Mooie 7 jarige NRPS'er onder het zadel (v. Bachelor NH)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhyddid

Mooie 7 jarige NRPS'er onder het zadel (v. Bachelor NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 21:32

Hallo allemaal!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets heb geplaatst!! Dus ik vond het weer de hoogste tijd!! Knipoog

Sinds kort rij ik onze 7 jarige merrie weer actief.

Naam: Bobasja of Freedom
Vader: Bachelor NH
Moeders Vader: Creool

De onderstaande foto's zijn vanmiddag gemaakt!!
Mijn eigen opmerkingen over me houding is: Mijn handen.. Clown Maar dat werk ik hard aan hoor!! Don't worry!!
Ojaa, en soms lijkt het alsof haar mond open is op de foto('s) maar dat lijkt zo omdat ze haar lippen afentoe optrekt en dan met al dat schuim erbij, dan lijkt het alsof haar mond is! Knipoog vandaar!!

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Tsjaa.. hier ben ik onthoofd.. maar t gaat ook om het paard he Haha! Tong uitsteken Cool Pling
Afbeelding

Foto 3:
Afbeelding

Foto 4:
Afbeelding

Foto 5:
Afbeelding

Mitchall

Re: Mooie 7 jarige NRPS'er onder het zadel (v. Bachelor NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:35

Ten eerste: zijn jullie een geweldige combi
*Let erop dat je je handen niet vastzet
*Hakken uitdrukken
*Geen geld zoeken [ = niet naar onder kijken ]
ziet er verder netjes uit, ga zo door ! Knipoog

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:37

Ooh wat lijkt die van jou veel op mijn vorige merrie Haha!
ook een Bachelor (mv Ismael ox)
de mijne was iets kleiner (154,5 cm) maar precies dezelfde kleur, ook die lichtere snoet en een kolletje.
is die van jou afentoe ook een heethoofdje?

mooie foto's!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:40

Leuke foto's zeg, en leuk paardje.
Punten waaraan je kan werken zijn al genoemd Lachen

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 21:41

@ mitchall:
Ik werk heel erg aan me handen Knipoog Dat probleem is bekend Knipoog
En over dat geld zoeken: De zon scheen telkens recht in me gezicht vandaar!! Ik kijk altijd normaal naar boven.. maar ik werd bijna verblind Tong uitsteken haha

@ Jolandaa_
Thanks, Jaa leuk he die Bachelors;) Het is echt altijd een heethoofd!! haha !! Dat zit in het bloed dus waarschynlyk Lachen

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:42

Wat een geweldig leuk paard! Soms kun je je teugels iets korter nemen, zo zie je op foto 1 dat ze in een klein boogje hangen. Doordat de teugels aan de lange kant zijn, lijkt het meer alsof je je handen vastzet. Knipoog

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:02

leuke combi zijn jullie Knipoog
ik heb alleen beetje t idee dat je beugels iets te lang zijn ?
dat je niet goed je hakken uit kan drukken.
maar dat is maar wat jij lekker vind zitten.
En ik vroeg me af waarom ie zo raar/apart is geschoren. Bloos

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:08

Ziet er goed uit, idd je beugels een gaatje korter, je hebt je tenen mooi naar binnen, je teugels mogen wat korter en je schouder iets naar achter. Op foto 2 en 4 zie je toch zn tanden, of zie ik het nou zo verkeerd?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:11

Hee, leuk een Bachelor. Supergave paardjes vaak.

Die van jouw is best een heel paard zo van de foto!

Onderin mijn profiel staat mijn Bachelortje, vosje.

Het lijkt erop dat ze zich wat vastzet in de kaak, maar dat kan volkomen vertekenen door de fotos. Is dat zo?

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:35

whahahhaha, die laatste foto, wat een koppie heeft ze Tong uitsteken

Wat rijden betreft zou ik idd je beugels een gaatje korter doen zodat je meer steun hebt. Volgens mij zit je nog niet helemaal in balans nu. Je valt regelmatig naar voren.
Je teugels zou ik zo'n 10 cm korter pakken en je handen moeten een stuk verder naar voren. Echt voor het zadel boven de hals van je paard. En dan niet je handen breed zetten, maar netjes naast elkaar. Nu heb je je handen zo dicht bij je lichaam dat je niet echt meer kunt reageren op je paard.

