Rando @ kleuterles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wicked2016

Rando @ kleuterles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:17

Gisteren voor de eerste keer les gehad met Rando, hij is een 4 jarige ruin van ongeveer 1.53m?? Nu 2 weken in mijn bezit Haha! Ons eerste lesje te samen want we kunnen er nog veel gebruiken.

Wat ik nog moet leren:
Benen aan je paard niet van je paard en niet zitten onnodig duwen Clown
Niet panikeren (trekken) als hij wat sneller gaat

met dan aan Sofie voor de foto's!!

Afbeelding
Lekker drafje

Afbeelding
door de plas, stoer!!
Afbeelding
Zie hier mijn been probleem Frusty te veel zitten duwen of...
Afbeelding
teveel afsteken!!!
Afbeelding
Babypaard Vingers aflikken
Afbeelding
andere zijde
Afbeelding
ik ben zo moe!!!
Afbeelding
uitstappen

caroltje16

Re: Rando @ kleuterles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:19

leuke rij foto's Lachen commentaar geef je zelf al

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:22

Ah zo lief Lachen
Ziet er goed uit, heb er helaas niet veel van gezien.

Commentaar gaf je idd zelf al en omdat het verplicht is: een beetje kapstokjes Haha! Heb ik helaas ook Knipoog

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:29

ze leiden gewoonweg een eigen leven mijn benen ... goh ja daarvoor neem ik les ook eh om eraan te werken

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:58

Ziet er goed uit hoor, voor de eerste keer les, en jullie moeten ook nog aan elkaar wennen waarschijnlijk Knipoog
enkele puntjes; rechter zitten, tenen/benen, en je handen lijken soms een beetje ongelijk/breed?

t'is een leuke kleuter hoor Knipoog
komt goed met jullie Lachen

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 09:26

Bino_Pino schreef:
Ziet er goed uit hoor, voor de eerste keer les, en jullie moeten ook nog aan elkaar wennen waarschijnlijk Knipoog
enkele puntjes; rechter zitten, tenen/benen, en je handen lijken soms een beetje ongelijk/breed?

Mijn handen zijn goed stil zegt ze, soms lijk het breed maar eigenlijk is het gewoon mijn teugel die ik ver opendoe, omdat ik beetje moet overdrijven met afdraaien Bv. op de foto rij ik diagonaal en moest echt overdrijven met mijn binneneugel voor binnenstelling zonder te trekken:) Omdat hij stuur nog niet zo goed kent Clown

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 09:56

marahorse schreef:
Bino_Pino schreef:

Mijn handen zijn goed stil zegt ze, soms lijk het breed maar eigenlijk is het gewoon mijn teugel die ik ver opendoe, omdat ik beetje moet overdrijven met afdraaien Bv. op de foto rij ik diagonaal en moest echt overdrijven met mijn binneneugel voor binnenstelling zonder te trekken:) Omdat hij stuur nog niet zo goed kent Clown

verklaart veel natuurlijk! Knipoog
daarom ook dat ik er een ? achterzette Lachen

MantaPanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:08

Leuke pony zeg, ziet er goed uit hoor

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:21

Ahaaa, daar hebben we het stoere babypaard Haha!

Zelfde aandachtspunt als mij dus met die benen, ik leg ze gewoon makkelijk 20cm te veel naar achter Clown
We kunnen er samen aan werken Knipoog

Vond het in de les al direct een stuk beter gaan dan de vorige keer dat jullie reden, denk dat hij wel snel zal leren. Controle is soms een beetje zoek maar is ook maar logisch met zo een reuzebabyshetlander Knipoog

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:36

als eerst: wat een onwijs leuk paard zeg Lachen !
rijden ziet er al netjes uit hoor, voor de eerste keer.
Commentaar geef je zelf al, inderdaad je benen zal je toch wat aan moeten werken.
Hou je handen goed rechtop (1e foto heb je een beetje pianohandjes)

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 19:02

Riss schreef:
als eerst: wat een onwijs leuk paard zeg Lachen !
rijden ziet er al netjes uit hoor, voor de eerste keer.
Commentaar geef je zelf al, inderdaad je benen zal je toch wat aan moeten werken.
Hou je handen goed rechtop (1e foto heb je een beetje pianohandjes)

THX, ja mijn handen is vrees is momentopname van pianogwijs, anders heb ik dat probleem niet behalve als ik slordig begin te rijden Bloos Heb vandaag me maar 3X betrapt op het verkeerd leggen van mijn been. Nu ja de onbewuste konden nu natuurlijk niet aangeduid worden door mijn lesgever!!!

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 19:03

Paljassofie schreef:
Ahaaa, daar hebben we het stoere babypaard Haha!

Vond het in de les al direct een stuk beter gaan dan de vorige keer dat jullie reden, denk dat hij wel snel zal leren. Controle is soms een beetje zoek maar is ook maar logisch met zo een reuzebabyshetlander Knipoog

Vandaag ging het al weer veel beter!! oefening baart kunst?? Wel controle af en toe is zoek ma bon Haha! betert wel, blijft een rare galop:p

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:10

marahorse schreef:
Bino_Pino schreef:

Dit snap ik niet zo goed, dat je op de diagonaal gaat aanrommelen met stelling. Op een diagonaal hoor je je paard recht te richten niet te buigen. Je maakt het moeilijker voor je jonkie. Een diagonaal is voor een jong paard nooit makkelijk omdat ze geen aanleuning van de wand meer hebben, ga dit nooit corrigeren door hem in stelling te rijden, laat hem maar lekker een tijdje foute diagonalen rijden! Ik ben nu ook een jong paardje aan het doorrijden wat ik eventueel ook op het oog heb om te kopen. Een leuke oefening die ik bij haar gebruik is het rijden op de derde hoefslag, dus precies tussen de hoefslag en de AC-lijn rijden. En haar hier proberen te houden door als ze naar de hoefslag 'toetrekt' (langzaam maar zeker naar de hoefslag afwijkt) een verruiming te vragen, zo maakt ze een beetje meer snelheid en wordt het makkelijker. Hoe meer je dit oefend hoe meer je paard op eigen benen gaat lopen. Dus je bent opzich al goed bezig, lekker (ruime) figuren rijden! Maar probeer haar nog niet te perfectionneren laat het maar rustig zn gang gaan, ze ontwikkelen dit balans vaak vrij snel en dan kan je haar ook goed rechtrichten. (anders zou ze de link kunnen trekken tussen diagonaal = stelling ipv diagonaal = recht) Veel succes verder met je leuke paardje!

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 19:19

denk dat je het beetje verkeerd begrijp, ik rij hem niet heel de diagonaal in stelling enkel de bocht, op de foto kom ik naar door de bocht, dan rechtstellen en als we naar de hoefslag gaan in die bocht weer binnenstelling vragen. Anders rijd ik mijn paard schuin als ik mijn diagonalen met binnenstelling volledig zou rijden??

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:36

Heej Mara! Haha! Leuke foto's! Ja
Rando ziet er lief uit! Lachen
Moeilijk om hier veel op te zeggen... Hij is nog jong en moet nog veeel leren, maar je hebt les en je kent je eigen fouten, dus ik zit er niet echt mee in... Knipoog Komt helemaal goed! Haha!
x