Mouse (KWPN) @ training in de zon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiekKiek

Mouse (KWPN) @ training in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 20:31

Hallo,
Mouse is een 20jarige zwartroan KWPN, we trainen denk ik B niveau al rijden we geen wedstrijden.

Over het algemeen zijn we altijd bezig met voorwaarts neerwaarts, tijdens het maken van deze foto's waren we wat meer bezig met het voorwaarts omdat ze de laatste tijd de neiging heeft om meteen in te kakken als ik de teugels op pak. Ik heb sinds een paar weken (op maat gemaakte) leren laarzen, en dat is na de rubber laarzen toch wel een verademing met m'n dunne benen, van sinterklaas nog een nieuwe jas, dus dat moest natuurlijk allemaal even op de foto. De foto's zijn gemaakt in de laatste 5/10 minuten voor het uitstappen. Ik laat het commentaar verder aan jullie over.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding
Compleet uit elkaar gevallen.

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

Een berichtje zou leuk zijn!
Groetjes Pieternel

caroltje16

Re: Mouse (KWPN) @ training in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:34

ziet er leuk uit Lachen. probeer tijdens het rijden je handen beetje meer te dragen Lachen ik heb dat probleem ook nog wel eens hoor Knipoogmaar voor de rest ziet het er goed uit

ook een leuke jas Lachen.

Maar eventjes voor de fotograaf ook een tip Lachen de foto's wat van dichterbij nemen of inzoomen Lachen.is maar een tip hoor Lachen

veel plezier verder

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:45

Ik denk dat je er goed aan doet om aan het voorwaarts zijn te werken, ze toont op de foto nl niet heel voorwaarts. Ook de achterhand blijft wat achter, en mag er meer bij komen.
Jouw houding vind ik vrij netjes, af en toe lijkt het of je een wat kromme rug hebt, maar dat kan ook door je jas komen. Lachen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:05

Jouw commentaar bij 1 foto is dat ze helemaal uit elkaar gevallen is. Ik ben het daar mee eens, over het geheel mag je haar meer bij elkaar rijden, en daarnaast eraan werken dat ze goed voorwaarts is en blijft. Ik heb zelf ook een paard die de neiging heeft om in te kakken als hij onvoldoende voorwaarts wordt losgereden. Ik zie dat je zonder zweep rijdt, klopt dit? Is misschien een idee om dat in ieder geval tijdelijk wel te doen, om haar even wakker te maken. Als er bij been geen of weinig reactie komt, kun je de 2e keer dat je de hulp geeft meteen een tik erbij geven. Is vaak maar bij 1 of 2 overgangen nodig om een paard voor het been te krijgen. Wat verder goed helpt is tempowisselingen rijden, keer middendraf en weer opvangen, paar passen langzamer draven en weer middendraf, of halthouden, pasje achterwaarts en weer aan laten draven.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 15:54

Bedankt voor de reacties Lachen

@Mas: ik denk dat dat door de jas komt ja, hij is lekker groot.

@ SusanH: Over de galop, als ik een volte verklein in galop, kan ik haar wel bij elkaar rijden, als ik zoiezo stelling rij al, moet ik dan voortaan altijd stelling in de galop rijden?
Over de overgangen, als ik veel overgangen rijdt worden mijn hulpen nogal slordig zodat het voor haar heel onduidelijk wordt, maar ik zal er toch wat meer maken, of haar tussendoor gewoon goed wakker houden met stelling en andere oefeningetjes. Ik rij altijd met zweep, kan ik haar af en toe even wakker maken (waar ze het niet altijd mee eens is Knipoog)

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 21:47

Ik heb vandaag echt superveel overgangen gereden met veel reactie, alleen echt veel achterbeen kreeg ik er niet onder, iemand tips?

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:55

Je kan proberen om een volte te openen en sluiten, in alle gangen. Dit kan de achterhand bevorderen.

Verder vind ik het netjes uitzien. 1 puntje:
je beugels heb je wat korter, niks mis mee als je er goed mee kunt rijden maar bij foto 5 druk je ze naar voren tijdens het lichtrijden waardoor je zelf een beetje naar achteren valt. Dit kan er ook voor zorgen dat ze langer gaat lopen en dus minder de achterhand eronder zet. Misschien een puntje om op te letten. Je kan je beugels langer maken of je gewicht tijdens het lichtrijden wat naar voren brengen.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 23:07

ik heb niet het gevoel dat ze daar actiever van wordt, eerder dat ze meer impuls krijgt

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:02

let op je tenen..je heb meer je halve voet in de beugel..probeer alleen je tenen in de beugel te houden en je hakken wat meer uit te drukken..ook met drijven..verder kan inderdaad de achterhand er nog iets meer onder..

rho_kay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:09

je moet een je hakken een beetje meer uitdrukken en je beugel aan de bal van je voet doen

als je veel overgangen gaat rijden word ze vanzelf wat actiever

succes Vork

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 21:07

Ik moet maar weer eens zonder beugels, dan ben ik me meer bewust dat ik mn benen (knieen) zo op trek, vooral ik galop.