, en wordt hij dus gelongeerd. Daarnaast stap ik hem vaak ook over de middag. qua conditieopbouw zitten we wel goed, hij glanst mooi, spieren komen erop, buikje is wel nog aan de dikke kant (maar ik probeer maandag mest te verzamelen om dit te laten onderzoeken op parasieten), qua voer krijgt hij hooi, wortelen. Nu vraag ik mij af op welke manier ik de training en de spieropbouw van vooral de rugspieren nog wat kan versterken. Momenteel longeer ik hem enkel met hoofdstelletje (en bittussenstukje) en longeersingel. bijzetteugels zijn geen optie aangezien ik hem er niet fijn op vind lopen en dan snapt hij er helemaal niks meer van, gaat ook achter de teugel kruipen en das niet de bedoeling. Onder het zadel rijd ik hem voorlopig niet tot ik een geschikt zadel heb gevonden (beetje hoge schoft en dus niet makkelijk een gepast zadel te vinden.) qua oefeningen laat ik hem veel overgangen maken tussen stap en draf. Hij begint goed te reageren op de stemcommando's dus op dat vlak gaat het ook goed.
af en toe test hij ook mij eens
, maar dat is praktisch volledig onder controle. Vandaag eens dubbele longe geprobeerd, ging op zich netjes maar voor een eerste keer had hij het principe dus nog niet volledig door. Ik heb de indruk dat hij heel soepel en gevoelig in de mond is, en hij gaf met momenten op heel weinig druk netjes na. Alleen als hij iets niet helemaal snapt of moeilijk vind gaat hij zn eigen weg, dus moeten we nog wat oefenen op een aantal dingen. Ik gebruik ook een aantal oefeningen uit de t-touch. oa voor de rug. Nog iemand tips eventueel. Mss wil ik wel eens gaan proberen met een pessoateugel. Nog tips ivm andere leuke oefeningen of dingen die we kunnen doen?