Ikzelf heb nog geen wedstrijden gestart. Mijn paard dus wel. De knopjes zitten er redelijk op tem een galopwissel, maar knopjes alleen vind ik niet goed. We werken op dit moment heel erg veel aan mijn houding en aan de soepelheid en ontspanning van Filly. Veel basiswerk dus. Het vastzitten was volgens de osteopaat het gevolg van de één of andere val. En dat laat nog wel wat zijn sporen na. Daarnaast is Filly heel sensibel en krijgt hij snel stress, vandaar dat we de gevorderde oefeningen even achterwege laten en werken aan een degelijke basis alvorens we gaan starten. Vermoed dat we nu een goed A-niveau (duitse en belgische proeven) rijden, maar met wat gebrek aan constante aanleuning. Er komen al goeie momenten, maar ze zijn nog heel erg broos.
Ik moet erg opletten dat ik mijn benen lang houd, ik trek ze heel erg op. Mijn lange benen maken het me soms wel wat moeilijk op dat vlak. Daarnaast leidt mijn linker hand ook soms wel een eigen leven en treedt hij soms wat te streng op. Bij Filly zijn soepelheid, ontspanning, een fijne aanleuning en het goed onderbrengen van het rechterachterbeen de grote werkpunten.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.