Buigen om mn binnenbeen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MilleniumK

Buigen om mn binnenbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 09:58

Hallo mede bokkers Lachen .
Ik ben mn pony nu erg hard aan het trainen om haar van spring naar dressuur pony te maken.
Dit lukt al aardig goed hoor, maar we zijn er nog niet.
We lopen nu vooral tegen het probleem dat mevrouw niet om mijn binnenbeen wilt lopen.
Hebben jullie hier tips voor?
En hoe moet ik die het beste toepassen etc?

Ik hoor het hoop ik snel Haha!
Hoop dat het hiet goed staat.. Bloos

Ladygiroc

Re: Buigen om mn binnenbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:01

Heb je les? Misschien je instructriese eens vragen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:04

ik lees hier even mee, de tinker die ik rijd heeft er ook moeite mee, soms heb ik echt een "plankje" aan mijn been, die niet om mijn been kan buigen

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 10:05

Ladygiroc schreef:
Heb je les? Misschien je instructriese eens vragen.

Ja ik heb 1x in de drie weken tot 1x in de maand les. Het is namelijk niet super goed koop, maar wel vreselijk goed! Misschien ga ik over een tijdje bij iemand lessen op een dressuur stal. Hier leer ik op een andere manier rijden, omdat mn pony dr veel moeite mee heeft. * ook met haar rug 'bol' te maken, en niet in een valse knik lopen is voor haar erg lastig. *

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 10:06

Evelyne79 : Dit heb ik dus ook..! Ik longeer mn pony ook 1x in de week met pasoateugel, maar dan wilt ze dus de andere kant ''buigen'' maar ook dan maakt ze niet de ''knik'' die ze hoort te maken Knipoog .

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:14

Ik heb iedere week les, zo nu en dan heb ik een privelesje.
als we er heel gericht aan gaan werken in de les komen we er op een gegeven moment wel doorheen maar elke keer moet ik weer helemaal opnieuw beginnen lijkt het wel.
om mijn linkerbeen buigt hij beter dan om mijn rechterbeen.
hij vindt het ook heel moeilijk om rechterstelling aan te nemen, als ik hem laat inbuigen met stilstaan doet hij het zonder problemen, het is dus niet dat hij het niet kan, soms krijg ik hem in de draf er ook makkelijker doorheen dan in de stap.

hij heeft geen blokkade in zijn spieren zitten, hij is geheel gemasseerd door een sportmassagetherapeut voor paarden en door haar heel soepel bevonden (zeker voor een tinker)

*edit, typefout

rockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:59

aangezien je aangeeft dat het paard soepel genoeg is bevonden, moet je misschien eens goed bekijken wat je zelf doet tijdens het rijden.
misschien belemmer je het paard in zijn beweging, geef je de hulpen niet op het juiste moment of niet op exact de juiste plaats.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:32

rockie schreef:
aangezien je aangeeft dat het paard soepel genoeg is bevonden, moet je misschien eens goed bekijken wat je zelf doet tijdens het rijden.
misschien belemmer je het paard in zijn beweging, geef je de hulpen niet op het juiste moment of niet op exact de juiste plaats.

ik denk dat dat enigzins wel mee zal vallen, mijn instructrice merkt ook het probleem als ze er op gaat, ze rijdt zelf M1 dus zou toch moeten weten waar je wanneer de hulp geeft.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:35

Hee,
Reageert die niet op je binnenbeen? Dat deed die van mij ook in het begin niet. Hij reageerde er gewoon niet op.

Drijf met je binnenbeen aan, en als hij niet reageert een tikje achter je been. Zo begint hij meestal te snappen dat hij moet reageren op je been. Hou druk met je buiten teugel, binnenteugel moet je ontspannen, Succes!

Beetje offtopic, maar ga jij nog naar de meeting in Zoetermeer?? Lees topic wedstrijdstarters...

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:10

Hoe is het gebruik van de achterhand?
Want als dat been niet soepel en buigzaam genoeg is om onder te treden zal de buiging ook moeilijker gaan.
Maar dat zou je instrutrice moeten zien en voelen, als zij al moeite heeft met de buiging denk ik dat je echt aan de gang moet met rechtrichten/gymmen en vooral ook op je zit letten gef het paard ook de ruimte in je zit om te kunnen buigen, ga b.v iets meer naar binnen zitten zodat de buitenkant spieren niet belemmert worden door jou zit en dus kunnen verlengen, maar dat moet je ook gymmen natuurlijk, als je paard niet buigt kun je ervan uit gaan dat er ergens iets niet lekker loopt, du sdan moet je weer wat stappen terug gaan om dat punt te verbeteren, steeds terug naar de basis en dingen controleren, hoe is de stelling , wat gebeurd er dan met het achter been een beetje meer een beetej minder en zo ga je schakelen in je setlling om dat achterbeen naar het ruitergewicht te leren stappen, maar dat heeft tijd nodig en als je paard soepel genoeg is zal hij ook in zijn ribben wat meer buiging kunnen geven, maar je moet bedenken dat die buiging maar beperkt is.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 18:58

@ Midgie : Mijn pony haar achterhand was best slecht, maar is nu al erg verbeterd.
Mijn eigen houding is ook niet bepaald goed, hier werk ik ook aan.
Ik ga nu naar mn pony en zal aan jullie tips letten en dit ook proberen toe te passen Lachen

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 21:28

vandaag met mn spring outfit gereden, en wat ik dan altijd gek vind.. hier loopt ze beter op! En buigt ze ook meer.. snappen jullie hoe dit kan?

ilse_zutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:31

Kirstjuhh schreef:
vandaag met mn spring outfit gereden, en wat ik dan altijd gek vind.. hier loopt ze beter op! En buigt ze ook meer.. snappen jullie hoe dit kan?

Ik denk dat dit gewoon toeval is hoor, hoe graag je het ook zou willen! Knipoog
dan zou ik met een wedstrijd snel mijn spring outfit aandoen;) haha

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 10:04

ilse_zutt schreef:
Kirstjuhh schreef:

Ik denk dat dit gewoon toeval is hoor, hoe graag je het ook zou willen! Knipoog
dan zou ik met een wedstrijd snel mijn spring outfit aandoen;) haha

haha dan heb ik wel vaak toeval Clown

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:24

Ik neem dan aan dat je met springoutfit bedoeld dat je met je springzadel gereden hebt? Als dat het is zou dat kunnen betekenen dat ze met je springzadel meer bewegingsvrijheid heeft. Ik zou dan je dressuurzadel eens na laten kijken.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 10:28

PriscaZ schreef:
Ik neem dan aan dat je met springoutfit bedoeld dat je met je springzadel gereden hebt? Als dat het is zou dat kunnen betekenen dat ze met je springzadel meer bewegingsvrijheid heeft. Ik zou dan je dressuurzadel eens na laten kijken.

Ja spring-outfit is ook met mn mexicaanse neusriem + martingaal Lachen
Mn zadel is half jaar geleden nog helemaal nieuw gekomen. Heb een Wintec.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:59

Dit is een interessant filmpje wat ook over buigen gaat en je kunt het op de grond meenemen.

Dit is deel 1, maar in de kolom ernaast kun je tot en met deel 5 terug vinden.
Zeker de moeite waard om gewoon eens te bekijken.

http://www.youtube.com/watch?v=J75GgmD-1-s

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:40

maak is kleine ophoudingkjes achter elkaar op de volte met je binnenhand,en duw haar met je binnenbeen flink naar buiten.
zo word ze gewoon bijna gedwongen op ene vriedelijke manier te buigen Knipoog