Nieuwe aanwinst Lennie @Springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wadi_

Nieuwe aanwinst Lennie @Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 10:26

Hallo,

Eergisteren zijn mijn ouders Lennie gaan halen in Engeland, gisteren heb ik gereden en ook een paar sprongen genomen.
Lennie is een 10 jarige ruin van 1m63. Een niveau hebben we niet echt en een bepaald doel hebben we niet aangezien hij toch wordt verkocht.

Ohja, ik heb nog nooit op een paard gezeten, altijd pony's gereden en dit is dus de eerste keer dat ik op Lennie reed en de eerste keer dat ik op een paard reed. Lennie wordt trouwens verkocht(heb mijn handen al vol met 4 pony's ). Ik moet er trouwens op letten dat ik mijn tenen niet naar buiten draai en niet te fel duik op de sprong.

Filmpje:

http://s242.photobucket.com/albums/ff151/JoyceXx/?action=view&current=Lennie.flv

(Hoop dat het zo goed is en er niet weer een slotje op komt Clown )

chyma

Re: Nieuwe aanwinst Lennie @Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:39

leuk paard, alleen na de sprong val je terug in je zadel, als je wat meer op je stijgbeugels leunt, kan je wat langer blijven staan en rustig gaan zitten als je paard klaar is metde sprong. anders zit je hem ook een beetje in de weg.

westhoek_kay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:43

het ziet er erg leuk uit Lachen
alleen iets zachter in het zadel terug komen

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:55

Het ziet er wel aardig uit, een leuk paard.

Ik sluit me aan bij het bovenstaande: wat zachter in het zadel komen. je ziet je paardenstaart helemaal naar boven wippen van de schok waarmee je neerkomt. Ik snap dat je even moet wennen aan de maat paard, maar hou dit wel in de gaten.

Verder vind ik hem wat vlak en simpel in de galop. Ik zou graag wat meer sprong zien. Dus; meer tempowisselingen in de galop en probeer wat zijgangen te introduceren (wijken schoudervoor) in de galop om het zweefmoment te verbeteren.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:01

Ik sluit me aan wat betreft zijn galop, er is weinig beweging (juist in de rug en heupen). Maar sluit me niet helemaal aan bij het 'je moet zachter in het zadel komen'. Ik zie je namelijk aardig veren, voor het mooie nog iets te traag maar vind het reuze meevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:03

Ziet er mooi uit, knap dat je zo hoog met hem durft de springen als je nog nooit op een paard hebt gereden.
Maar is het niet wat te vroeg om dit nou al met hem te doen, als hij nog maar een dagje in zijn nieuwe stal staat?
Bovendien zal hij de dag daarvoor wel een erg lange reis hebben gemaakt.

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:58

Dat is raar, jou zo op een paard Lachen
Ziet er echt leuk uit!
Zoals jezelf zegt is niet voor zijn op het paard zijn beweging.
Het lijkt wel een beetje of hij zich tegen de sprong aan loop!

Veel succes nog ( met je pony's)
Xx

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:23

Ziet er netjes uit!
Over het springen is het meeste wel gezegd.
Aan het begin (kan ook moment opname zijn) viel me op bij draf dat die achterhand iets actiever mag.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:19

Het scharnieren mag idd wat rustiger. Het is nu wat hectisch. Zou na de sprong wat langer in de verlichte zit blijven, zodat het paard lekker door kan galopperen.. Het paard loopt zich niet naar de sprong toe, zij rijdt m teveel naar de sprong toe. Probeer vanuit een basistempo naar de sprong toe te rijden, nu moet je telkens de laatste 2 galopsprongen ineens een dot gas geven (dan kom je telkens ook een fractie dicht). Probeer je grondtempo iets hoger te leggen. Wel een erg leuk paard! Kan nog een leuke sprong maken.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:36

Paard laat een mooie sprong zien.
Probeer na de sprong wat rustiger in je zadel terug te komen.
Nu spring je zeg maar achter je paard aan ipv erop.
Mag ik vragen wat de reden van verkoop is,handelen jullie in paarden?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:11

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:28

ik sluit me voledig aan met de rest je paard laat een super sprong zien zodra de sprong nog niet afgemaakt is ga jij al terug in het zadel waardoor bij het einde van de sprong je in het zadel ploft dat belast tegelijker tijd de rug van je paard das jammer verder nette gangen!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:09

ik vind eerlijk gezegd het wel mee vallen dat ze in het zadel ploft. ik zie niet dat haar kont ineens vol in het zadel valt.
tis juist de bedoeling dat je zsm na de sprong weer in het zadel zit, zo ben je altijd sneller, met opvangen of vooruit rijden naarde volgende sprong bv, en je zit weer sneller in ballans.

draf en galop van jepaard vind ik heel kort. hij moet meer over de rug gaan galopperen (rollen) voorwaats neerwaarts rijden, af en toe een sprintje nemen zodat ie zich moet gaan rekken.
springt goed Haha!
waarom verkoop je hem weer? is toch een leuk paardje voor overgang van pony's naar paarden. loopt makkelijk naar de sprong toe.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:14

Ik ga met de rest mee, niet te snel terug in het zadel gaan zitten en ik vroeg me ook af of je niet te snel op dat paardje zit als ie net is aangekomen, en dan zulke sprongen maken?

