Cwint @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_Storm

Cwint @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 21:44

Gisteren heb ik Cwint weer gereden. Het ging niet zo goed als die 2 dagen daarvoor, ik weet niet wat het is.. ik denk dat hij gewoon een beetje vast zit, want hij was erg moeilijk los te rijden dus daar gaan we weer veel mee oefenen. We rijden nog B dressuur met Cwint, wel hebben we binnekort onze eerste onderlinge wedstrijd! (Maakt niet uit hoe goed of slecht het ook gaat, het is puur voor ons vertrouwen)

1. De eigenaresse ging eerst, en toen mocht ik, hij was dus al ingestapt
Afbeelding

2. Drafje
Afbeelding

3. Nog een drafje
Afbeelding

4. Galopje, proberen wat om hem meer bergopwaarts te laten galoperen, maar dat been vind ik een beetje eng, zover zet ie m deronder
Afbeelding

5. Nog een galopje
Afbeelding

6. Redelijk netjes drafje! Met z'n Playboy op z'n kont
Afbeelding

7. Nog een drafje, teveel spanning en ik zit weer als een zoutzak
Afbeelding

8. Even ter vergelijking met de állereerste keer dat ik op 'm reed in de zomer.. zie je verschil met nu?
Afbeelding

Oja; vinden jullie mij te groot voor Cwint? Ik weet niet wat 't is maar ik vind het er een beetje raar uitzien op deze foto's..

Ik heb expres géén rijtechnischcommentaar op mezelf gegeven , dat wou ik aan jullie overlaten, dus ik zal zeggen.. brand los! Graag zoveel mogelijk tips waar ik op moet letten enz.! Hou het wel netjes!

Joceline

Re: Cwint @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:54

Leuk paardje! Nee te groot ben je niet hoor, misschien vind je jezelf wat te groot voor het plaatje maar het hindert niet. Verder heb ik een vraag; waarom en wat lukte het je instructrice niet? Want jij stapt er daarna op maar zei is degene die het zou moeten weten en jou moet vertellen hoe en wat. Daar maak ik me wel zorgen om. Ik snap dus dat je paardje scheef is en vast zit, dat zie ik ook goed op de plaatjes. Verstandig dat je je niet bezig houdt met wijken enzo maar eerst lekker de basis doet. Mijn tip: Heel veel buigen in slangenvoltes en kleine voltes met goede stelling. Verder werken aan de achterhand, maak deze actief zo dat hij vanzelf lekker gaat zakken in de hals. Nog niet aan de voorkant knoeien maar eerst lekker veel overgangen..1,2,3 en weg in draf of galop. De stap draf en galop dan ook lekker actief houden zodat je zo kan vertrekken in een andere gang. Je handen goed dragen en niet vastzetten, ontspanning in je schouders en handen en armen. Verder goed op je kont zitten, en lekker ontspannen. Rij hem goed op twee teugels, vergeet vooral die buitenteugel niet..als je hem langer scheef rijdt kan hij onregelmatig gaan lopen en dus kreupel worden. Dit heb ik bij mij paardje bijna voor elkaar gekregen toen ik 3 weken lang zonder les op eigen houtje heb gereden. Zat maar aan die binneteugel te sjorren en had hem zo scheef gereden. Altijd op 2 teugels rijden dus maar met ontspanning/vering in je armen, handen en schouders. Als de overgangen goed actief zijn en ook de achterhand eronder zit, jouw armen ontspannen en het paardje niet uit elkaar valt (dus toch ontspannen contact houden op beide teugels met de voorkant) gaat hij vanzelf lekker over de rug lopen, zn hals wordt dan wat mooier rond en zal hij lekker gaan zakken. Hij wordt dan waarschijnlijk ook fijn licht in de hand, zolang jij niet blijft spannen en terugtrekken. Zo voorkom je ook dat hij rugproblemen krijgt. Dus lekker actief houden en lekker inrijden en uitrijden met langere teugel. Het allerbelangrijkt is goede les, als ik jouw was zou ik eens goed nadenken over een andere instructrice! Jullie komen er wel maar als het paardje nu al vast zit en scheef is moet je wel snel dit oplossen samen met een deskundige. Dan kunnen jullie ook fijn verder! Veel succes samen Lachen

