Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

XxLiEsJuHhxX schreef:=ze na 10 meter met der hoofd bijna op de grond en helemaal ontspannen daarna ben ik het laatste stukje weer erop gegaan en was ze weer een stukje gespannener

Als jij spant, gaat zij denken dat ze reden heeft om bang te zijn. En ook al lijkt er voor jou niets te zijn, een paard heeft een ander gezichtsveld dan ons. Ze kennen ook geen dingen zoals wij, dingen die wij "normaal" vinden kunnen voor hem potentiele paardetende monsters zijn. Overdag ziet een paard nl veel slechter dan wij mensen. Dus dingen nemen dan ook sneller enge vormen aan (ja, ook dat zandkorreltje.)
e band die je denkt te hebben met je paard moet veel beter kunnen
e gedachte die in jouw hoofd rondspookt van normaal doe ik een hulpteugel aan als ik ermee buiten ga, bewijst dat het niet echt goed is , probeer eerst de basis in orde te krijgen en dan de rest pasXxLiEsJuHhxX schreef:der tanden heb ik gistere ook na gekeken der kieze niet goed kunne zien maar vooraan heeft ze niks wat niet hoort.