Verder lijkt ie me wel braaf en leuk dat je nu over bent gegaan van pony naar paard!

Merith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:16

Ik vind t ook wel meevallen met t 'ploffen' hoor, daarna kom je eigenlijk zo goed als gelijk weer even uit t zadel. Dus zo heel erg ploffen doe je dan toch niet? Leuk beestje! Jammer dat ie weer weg gaat..?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:19

juudje84 schreef:
ik vind eerlijk gezegd het wel mee vallen dat ze in het zadel ploft. ik zie niet dat haar kont ineens vol in het zadel valt.
tis juist de bedoeling dat je zsm na de sprong weer in het zadel zit, zo ben je altijd sneller, met opvangen of vooruit rijden naarde volgende sprong bv, en je zit weer sneller in ballans.

draf en galop van jepaard vind ik heel kort. hij moet meer over de rug gaan galopperen (rollen) voorwaats neerwaarts rijden, af en toe een sprintje nemen zodat ie zich moet gaan rekken.
springt goed Haha!
waarom verkoop je hem weer? is toch een leuk paardje voor overgang van pony's naar paarden. loopt makkelijk naar de sprong toe.

Ga ik in mee Ja idd leuk paardje Knipoog
verdere tips zijn al gegeven, probeer 'm verder wat ronder en ontspannender te rijden, en veel tempowisselingen Knipoog

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:01

ik ben niet zo van het springen dus ik vind het er wel leuk uit zien..
maar over de tempowisselingen, schouderbinnenwaards enzo..
ze heeft hem nog niet zo lang he dus dan ga je niet gelijk zwaar aan het werk.. ( ik niet in ieder geval Bloos )
het is elkaar beetje leren kennen..

probeer je armen iets meer bij je lichaam te houden...

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:24

Merith_ schreef:
Ik vind t ook wel meevallen met t 'ploffen' hoor, daarna kom je eigenlijk zo goed als gelijk weer even uit t zadel. Dus zo heel erg ploffen doe je dan toch niet? Leuk beestje! Jammer dat ie weer weg gaat..?

Dat is dan eigenlijk een teken van een stukje onbalans Knipoog ze 'valt' in principe erna een beetje achterin het zadel en daarna gaat ze weer uit het zadel..
En je krijgt een paard in de verlichte zit net zo goed gecontroleerd na de sprong en kan je ook weer voorbereiden voor de sprong erna Lachen het is eigenlijk dat je meer gevoelsindrukken krijgt in de verlichte zit. Dus je hoeft niet perse zo snel mogelijk te gaan zitten na de sprong.

Merith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:47

_Sanneman_ schreef:
Merith_ schreef:

Dat is dan eigenlijk een teken van een stukje onbalans Knipoog ze 'valt' in principe erna een beetje achterin het zadel en daarna gaat ze weer uit het zadel..
En je krijgt een paard in de verlichte zit net zo goed gecontroleerd na de sprong en kan je ook weer voorbereiden voor de sprong erna Lachen het is eigenlijk dat je meer gevoelsindrukken krijgt in de verlichte zit. Dus je hoeft niet perse zo snel mogelijk te gaan zitten na de sprong.

okee..
Ik bedoelde niet dat je weer snel moet gaan zitten na de sprong, maar als je te lang blijft staan, is het toch moeilijker om je paard weer terug te nemen, mocht ie gaan rennen? Heb ooit zoiets gehoord dat wanneer je paard weer met 4 benen op de grond staat, dat jij dan weer in het zadel moet zitten. Weet niet of dat juist is?

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:02

Zou hier graag antwoord op willen geven, maar dan wordt het zo offtopic lijkt me Knipoog

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:18

_Sanneman_ schreef:
Merith_ schreef:

ow dan heeft Leon mij dat toch slecht geleerd. al zijn ruiters moeten direct na de sprong weer terug in het zadel zitten, voor je balans en om gelijk te kunnen schakelen voor de volgende hindernis....

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:13

Ja dat kan! Ik zeg ook niet dat t niet mag. Ik krijg les van Cor Loeffen, en bij hem blijven alle ruiters in verlichte zit. Dit is gewoon een type van stijl. Zeg niet dat het verkeerd is, dan moet je eerst even goed lezen en nadenken over wat ik bedoel Knipoog

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:36

ik zie niks verkeerds hieraan , en ze hinderd het paard volgens mij helemaal niet tijdens ,na en voor de sprong . ieder heeft zijn eigen rijstijl Knipoog. ik zie haar niet "ploffen" in het zadel , ik zie gewoon dat ze goed op haar tenen steunt in de landing en het zo opvangt.

Merith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:53

_Sanneman_ schreef:
Zou hier graag antwoord op willen geven, maar dan wordt het zo offtopic lijkt me Knipoog

Toch zou ik best graag antwoord willen.. (A)
Anders een pb?

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:30

leuk beestje er rustig lijkt hij me