Rechtsom niet door willen/kunnen galoperen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLiezel

Rechtsom niet door willen/kunnen galoperen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 08:53

Hoi. Lachen

Ik heb de zoekfunctie gebruikt,maar heb niet een duidelijk antw. kunnen vinden op mijn vraag.
Mijn haflinger galopeert linksom zonder problemen,Maar zodra ze rechtsom moet galoperen begint ze eigenwijs te doen..want ze kan het prima dat weet ik ze kon het eerst ook altijd..Het zadel past ook prima verder dat kan het ook niet zijn,dat is laast allemaal na gekeken.
Als ze eenmaal in de galop zit,maakt ze zich heel lang ofzo en is het echt ontzettend moeilijk om haar normaal in de galop te houden..ze valt er zo weer uit.
Ik krijg wel goeie les maar op het moment is me instructriese ziek..Misschien hebben jullie wat tips om der beter in galop te houden?? Lachen

Groetjes Lisa.

PercyLeen

Re: Rechtsom niet door willen/kunnen galoperen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:01

Overgangen rijden en kleine stukjes galloperen! Waarschijnlijk is rechtsom zijn moeilijke kant en is zijn achterhand nog niet sterk genoeg!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:02

Kijk eerst even naar je eigen lichaam of je lichaam wel duidelijke hulpen geeft.
Het kan al zijn dat je heup of schouder achterblijft en dat dit signaal niet goed overkomt op je haf.
(en anders is een lesje CR erg leerzaam om bewuster te worden van je eigen lichaam)

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 09:04

Jeanine84 schreef:
Overgangen rijden en kleine stukjes galloperen! Waarschijnlijk is rechtsom zijn moeilijke kant en is zijn achterhand nog niet sterk genoeg!

ja,ze heeft ook veel meer moeite met rechtsom met alles..maar in de stap en draf gaat rechtsom alles al stukken beter,Maar galop wil nog echt niet lukken.
Maar bedankt voor je tip. Haha! dat kan ik idd wel eens gaan proberen. Ja

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:13

Mijn paard had plotseling moeite met de linkergalop (niet er in kunnen komen en als dat uiteindelijk lukte er snel uitvallen). Bleek een zenuw in haar schouder knel te zitten. Als ze het altijd goed doen en ineens niet kan er wat meer aan de hand zijn. Ik heb een fysio laten kijken, nooit meer problemen gehad. Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo hoeft te zijn, maar waarom verandert het gedrag van een paard ineens?

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 09:47

Ja dat zou heel goed kunnen hoor.. Want wat jij vertelt heeft mijn haffie precies zo,moeilijk in de galop komen enzo..Ik weet ook niet meer precies vanaf waneer ze opeens rechts zoveel moeite had enzo.. Nagelbijten / Gniffelen maar ik vind het wel heel erg raar..Want linksom gaat super!