Dit is mijn haflinger merrie Ninthe
zij is momenteel 3,5 jaar, afstamming is onbekend, ze is ongeveer 1.42. Ze is nu een half jaar in mijn bezit. Drie maanden geleden ben ik begonnen met het wennen aan het harnachement. Twee maanden terug zijn we dagelijks bezig geweest met grondwerk, omdat Ninthe mij moest leren respecteren, en om mijn stemhulpen beter onder de knie te krijgen omdat dat handig is met beleren. Daarna hebben we het longeren opgepakt, en al gauw daarna volgde het erop zitten. Ninthe heeft nog geen stap verkeerd gezet, en ze is onwijs braaf en ze is een ze leert graag en snel.Dit was de 8e keer dat ze onder het zadel was, en het gaat steeds beter! We werken momenteel vooral aan de teugeldruk, beenhulpen, en sturen. Er zit inmiddels een rem op, en gas snapt ze ook al aardig! Sturen vind ze nog wel vrij moeilijk. Ze doet het allemaal erg goed, en ze zoekt zelf de aanleuning al op, ze kauwt lekker op het bitje, en ze word al nagevelijk. Ze heeft nog niet zoveel balans maar dat gaat steeds beter naar mate de tijd verstrijkt. Dit was de eerste keer dat we in de grote bak helemaal los waren. De andere keren hadden we een stukje uitgezet van 15x15 dus het was even wennen. Ze wist niet zo goed waar ze lopen moest met al die ruimte.
Al met al, ik ben ontzettend trots op mijn meisje, maar dat spreekt voor zich natuurlijk! Helemaal als je bedenkt dat ze een half jaar geleden nog niet eens een halster om had gehad. We hebben geen makkelijke start gehad omdat Ninthe angstig was voor mensen. Vandaag de dag zijn we hele goeie maatjes, en zou ik haar voor geen goud meer kwijt willen, echt niet. Het voelt heel vertrouwd aan allemaal, ik heb nog geen moment gehad tijdens het beleren dat ik bang ben geweest, vanaf de eerste keer dat ik erop zat tot nu.
Problemen waar ik vooral zelf tegen aan loop:- Ik zit te ver naar voren met mijn boven lichaam
- Ik leg mijn benen te ver naar achter
verder ben ik nog niet echt heel erg met mn houding bezig geweest omdat ik me meer op Ninthe concentreer, hoort natuurlijk niet, dat weet ik. Van te voren hadden we nog wel 10 minuutjes gelongeerd om haar even uit te laten razen! Kijk en geniet mee van deze prachtige dame

1.

2.

3.

Beetje ver weg, maar het geeft een beeld

4.

Mag actiever, maar al het begin is moeilijk!
5.

6.

Halthouden, vind ze niet leuk dus dan gaat ze met haar hoofd schudden om teugeldruk te vermijden
7.

8.

Ieeeh! eng bord
9.

En beide moe en voldaan, maar wel tevreden!
Wie heeft er tips?

Groetjes

Mijn teugels mogen inderdaad wat langer zodat ze meer boven haar schoft zitten, maar dit komt vooral omdat ik een hand nog vast aan het touw om haar hals. En die zit net voor haar schoft geknoopt dus vandaar!