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:59

Ik vind dat je lekker licht in je hulpen bent. Het ziet er fijn uit. Probeer wel over je paardje heen te kijken, want daardoor heb je een beetje de neiging om naar voren te duiken. En proberen je hakken niet op te trekken.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:01

het gaat steeds beter he:D
vind het er goed uitzien.paar puntjes nog maar dat komt goed!
ben t ook emt de bovenstaande persoon eens Knipoog .Ben blij dat je me paardje doet:D
nu ik t niet kan..
groetjes!

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:03

Joceline schreef:
Leuk paardje! Nee te groot ben je niet hoor, misschien vind je jezelf wat te groot voor het plaatje maar het hindert niet. Verder heb ik een vraag; waarom en wat lukte het je instructrice niet? Want jij stapt er daarna op maar zei is degene die het zou moeten weten en jou moet vertellen hoe en wat. Daar maak ik me wel zorgen om. Ik snap dus dat je paardje scheef is en vast zit, dat zie ik ook goed op de plaatjes. Verstandig dat je je niet bezig houdt met wijken enzo maar eerst lekker de basis doet. Mijn tip: Heel veel buigen in slangenvoltes en kleine voltes met goede stelling. Verder werken aan de achterhand, maak deze actief zo dat hij vanzelf lekker gaat zakken in de hals. Nog niet aan de voorkant knoeien maar eerst lekker veel overgangen..1,2,3 en weg in draf of galop. De stap draf en galop dan ook lekker actief houden zodat je zo kan vertrekken in een andere gang. Je handen goed dragen en niet vastzetten, ontspanning in je schouders en handen en armen. Verder goed op je kont zitten, en lekker ontspannen. Rij hem goed op twee teugels, vergeet vooral die buitenteugel niet..als je hem langer scheef rijdt kan hij onregelmatig gaan lopen en dus kreupel worden. Dit heb ik bij mij paardje bijna voor elkaar gekregen toen ik 3 weken lang zonder les op eigen houtje heb gereden. Zat maar aan die binneteugel te sjorren en had hem zo scheef gereden. Altijd op 2 teugels rijden dus maar met ontspanning/vering in je armen, handen en schouders. Als de overgangen goed actief zijn en ook de achterhand eronder zit, jouw armen ontspannen en het paardje niet uit elkaar valt (dus toch ontspannen contact houden op beide teugels met de voorkant) gaat hij vanzelf lekker over de rug lopen, zn hals wordt dan wat mooier rond en zal hij lekker gaan zakken. Hij wordt dan waarschijnlijk ook fijn licht in de hand, zolang jij niet blijft spannen en terugtrekken. Zo voorkom je ook dat hij rugproblemen krijgt. Dus lekker actief houden en lekker inrijden en uitrijden met langere teugel. Het allerbelangrijkt is goede les, als ik jouw was zou ik eens goed nadenken over een andere instructrice! Jullie komen er wel maar als het paardje nu al vast zit en scheef is moet je wel snel dit oplossen samen met een deskundige. Dan kunnen jullie ook fijn verder! Veel succes samen Lachen

Wat een verhaal maar álles wat je zegt klopt, dat heb je érg goed gezien! Dus ik wil je in ieder geval héél erg bedanken voor alle tips! Ik ga al jullie tips straks op een rijtje zetten en er nog eens goed naar kijken, en dan ga ik er hard mee aan de slag! Dus nogmaals, súúper bedankt!! Pling

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:05

Wat een verhaal maar álles wat je zegt klopt, dat heb je érg goed gezien! Dus ik wil je in ieder geval héél erg bedanken voor alle tips! Ik ga al jullie tips straks op een rijtje zetten en er nog eens goed naar kijken, en dan ga ik er hard mee aan de slag! Dus nogmaals, súúper bedankt!! Pling[/quote]

