Menno @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Menno @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 13:26

He mede bokkers! Haha!

Ik heb nu sinds 2 jaar een fries verzorgpaard. We zijn enorm gek op elkaar en laten dat ook graag aan de buitenwereld zien Bloos .
Toen ik Menno nog niet zo lang kende deden we gewoon aan de engelse rijstijl.
sinds een half jaar is dit veranderd, Menno en ik zijn de NH weg ingeslagen!
zie hier onze foto's!

Commentaar is altijd welkom!

1. Zo zag het er eerst uit. (handen hoger houden en voor me kijken)
Afbeelding
2. Zo ziet het er nu uit! (geen idee wat ik op deze foto zag liggen.. Clown)
Afbeelding
3. Lekker ontspannen.
Afbeelding
4. Houten blokken zijn voor een hindernisje of om op te staan Vork
Afbeelding
5.Lekker ontspannen drafje..
Afbeelding
6. beetje vaag..
Afbeelding

Hopenlijk vonden jullie ze mooi! Haha!

M_nuela

Re: Menno @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:54

Leuk!
Knap hoor dat jullie het zo kunnen.
Maar zo kan je toch geen wedstrijden rijden?
Als je dat zou willen natuurlijk!

Maar vindt het er goed uitzien.
en nogmaals knap dat jullie het kunnen

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:58

Ziet er echt heel leuk en ontspannen uit!!
Zo zou ik mijzelf ook graag met mijn paard willen zien.
Top hoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:59

heel knap!!!dat zou ik niet aandurven met mijn fries...

zilverstarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:15

je ziet steeds vaker dat ze zonder hoofdstel en zadel gaan rijden, knap hoor!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 17:41

Dunckylover schreef:
Leuk!
Knap hoor dat jullie het zo kunnen.
Maar zo kan je toch geen wedstrijden rijden?
Als je dat zou willen natuurlijk!

Maar vindt het er goed uitzien.
en nogmaals knap dat jullie het kunnen

Nee ik wil geen wedstrijden rijden! Haha!

bedankt voor de reacties!

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:37

gaaf paard hoor, ziet er leuk uit!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:39

Ziet er goed uit Lachen

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:55

Supermooi Hannah!,
ook veel leuke reacties!

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:56

wow wat leuk, tuigloos! Lachen

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 09:07

Ik vind dat je nog iets maar aan de ontspanning moet werken. Afgezien van foto 2, drukt hij op de andere foto's de rug wat weg. Dus werk aan je balans (ik weet dat het niet makkelijk is, zeker op een ruime fries) en maak hem wat sterker vanaf de grond.

Het geeft een machtig gevoel dat je dit zo kan, ik spreek uit ervaring (zie onderschrift Knipoog ), maar je paard moet het wel aankunnen en als je elke dag zonder zadel rijft en je zit is nog niet voldoende, kan het schadelijk zijn voor de rug van het paard.

Ik denk dat jullie op de goede weg zijn. Veel succes nog met het ontwikkelen van jezelf en je paard! (Mag ik vragen van wie je les krijgt hier in de buurt en welke methode van NH je voornamelijk volgt? Ik vind namelijk dat je er wel erg snel optomingsloos op bent gesprongen, al hangt dat natuurlijk ook af van het paard).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 12:15

Alicia2u schreef:
Ik vind dat je nog iets maar aan de ontspanning moet werken. Afgezien van foto 2, drukt hij op de andere foto's de rug wat weg. Dus [***] aan je balans (ik weet dat het niet makkelijk is, zeker op een ruime fries) en maak hem wat sterker vanaf de grond.

Het geeft een machtig gevoel dat je dit zo kan, ik spreek uit ervaring (zie onderschrift Knipoog ), maar je paard moet het wel aankunnen en als je elke dag zonder zadel rijft en je zit is nog niet voldoende, kan het schadelijk zijn voor de rug van het paard.

Ik denk dat jullie op de goede weg zijn. Veel succes nog met het ontwikkelen van jezelf en je paard! (Mag ik vragen van wie je les krijgt hier in de buurt en welke methode van NH je voornamelijk volgt? Ik vind namelijk dat je er wel erg snel optomingsloos op bent gesprongen, al hangt dat natuurlijk ook af van het paard).

Hé bedankt voor je reactie! Haha!
ik rijd niet elke dag op hem hoor dus het is niet schadelijk, nu kom ik er maar 2 keer in de week omdat het best ver rijden is en me moeder heeft geen zin om me telkens weg te brengen. (het is me verzorgpaard he niet me eigen paard)
ik ga scooter rijden dus ga er absoluut vaker heen en kan dus ook beter aan me zit werken, die is niet perfect n.l. Knipoog

verder rijd ik ook vaak met zadel hoor, gewoon omdat we een sprongetje nemen en ik dat nog niet aandurf zonder zadel, of omdat we gaan galloperen.
(hij gooit z'n voorhand hoog op en ik ben bang dat ik eraf pleur als hij gallopeerd en ik zit erop zonder zadel Clown )

We krijgen geen les. Ik vind dat ik NH lekker zelf met me fries uit ga zoeken.
verder ken ik Menno al 2 jaar dus heel erg snel vind ik het niet. Menno was eerst nogal ondeugend, bokken, steigeren het gebeurde vaak. (dit was met bit)
Ik heb toen een keer gevraagd of ik zonder bit mocht rijden, dat mocht dus meteen geprobeerd! Dit beviel mij erg goed, Menno is ruimer geworden en loopt hardstikke ontspannen.

