Een TE ruime galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

idapaulien

Een TE ruime galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 09:27

Mijn pony Galoppeerd echt heel ruim en heel snel langzamer kan dan niet want dat zit je al weer in draf wat moet ik doen want als ik op les ben moet ik om 4 hindernissen heen en 5 andere paarden en soms bots ik daardoor tegen de kant op.
groetjes Ida

x_Quinta_x

Re: Een TE ruime galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 09:38

Je kan je pony misschien op de volte zetten en van daar uit je volte heel even wat verkleinen en daarna terug vergroten. Zo leert je paardje toch al met kleine stukken zijn galop wat te verkorten. Hou wel goed je benen eraan als je de volte verkleind.
Als hij dat onder de knie heeft kan je het proberen op de rechte lijn. Ga Goed zwaart zitten maar let erop dat je met je zit niet te veel duwt (dat duwt hem alleen maar meer vooruit) Goed met je benen pitsen en je handen goed sluiten zonder echt te trekken.
Probeer maar. Het zal niet van de eerste keer lukken, maar oefening baart kunst Lachen

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:21

ja kan indd op de volte zetten .
maar je kan ook erg veel gaan verzamelen zodat ze wat meer kleiner gaat lopen Knipoog

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:52

Heeeel vaak aanspringen in galop! Je paard mist kracht en balans waardoor die heel hard moet gaan om niet om te vallen.. Door vaak galop overgangen te maken, wordt die sterker en beter in balans en zal zijn galop ook beter worden..

Bugles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:14

Volte verkleinen zoals x_Quinta_x zegt en veel overgangen rijden.
Niet alleen overgangen van draf naar galop en anders om , maar ook van stap naar draf, draf naar stap en je kan ook een paar pasje versnellen of verzamelen. Hierdoor leert je pony beter naar jou te luisteren. Welk tempo jij wilt rijden.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:40

Ik zou echt nog geen voltes gaan verkleinen enzo. Eerst de basis: rechtuit, goed op orde hebben voordat je de volte op gaat!

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:42

Je pony is zoals Romyv zegt waarschijnlijk nog niet sterk genoeg. Neem een goede dressuurinstructrice zodat zij je kan begeleiden bij het langzaam sterker maken van je pony.
Dit is een proces daar is geen kant en klaar trucje voor.