Haha, ja sorry ik hou van enorme verhalen Knipoog Super fijn dat je er wat aan hebt, het gaat ook zeker allemaal goed komen en dan komen jullie samen flink ver! Probeer lekker met het lessen aan die nageeflijkheid en ontspanning te werken dan gaat het allemaal wat fijner. Veel plezier samen en wat staat die rode scapa deken hem mooi! Kwijl

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:11

beugels minimaal 2 gaatjes langer doen
hak niet optrekken en been niet te veel naar achter leggen
rechtop zitten; paard meer ontspannen laten lopen; veel overgangen, figuren etc rijden
niet terugwerken met je hand maar je hand af en toe iets meer meegeven

en ik vind je idd iets te groot maar dat kan ook komen omdat je paard zo heel smal is(is je paard ziek geweest of wat ouder of iets dergelijks wat ik vind hem echt heel mager Bloos )

verders idd gewoon meedoen aan het wedstrijdje; is voor de ervaring altijd goed

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:22

tamaramt schreef:
beugels minimaal 2 gaatjes langer doen
hak niet optrekken en been niet te veel naar achter leggen
rechtop zitten; paard meer ontspannen laten lopen; veel overgangen, figuren etc rijden
niet terugwerken met je hand maar je hand af en toe iets meer meegeven

en ik vind je idd iets te groot maar dat kan ook komen omdat je paard zo heel smal is(is je paard ziek geweest of wat ouder of iets dergelijks wat ik vind hem echt heel mager Bloos )

verders idd gewoon meedoen aan het wedstrijdje; is voor de ervaring altijd goed

Ja beugels waren naar mijn zin ook te kort inderdaad. Maar bedankt voor de tips:) Cwint is inderdaad aan de smalle kant maar hij is niet ziek geweest hoor! Hij is kerngezond;) Hij heeft gewoon een smalle bouw.

Ik ben ook erg benieuwd hoe hij het gaat doen met de wedstrijd!! Pling

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:40

mijn paard is ook smal gebouwd = springpaard Knipoog (zie mijn profiel)

maar ik vind jouw paard echt te mager; sorry niet vervelende bedoeld
maar deheupen en de flanken steken helemaal uit

jou paard mag zeker wel 50 kg aankomen

ik zou ook eens goed naar het voerpatroon kijken; want als dat niet klopt kan je paard daar dus ook vervelednder van worden met rijden Bloos

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:21

tamaramt schreef:
mijn paard is ook smal gebouwd = springpaard Knipoog (zie mijn profiel)

maar ik vind jouw paard echt te mager; sorry niet vervelende bedoeld
maar deheupen en de flanken steken helemaal uit

jou paard mag zeker wel 50 kg aankomen

ik zou ook eens goed naar het voerpatroon kijken; want als dat niet klopt kan je paard daar dus ook vervelender van worden met rijden Bloos

ey ik ben t baasje van cwint,
Cwint is smal gebouwt.
maar is niet te dun.Hij hoort zo slank te zijn.
En dat sn heupen iets uitsteken dat ligt aan bespierring bij sn kont die moeten nog meer ontwikkelen.Hij heeft net een blessure gehad en heeft daarbij 3 weken stil gestaan..Hij zit gewoon nu op een vol voer patroon.
dus krijgt hij zat te eten. En is er niks mis met hem Knipoog
groetjes

pdjonghe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:28

ziet er allemaal al fjn uit, zoals eerder vermeld moeten jullie nog aardig wat werken aan ontspanning van beide kanten, maar dat moet ik ook :p

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:29

ik vind hem niet te dun hoor, gewoon zijn bouw. Iets meer bespiering op de billen, maar dat komt wel Haha!
Vind het er best goed uitzien, goed werken aan buiging en stelling. Veel voltes en slangenvoltes. En veel overgangen. Ook in tempo, dus middendraf en dan weer wat langzamere draf. Als hij daar goed op reageert kan je dat steeds sneller doen. Dan wordt hij als het goed is beter op been van, dat zakt hij van voor netjes in je hand en kan je lekker buig oefeningen doen. Komt wel goed! Leuk dekje ook! Vind je trouwens heel mooi op hem passen, helemaal niet te groot.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:15

haha nou lisa zie je ze zijn er blij mee en geven goede tips Lachen
in mijn onderschrift sta ik zelf met cwint Lachen

