Ik heb een probleempje. Ik heb sinds kort (paar weken) een verzorgpaard, ondertussen
heb ik al even niet meer gereden en het was dan ook wel even wennen.
Ik wil binnenkort ook les gaan nemen, maar op dit moment heb ik autorijdles (binnenkort als het goed is afgelopen)
en wil daarom nog even wachten..
Oke een hoop gezwam maar hier komt mijn vraag:
Het paard dat ik rijd trekt heel erg aan de teugels, ik rijd haar dan meer naar voren, maar ze
blijft trekken aan de teugels. Als we naar buiten gaan is het op de heenweg niet en op de terugweg erger
dan dat het in de bak is.
Wat is het beste wat ik kan gaan doen? Alvast bedankt
Groetjes,
Danielle

Zoals altijd eigenlijk, voorwaarts oplossen! Niet gaan trekken, want dan trekt ze terug en dat verlies je. Ik zou ook geen lengte geven, want dat wilt ze juist. Gewoon zorgen dat je teugels op maat zijn en niet te kort/te lang. En gewoon het trekken negeren. Losjes in handen zijn. Hiermee bedoel ik dat je niet constant druk moet uitoefenen. En verder voorwaarts oplossen. Niet gaan jagen of over het tempo heen gaan. Tempowisselen. Achterbeen eronder, dan heeft ze geen tijd om te gaan trekken.
) om les te nemen, dit zijn situaties die je het beste irl kan oplossen en waarbij je snel geneigd bent om dat gene te doen wat je niet moet doen (terugtrekken/vasthouden/ruimte geven)