Ik zou ook proberen om iets meer met je benen te rijden en je handen zo stil mogelijk houden om te proberen te voorkomen dat je paard haar lippen zo optrekt. Het komt op mij over alsof ze haar mond open wil doen maar dat niet kan door de neusriem + sperriem dus dat ze daarom dan dr lippen maar optrekt.
Probeer anders eens een keertje zonder neusriemen te rijden om te kijken of ze dan haar mond open doet. Volgens mij is het een vorm van verzet tegen je hand dus dat zou rijtechnisch op te lossen moeten zijn. Hoewel ik jou hand op de meeste foto's niet echt streng of hard vind hoor. Maar ze is misschien gewoon heel gevoelig. Het zou ook wel kunnen schelen als je je handen meer voor je neerzet omdat je dan veel makkelijker de mond kan volgen. Nu heb je je handen soms op je benen waardoor je toch ongemerkt een beetje vast zet denk ik. (zie foto's 1 2 en 3)

Owja en op foto 2 lijkt je singel een beetje vreemd te zitten. Komt dat door haar buikje, of schuif je zadel een beetje naar achter onder het rijden ofzo?? Op foto 4 zie je het ook wel, je zadel lijkt veel verder naar achter te liggen dan je singel.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:31

indd een hele leuke pony ( of is het net een paard?)
niet naar voren klappen zellf;)
op sommige fotos is hij wat minder ontspannen,probeer daar aan te werken.
verder super leuk beestje!

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:32

Mag ik vragen waarom hij zo "appart" geschorren is ?

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:34

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar! Viel me meteen op Lachen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:16

leuk paardje zou op sommige punten net wat meer door de kaak mogen,, leuk mijn instructie rijdt zo nu en dan een paard met dezelfde naam

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 09:36

@Sopper_: Pas geleden heb ik een nieuw zadel laten aanmeten door Van Rijs in Zevenhuizen. En hij is echt 1,5 uur met mij bezig geweest over me zit en houding. En eerst zat ik altijd lekker kort met m'n beugels, maar van hem moest ik lekker lang zitten. Dan is beter voor haar balans en voor mijn balans. En ook omdat ik enorm lange benen heb, ik ben namelijk 1,90m Knipoog
En hoe ze geschoren is: dat is het zogenaamde: Jachtmodel. Ik vond het niet nodig om haar helemaal te scheren omdat ze namelijk ook heel de dag buiten staat (wel met deken op;))
Zie ook: http://www.bokt.nl/wiki/Scheren

@KiekKiek: Ja je ziet idd haar tanden, maar ze trekt haar lippen afentoe op! Echt een stom gezicht X)

@randalinpony: Ja de Bachelortjes zijn erg leuk om te rijden! Echt van die hittepetitjes, maar erg leuk om mee te werken. Ze zijn enorm werkwillig, maar toch een eigenwijs karakter Knipoog Dit paard heeft in heel haar leven nog niet veel gedaan en ik heb haar nu sinds 1,5 week weer opgepakt! Dus ik vind dit best een goed resultaat Knipoog

@ Aurora3: Dat over mijn handen, klopt helemaal! Dat is echt mijn grootste probleem. Ik ben nu aan het oefenen met een stokje tussen beide duimen zodat ik mijn handen bijelkaar, stil en naar voren houd! En het zadel verschuift niet hoor!! Het is pasgeleden aangepast door Jan Van Rijs (Zevenhuizen)

@vilouma: Het is toch echt een paard hoor! Ze is 1,65m Maar het lijkt misschien kleiner omdat ikzelf 1,90m ben Knipoog vandaar!

@ kiimmiie en Pilgrim: Dit is een bepaald scheerpatroon, ik vond het niet nodig om haar helemaal te scheren!! Knipoog vandaar!! zie ook: http://www.bokt.nl/wiki/Scheren

@marrianne: Jajaa leuke naam he? Knipoog Die naam hebben wij haar zelf gegeven! Hoe heet jouw instructrice?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:58

jah best wel leuke naam
mijn instructie is astrid van vliet

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:02

Leuke pony zeg !
Wat een uitstraling !!

Vind het patroon ook wat minder, patroon op zich is een keuze die je maakt, maar het patroon is niet zo mooi geschoren, het kan mooier,zodat het wat minder rommelig eruit ziet.
Vooral bij de benen is het belangrijk om die in de juiste vorm te scheren. Misschien een aandachtspuntje voor de volgende keer?

Rijtechnisch commentaar : handen iets meer dragen en voor je uit plaatsen, je zet ze nu wat vast,
succes Haha!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:42

leuke combinatie!
Maar je hebt echt een te strenge hand! Op de foto's doet ie echt zijn mond open! Of het bit is niet goed, of hij heeft last van zijn gebit. Je kan het wel beschermen met een sperriem, maar dat betekend niet dat hij minder last heeft Lachen

ThUnDeRtIeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:12

Hé robin!
ziet er goed uit zeg!!
ga zo door dan komt het wel goed
tot dinsdag Haha!

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:15

Wat een geweldige combi.
Dit vind ik nou echt een NRPS vaak zijn het van die pony's waar ik echt van denk hoe kan dat? maar dit is echt een geweldig paard!!

Super ga zo door!!

JouwManege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:21

Ik vind het er niet zo ontspannen uitzien, je lijkt erg terug te werken met je handen. Op de eerste foto kruipt je pony ook érg achter de teugel. Verder vind ik het een érg leuke pony. Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:33

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.