Weglopen bij opstijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xennagirl

Weglopen bij opstijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 22:39

Hoii!
1 van de paarden waar ik op rij, heeft nogal wat pit.
Als ik heb opgezadeld en ik wil opstijgen gaat ze steeds heen en weer lopen, als ik haar tegenhou gaat ze met haar kont draaien..:s
Ik ben meestal alleen, dus door iemand laten vasthouden is geen optie.
Als ik steeds wacht tot ze stil staat enz, is ze na een tijdje echt niet meer te houden!
Nu doe ik haar halster over haar hoofstel aan (zonder het klipje dicht te doen), zet ik haar vast, dan ga ik er op en als ik erop zit gooi het eraf.
Het helpt wel goed, maar ik kan het natuurlijk niet altijd zo blijven doen..
Heeft iemand tips??
Alvast bedankt! Knipoog

Rhendera

Re: Weglopen bij opstijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:50

ik heb ook zo'n soort probleem alleen dan nog wat heviger Nagelbijten / Gniffelen

Als ik er eenmaal eindelijk opgeklommen ben vliegt ze er in volle gallop vandoor =.= en dat is voordat ik redelijk zit , dus lig er meestal snel weer naast =.=

mijn tip voor jou ;

Probeer haar eens met dr neus in de hoek van de bak te zetten , zodat ze nergens heen kan, helaas helpt dit niet tegen het draaien tenzij je haar tegen de wand aan zet. als dit dan werkt zou je kunnen kijken of je iets verder van de hoek af kan gaan staan etc. Gaat ze weer draaien? terug naar de hoek! het duurt even, maar het heeft voor de meeste paarden wel effect.

Veel suc6!

eveline_86

Re: Weglopen bij opstijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:01