Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

femmiel schreef:Als hij het doet een keer heel heel hard NEE roepen goed voorwaarts rijden.
veel tegen hem praten.
vanalles heb je een goede band met het paard..???
Anders ook een keer leuk gaan wandelen poetsen enz een goede band opbouwen.
Veel succes!!

Deze steigerde trouwens uit paniek omdat hij voor het eerst begrensd werd met een martingaal. Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop dat het goed komt.
het leek mij alleen verstandig die om te doen als ik hem een mep of schop zou verkopen. Tsja, ik vind het moeilijk nóg voorwaartser te rijden en nóg meer tempowisselingen, aan de ene kant omdat ik al zo veel mogelijk doe, en aan de andere kant; hoe meer ik eraan kom, hoe meer hij daaraan een aanleiding neemt.
haha.
dus bedankt voor je verhaal, geeft hoop 
haha. Ik heb op zich wel 2 personen die professioneel in de paarden werken en zeer goed zijn met zulke paarden. Al weet ik niet of ik dat op mijn geweten wil hebben wat zij met hem gaan doen, vandaar dat ik het zelf nog wil proberen op te lossen, het is me immers eerder ook voor een tijdje gelukt. Casca schreef:Goededag allemaal!
Ik plaats niet snel een probleem hier op bokt, maar ik weet het nu écht niet meer, mijn paard is medisch in orde Nu weet ik het niet meer, hij gaat zó hoog omhoog..
Het is niet dat hij het koud heeft; met 30 graden doet hij het ook.
Het is niet dat hij ergens pijn heeft; nagekeken door dierenarts, 2 zadelmakers en tandarts, zelfs met een tijdje pijnstillers voeren bleef het doorgaan (om uit te sluiten dat hij echt nergens pijn had).
Hij komt ook genoeg buiten, van 's ochtends 10 tot aan het einde van de middag loopt hij met een ander paard buiten.
Ik krijg ook les en er is op de stal waar ik nu sta voldoende deskundig toezicht.
Ik heb hem nu bijna 4 jaar, heb al meerdere keren op het punt gestaan om hem op marktplaats te zetten, en nu ook weer. Het is steeds met vlagen. Maar toch geef ik heel veel om dat beestje, ik wil hem graag houden.
Heeft iemand nog ideeën? Ik wil er echt alles wel aan doen...