Benen optrekken(in galop)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liesurt

Benen optrekken(in galop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 16:30

Na een tijdje niet geredel te hebben heb ik nu weer een leuk verzorgpaardje gevonden.
Nu na 3keer rijden kom ik steeds mijn oude probleem tegen van het optrekken van mijn benen, vooral in de galop
In stap/draf heb ik hier geen last van, alleen met doorzitten in draf een beetje.

Hebben jullie misschien tips voor mij?
De eigenaar van mijn verzorgpaardje vind het veder niet erg omdat ik al lang niet meer heb gereden
maar zelf vind ik het vervelend vooral in de galop omdat ik dan snel mijn beugels verlies en dan in de knoop kom met mijn beenhulpen.

Zitles is op dit moment alleen nog geen optie

Escalutia

Re: Benen optrekken(in galop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:14

Ik heb dat ook gehad bij mij kwam het omdat ik wat bang was, we hebben het opgelost door eerst aan de longe lijn tegaan rustig kleine stukjes en elke keer als ik me benen optrok weer stoppen met galopperen

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:18

Rij je met gympen of chaps?
Want daar heb ik ook altijd mee gereden en dan trok ik mijn benen ook heel erg op.

Toen ik met goede leren laarzen ben gaan rijden niet meer, omdat je amper je been op kan trekken.
En anders voor de galop oefenen met een gaatje korter en hakken uitdrukken en de bal van je voet goed in de beugel drukken.

Pomponlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:30

zoals bo0tjeee zei, sinds ik met laarzen rij heb ik dit ook minder, mijn voeten zitten vaster in mn beugels, wat ik wel heel goed vind.
wat ik soms wel heb is dat ik lang de lange zijde mn benen optrek omdat ik schrik heb dat ik tegen de kant ga zitten, bij sommige paarden toch Tong uitsteken

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:55

Tjaaaa das iets da je echt heel veel moet oefenen en echt niet kan leren door hier te lezen wat de oplossing zou zijn.
Lessen aan de longe , en natuurlijk je zei het zelf eigenlijk al ZITLES .
Ook al zie je dat niet echt zitten 't is eigenlijk de enige manier om het te leren, anders ga je nog jaren zo verder aanmodderen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 02:37

Heb je je beugels niet te lang? Verder ontspannen, en het helpt als je iemand hebt die je er elke 5 seconden aan herinnert Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 02:42

Vaak je beugels een gaatje korter doen wil inderdaad helpen!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 07:45

Bij mijcwerkt vooral veel oefenen, als je net weer rijdt ben je mn tijdens de galop vaak zo druk bezig je balans goed te houden dat je niet echt toekomt aan je houding/been positie. Als je balans wat beter is geworden kun je daar veel actiever aan werken, dus je benen lang te houden. Probeer je er dus vooral niet duk over te maken, het gaat vanzelf beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 07:51

heb ik ook gedaan wat echt helpt beugels er af en rijden maar (aan de longe om als je het nog een beetje "spannend" vind met een nieuw paard) en daarna los ! het punt is dat als je zonder beugels rijd je op je kont móét gaan zitten anders val je er af. En als je op je kont zit dan maak je automatich je benen langer..

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:41

dat heb ik ook! dus ik volg dit topic even..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:08

Wat bij mij goed helpt is galopperen met een lange teugel (wel contact houden!). Ik trek namelijk mijn benen wat op als ik teveel met de voorkant van mijn paard bezig ben. Als ik hem laat galopperen met een lange teugel ga ik automatisch rechtop zitten, en trek ik mijn benen niet meer op. Is een variatie op het rijden zonder beugels.