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 16:21

essie_blue schreef:
ik vind hem niet te dun hoor, gewoon zijn bouw. Iets meer bespiering op de billen, maar dat komt wel Haha!
Vind het er best goed uitzien, goed werken aan buiging en stelling. Veel voltes en slangenvoltes. En veel overgangen. Ook in tempo, dus middendraf en dan weer wat langzamere draf. Als hij daar goed op reageert kan je dat steeds sneller doen. Dan wordt hij als het goed is beter op been van, dat zakt hij van voor netjes in je hand en kan je lekker buig oefeningen doen. Komt wel goed! Leuk dekje ook! Vind je trouwens heel mooi op hem passen, helemaal niet te groot.

Oke heel erg bedankt! Súper tips Haha!

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 18:21

Nog meer mensen? Knipoog

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:26

Ja ik Haha!
Probeer lekker veel overgangen te maken,
zodat je paard wat activer word in de achterhand.
Ik heb ook het idee dat hij een beetje uit elkaar valt,
en als de achterhand activer is, zal je merken dat bij elkaar
rijden een stuk makkelijker gaat. Lachen Ook zou je
eerst wat lager & ronder kunnen rijden, en vanuit daar
kan je altijd nog hogerop. Dat wil ook nog wel eens werken. Lachen
Probeer verder te letten op je hakken. Lachen
Ik vind het een leuke pony, en jullie samen een leuke combinatie,
en hoop dat jullie nog veel geluk met elkaar mogen hebben. Bloos

Edit: Als hij vastzit, probeer ind op te lossen met wendingen.
Op de volte, stelling vragen, soms volte wat sluiten & openen Lachen
Vind je trouwens netjes met hulpen, van wat ik vanaf hier kan zien.

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 18:37

Dankje!:D Ik heb gister de heel veel met stellingen naar buiten en naar binnen gereden op beide handen in stap draf en galop en dat ging super!! Vandaag had ik les en die ging echt súper goed!! Hij was onwijs relaxed in de hals en deed de stellingen nog erg netjes.

Ik heb alleen nog een probleem, en dat is dat Cwint vaak duikt met zijn hoofd, en van mijn instructrice moet ik hem dan naar voren rijden, zoveel mogelijk verruimingen en weer terug. Maar ik wou vragen of iemand nog tips heeft om te zorgen dat Cwint niet duikt?! Haha!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:45

Heey! Je ziet er leuk uit zo met je paardje! Het duiken kán je wel voorkomen, maar bij mij heeft het wel lang geduurd voordat ik mijn pony voor was. Bedoel je met duiken dat ie echt ze hoofd tussen ze voorbenen doet, of hangen? Want je kan als jij hangt je handen naar voren doen, zodat hij niet meer op je hand steunt

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:45

Wat bedoel je precies met duiken? Bloos

*als ik denk wat het is, dan is het een probleem van een niet-actieve achterhand,
en dit los je ook op door veel overgangen te rijden, en ind
verruimen, terugrijden, en dan na een paar passen weer verruimen etc. Pling

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:48

En en naar voren rijden ja! Gewoon lekker veel doen, veel overgangen, veel stelling wisselen. Dat kan je doen door achtjes te rijden en dan stelling naar binnen en dan langzaam naar buiten, als je op de andere hand gaat. dat is een goeie oefening. Gewoon lekker laag en rond, altijd bezig zijn met je paard onder het rijden, lekker volte sluiten en openen, een beetje omzetten voor je been enzo, verzin maar wat

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:07

Baasje van cwint: even over de 3 berichte hierboven
cwint moet wat sterker in zijn achterhand worden.
daar is lisa mee bezig op t moment.
Dat duiken met sn hoofd doet ie om er makkelijk odner uit te komen.. omdat hij veel dingen moeilijk vind en idd omdat ie meer moet ontwikkelen..
maar hij is net uit sn herstel vd blesure,,.
Dus alles word rustig aan opgepakt Haha!