Heel erg snel is het dus helemaal niet. We vinden het allebei geweldig dus waarom niet?!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:28

Tsja, ik heb mijn paard er meer dan een jaar op moeten voorbereiden (vanaf het begin dat ik hem had tot nu). Maar ik kende hem dan ook niet op[ voorhand en het is een moeilijk paard. Vandaar waarschijnlijk dat het me snel lijkt.

Het lijkt me verstandig dat je regelmatig met zadel blijft rijden om aan de ontspanning te werken. De druk is dan wat beter verdeeld en jij kun waarschijnlijk wat beter zitten, dan gaat dat makkelijker.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 13:50

Ja ik rijd wel regelmatig met zadel hoor!
zonder zadel rijd ik ook maar 20 minuutjes en ook geen hele inspannende dingen dus heel erg slecht zal het niet zijn! Knipoog

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:52

Ieder paard verschilt met de reactie op het rijden Knipoog En dat hij dan misschien niet perfect loopt, netjes rond of watdanook, maakt toch niet uit; doet hij in de wei toch ook niet Tong uitsteken Als je maar fun hebt en als het paard er maar goed op reageert zonder dat hij d'r last van krijgt (wat hij niet krijgt) is 't zeker OK!:d

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:11

Zker, dat ontken ik ook niet. Ik kan me alleen wel voorstellen dat het voor ruiter en paard allebei fijner is als beiden ontspannen zijn Knipoog En dat is wat ik hier af en toe nog een beetje mist, maar dat vast nog wel komt.

20 minuten zonder zadel zou voor mijn paard te lang zijn, maar hij heeft dan ook een gevoelige rug en ik een bottige kont :p

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:12

ik weet niet wat je nu wil Lachen Lachen ik vind het leuk spielerij, maar het heeft niks met rijden te maken..........

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:14

KiWiKo schreef:
ik weet niet wat je nu wil Lachen Lachen ik vind het leuk spielerij, maar het heeft niks met rijden te maken..........

ben ik niet met je eens: het bevorderd ten eerste vertrouwen tussen ruiter en paard. Bovendien: als je zonder zadel en hoofdstel een perfecte volte of zijgang kan rijden, kun je het met zeker Knipoog Bovendien wordt de zit van de ruiter beter, waardoor de hulpen preciezer gegeven kunnen worden. Ik zie niets dan voordelen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:16

HAW is voor rijtechnisch commentaar......... ik kan hier geen commentaar op geven omdat er niks rijtechnisch aan is Lachen Lachen

nogmaals het is leuk spielerie, en ik vind het helemaal gaaf.......... maar het is rijtechnisch helemaal nergens op gebaseerd Lachen

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:20

Als er niets rijtechnisch aan is, hoe moet ze dan sturen? Hoe blijft ze zitten? Sorry, maar ik voel me een beetje beledigd, omdat ik weet dat het juist méér vraagt van ruiter en paard, zeker ontspanning is zonder optoming vaak een heikel punt. Bovendien heeft het paard draagkracht en impuls nodig, net als dat je met optoming rijdt.
Het ligt er natuurlijk wel aan wat je doet: vraag je wat van je paard of laat je hem zelf sturen? Heb je zelf het tempo onder controle, of laat je dat aan je paard over? Ik ben zonder optoming echt wel aan het rijden! Ook dressuurmatig!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:22

Sorrie ik kan je mening niet delen............ technisch is dit niet correct.......... leuk is het wel...... maar technisch niet goed.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:25

Ik ben wel benieuwd naar technisch commentaar in mijn topic (zie onderschrift). Ik ben namelijk op film bezig met overgangen en wat tempowisselingen. Kun je daar wat over zeggen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:30

als ik op je link klik dan kom ik op de voorpagina Lachen

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:31

Woeps.. altijd linkjes checken. Maar tis nu wel gefikst Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:37

Haha! Haha! ik vind het er net zoals de foto's van TS super leuk uitzien, en natuurlijk hebben jullie het prima voor elkaar, paarden luisteren heel braaf, helemaal niks op aan te merken Lachen

maar dressuurtechnisch.................krabbel ik op mijn hoofd Lachen

uit elkaar, niet op het achterbeen...... geen gedragenheid..... dat zijn basisvoorwaarden Lachen

Nogmaals ik vind het helemaal leuk, en absoluut hebben jullie het leuk voor elkaar met betrekking tot het "luisteren" en de hulpen.........

maar dressuurtechnisch............. nee, is het niet wat je wil zien Lachen