Mooie haflinger Ninthe @ work - 8e keer OHZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninthe

Mooie haflinger Ninthe @ work - 8e keer OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 21:13

Afbeelding

Dit is mijn haflinger merrie Ninthe Lachen zij is momenteel 3,5 jaar, afstamming is onbekend, ze is ongeveer 1.42. Ze is nu een half jaar in mijn bezit. Drie maanden geleden ben ik begonnen met het wennen aan het harnachement. Twee maanden terug zijn we dagelijks bezig geweest met grondwerk, omdat Ninthe mij moest leren respecteren, en om mijn stemhulpen beter onder de knie te krijgen omdat dat handig is met beleren. Daarna hebben we het longeren opgepakt, en al gauw daarna volgde het erop zitten. Ninthe heeft nog geen stap verkeerd gezet, en ze is onwijs braaf en ze is een ze leert graag en snel.

Dit was de 8e keer dat ze onder het zadel was, en het gaat steeds beter! We werken momenteel vooral aan de teugeldruk, beenhulpen, en sturen. Er zit inmiddels een rem op, en gas snapt ze ook al aardig! Sturen vind ze nog wel vrij moeilijk. Ze doet het allemaal erg goed, en ze zoekt zelf de aanleuning al op, ze kauwt lekker op het bitje, en ze word al nagevelijk. Ze heeft nog niet zoveel balans maar dat gaat steeds beter naar mate de tijd verstrijkt. Dit was de eerste keer dat we in de grote bak helemaal los waren. De andere keren hadden we een stukje uitgezet van 15x15 dus het was even wennen. Ze wist niet zo goed waar ze lopen moest met al die ruimte.

Al met al, ik ben ontzettend trots op mijn meisje, maar dat spreekt voor zich natuurlijk! Helemaal als je bedenkt dat ze een half jaar geleden nog niet eens een halster om had gehad. We hebben geen makkelijke start gehad omdat Ninthe angstig was voor mensen. Vandaag de dag zijn we hele goeie maatjes, en zou ik haar voor geen goud meer kwijt willen, echt niet. Het voelt heel vertrouwd aan allemaal, ik heb nog geen moment gehad tijdens het beleren dat ik bang ben geweest, vanaf de eerste keer dat ik erop zat tot nu.

Problemen waar ik vooral zelf tegen aan loop:- Ik zit te ver naar voren met mijn boven lichaam
- Ik leg mijn benen te ver naar achter

verder ben ik nog niet echt heel erg met mn houding bezig geweest omdat ik me meer op Ninthe concentreer, hoort natuurlijk niet, dat weet ik. Van te voren hadden we nog wel 10 minuutjes gelongeerd om haar even uit te laten razen! Kijk en geniet mee van deze prachtige dame Lovers

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Beetje ver weg, maar het geeft een beeld Knipoog

4.Afbeelding
Mag actiever, maar al het begin is moeilijk!

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Halthouden, vind ze niet leuk dus dan gaat ze met haar hoofd schudden om teugeldruk te vermijden

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Ieeeh! eng bord Vork

9.
Afbeelding
En beide moe en voldaan, maar wel tevreden!

Wie heeft er tips? Haha!

Groetjes

Sil_Bill

Re: Mooie haflinger Ninthe @ work - 8e keer OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:19

Hoi!
Ten eerst wat een prachtige haf! Het ziet er supernetjes uit voor een die zo kort onder het zadel is.

Probeer je paardje goed voorwaards te rijden, Het hoofdschudden gaat vanzelf beter als ze gewent is aan het bit.
lekker door oefenen!
Sucses met dit paardje!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:21

Wat een mooie bles zeg!

Hoofdschudden gaat vast snel over, zorg voor een stabiele en rustige hand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:21

Shannon Lovers
Het ziet er super uit maar ik zou toch goed op je houding gaan letten want dit is heel belangrijk en helemaal bij een jong paard.

Recht op zitten, Benen op je plaats houden en handen rechtop boven de schoft Knipoog

Maar dat komt vast wel goed Lachen

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:41

Ziet er netjes uit Shannon. Jullie zijn een leuke combinatie!
Probeer haar nog net iets meer voorwaarts te rijden. Voor de rest super!
ik móet commentaar geven

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 21:44

Dankjullie Ja Mijn teugels mogen inderdaad wat langer zodat ze meer boven haar schoft zitten, maar dit komt vooral omdat ik een hand nog vast aan het touw om haar hals. En die zit net voor haar schoft geknoopt dus vandaar!

Bedankt voor alle tips!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 07:36

Hey shannon
wat ben ik toch trots op jullie 2 Ja
Ze mag inderdaad actiever, maar al het begin is moeilijk inderdaad Knipoog
En je benen, dat weet je zelf heel goed Knipoog maar het is ook nog zoeken voor jouw op Ninthe!

ga zo door, jullie komen er wel Knipoog

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:43

hey ziet er netjes uit. Heb je eerder al aan de longeer lijn gereden? En hoe gata het nu verder.

Dat je wat puntjes hebt om aan te werken is logisch je houd nu eerst goed rekening met je pony zie ik en dat is heel belangrijk.
Als je straks wat meer kan rijden idd wat rechterop zitten handjes boven de schoft. Maar dat is alleen maar goed te oefenenen als je pony al meer bekend is met wat er word gevraagd. Ik vind dat je trots mag zijn!! En hou die glimlach he die mis ik zo vaak op foto's ( zelf kijk ik altyijd boos Knipoog )

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:29

@Sjelle: Ja, de zeven keren ervoor dat ik erop reed zat er nog een longeerlijn aan Ja De afgelopen twee keren was ik ook wel los geweest, maar nu dus helemaal los in de grote bak Ja was heel anders.

Iedereen bedankt Haha!

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 22:26

Dankje Mirjam Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:22

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:51

ziet er erg vriendelijk uit...erg moiie haflinger ook en over je aanpak van inrijden is over nagedacht!

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:52

Zolang jij je handen rustig houd en het paard een mooie stabiele lichte aanleuning geeft hoef je je over dat hoofd schudden geen zorgen te maken.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:28

Een cap en bodyprotector maar dan geen veilige chaps over je jophurs Clown

Verder doet je paardje het netjes, vraag niet te snel te veel druk op je teugels. Het is moeilijker af te leren dan aan te leren.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:33

Wat een onwijs mooie haf zeg! Ze ziet er gezond uit met die glans over dr vacht en die bles is echt prachtig! Zeker vlechtjes zodat dr manen lekker mooi en vol worden? (gewoon vlechtjes blijven maken hoor, doe ik ook nog steeds en mijne heeft veeeeeel manen Knipoog )

Verder vind ik het er lekker ontspannen uit zien en kun je dr spelenderwijs wat dingen bij brengen. Goed dat je met cap, bodyprotector en een halstertouw rijd Lachen Ze loopt lekker actief en ze lijkt vrij voorwaarts, hou dat erin maar rijd ook regelmatig wat terug.. lekker veel schakelen en figuren rijden en aan elkaar wennen. Dan komt dr koppie vanzelf wel! Lachen Succes nog met haar!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:48

met halthouden,
als je paard met het hoofd gaat schudden, betekent dat ze het vervelend vind, dat als ze al stil staat dat je nog door trekt.
dus zodra ze stil staat gelijk minder druk geven
tenminste, dat is bij het paard waar ik op rijd zo Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:50

zit er echt super uit!

vind trouwens dat ze goed rustig loopt op je hand, niet teveel mee gaan prutsen, gewoon proberen te houden dan geeft ze vanzelf na.

succes!