijden.
en dan op een gegeven moment als dat beter gaat veel galop aansprongen Knipoog
dan gaat als het goed is de spanning er een beetje af

C_Raymond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 22:27

netam12: Het gekke is dat ik over het algemeen ook meestal gewoon in de hoeken aan galoppeer? Daar ontstaat dan ook wel spanning, maar rent hij niet onder mij vandaan.
Verder: Ik zal inderdaad eens op mijn bovenarmen gaan letten!

majo8: Dat is inderdaad nog iets waar ik rekening mee moet houden Lachen

vilouma: Zal daar eens mee aan de slag gaan! Probeer nu juist toch wel de volte af te maken. Zal eens gaan afwisselen tussen doorzitten, lichtrijden, op die volte. Dus bedankt voor de tip Lachen

Verder bedankt voor jullie positieve reacties!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:29

leuk paardje, jammer dat je hem zo te diep laat lopen...

je ziet ook in galop dat zijn achterhand helemaal achter de massa beweegt ipv eronder...

probeer meer ruimte van voren te geven en hem daar met je been heen te rijden!

rennen in galop = vluchten voor spanning/scheefheid/pijn
dus probeer meer recht te richten...

goed voelen welke teugel hij pakt, of hij naar binnen of naar buiten valt, etc
wend maar eens op een willekeurige plek in de bak af, welke kant gaat hij dan uit zichzelf op? stuur dan even telkens kort de tegengestelde kant op om die spieren op te rekken en hem dus recht te maken!

succes!

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:36

Wat ik van de foto's kan zien vind ik dan zijn neusje er wel wat meer uit mag. Open je hand en houd hem neit zo vast op wat op de eerste 7 foto's te zien is. De laatste uiteraard niet Tong uitsteken Mooi paardje hoor Knipoog

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:47

Mooi paardje hoor,
jullie komen er wel:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:52

Voor een B-combinatie vind ik het er keurig uitzien!
Let erop dat je hem niet te diep rijd, zoals al eerder gezegd mag het neusje er wat meer uit. Wat betreft de galop, als je pony geen moeite heeft met in de goede galop aanspringen kan je ook eens op een rechte zijde aanspringen. Dat wissel je af met in de hoek of op een volte zodat hij niet een vaste plaats weet waar hij vaak in galop mag. Als je galoppeerd probeer je zelf ontspannen te zitten, rechtop en diep te ademen. Vaak ontspant je pony dan ook.
Je zou ook kunnen proberen om eerst alleen korte stukjes te galopperen, al is het maar 3 passen, en weer terugnemen voordat hij gaat rennen. Zo blijf jij de baas in die situatie, en kan je langzaam gaan uitbouwen naar langere galopstukken.

C_Raymond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 13:15

CindyUniek: In galop slepen zijn achterbenen er inderdaad achter aan. Maar in stap en draf vind ik het toch wel meevallen? Ook in die gangen zijn we nog aan het verbeteren, maar hij laat fijne stukken zien/voelen daarbij.

Ik probeer met mijn benen naar die activiteit van achter en het smakelijker van voor toe te rijden.

De foto's hebben je misschien een verkeerd beeld gegeven?

Ik denk zelf niet dat hij ergens last van heeft 'tijdens' galop. Hij vind deze gang alleen erg moeilijken en ik moet inderdaad beter gaan zitten tijdens deze gang, meer gaan ontspannen en goed in/uit ademenen. Dat geeft inderdaad een positief effect op de pony Lachen (brigitta1987 )

brigitta1987: Ik galopeer nu in training voornamelijk alleen nog maar korte stukken, om inderdaad het rennen voor te zijn.Met de tijd kan ik deze paar passen dan uitbreiden.

Femke16: Achter de loodlijn is inderdaad iets waar nog aan gesleuteld word. Hij probeerd dit zelf als compromis op te zoeken.

Verder: Bedankt voor jullie reacties! Leerzaam Lachen

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:17

Leuke pony!
En leuke combinatie! Lachen

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:36

Jullie zijn echt een leuk stel! Pling
Die er zeker wel gaat komen hoor in de sport Haha!

Op de 2de foto geloof ik, vind ik hem iets achter de lootlijn lopen, wat
bij mijn pony dan altijd helpt druk met kuit en anders even een tikje met je zweep. Zodat ie weer iets naar boven komt Lachen

Leuk paardje! Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:43

he carola!

daar is reempie weer! hij ziet er goed uit zeg!

wat mij inderdaad ook opviel is dat hij wat achter de loodlijn loopt.

succes met wedstrijden!

C_Raymond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:43

Bedankt voor jullie tips en reacties weer Lachen

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:55

wij hadden eerst ook altijd last van 'gerace' in de galop
We moesten zoiezo in de eerst hoek aanspringen van de korte zijde inplaats van de 2e want dan kon ze in een keer wegracen en als ze dat deed moesten we der telkens terug nemen en dan als j aansprong dacht ze ow we gaan weer terug en dan been geven en dan door en dan ging ze veel beter en naa een tijd had ze geen 'racegalop' meer
Verder lijkt het me een leuk paardje Haha!

ilse_zutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:44

leuke pony! inderdaad wel een beetje jamemr dat hij zo diep loopt, probeer hieraan te werken! succes Knipoog

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:18

C_Raymond schreef:
CindyUniek: In galop slepen zijn achterbenen er inderdaad achter aan. Maar in stap en draf vind ik het toch wel meevallen? Ook in die gangen zijn we nog aan het verbeteren, maar hij laat fijne stukken zien/voelen daarbij.

Ik probeer met mijn benen naar die activiteit van achter en het smakelijker van voor toe te rijden.

De foto's hebben je misschien een verkeerd beeld gegeven?

Ik denk zelf niet dat hij ergens last van heeft 'tijdens' galop. Hij vind deze gang alleen erg moeilijken en ik moet inderdaad beter gaan zitten tijdens deze gang, meer gaan ontspannen en goed in/uit ademenen. Dat geeft inderdaad een positief effect op de pony Lachen (brigitta1987 )

nee de foto's geven geen verkeerd beeld, je rijd hem zelf gewoon teveel terug met je hand Knipoog
en als er moeilijkheden in een bepaalde gang zijn heeft dit een oorzaak en moet je eerst terug naar je basis voordat je verder gaat... als jij een ontspannen draf kan laten zien, neusje er meer uit en hij is goed recht en jij zit ontspannen hoeft de galop helemaal geen probleem meer te zijn!

enne nog een tipje je hoort niet met je hand óf je benen je paard 'smakelijker' (??) te laten lopen van voren....
als een paard recht gericht is hoef je alleen maat je gewicht minimaal te verplaatsen voor overgangen, sturen e.d. de mens heeft zelf bedacht dat we steeds meer met handen en benen moesten gaan doen, terwijl dit niet de bedoeling is!

C_Raymond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 13:10

CindyUniek:Oke.

Saaarr: Ik spring inderdaad altijd in de eerte hoek van de korte zijde aan. Bedankt voor je tip!

ilse_zutt: Word aan gewerkt. Dus komt wel goed, hoop ik Lachen

Verder: Bedankt voor jullie reacties!

verraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:33

ik vind het een erg leuke pony!!! Tong uitsteken
je mag de teugels wel wat korter doen je rijd namelijk met je handen op je benen
en dat ziet er niet zo mooi uit!!
voor de rest is het heel mooi!!! Haha!

hcSugarbabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:02

probeer hem er een beetkje met z'n neusje uit te laten lopen, succes