Sinds het weekend van 4/5 oktober heb ik een 5jarige merrie te rijden, van de opa van mijn vriend. Ze is zadelmak gemaakt toen ze 3 was, daarna terug de wei ingegaan, en helaas nu pas weer opgepakt. Dit vanwege het feit dat ik er een tijdje uit heb gelegen i.v.m rugproblemen. Ze word dus sinds 2 maanden weer gereden.
Een echt niveau hebben we samen nog niet, We zitten tegen de B aan, alleen moeten de puntjes nog op de i gezet worden. Ik heb nog geen les gehad, maar vanaf morgen begin ik op de rijvereninging met lessen.
Mijn moeilijkheid is mijn houding, het rechtop zitten en het loslaten van mijn rug. Dit komt vooral door wervel die vastgegroeid zit aan mijn bekken, waardoor ik niet helemaal los ben. Ook moet ik leren wat zachter te zijn met mijn handen (door meer geduld te hebben), en benen stil,tenen naar binnen en benen eraan houden. En Whitney niet over haar tempo jagen.
Whitney's moeilijkheden: Drammen tijdens het rijden, zich er snel uitdrukken en afgeleid zijn, kantelen van het hoofd (wat komt door mij
). En zozijn er nog wat puntjes waar aan gewerkt word. 18 januari hebben we onze eerste wedstrijd in de B.
Het is maar een beperkt stukje wat gefilmd is, galop en stap hebben we wel gedaan, is alleen niet gefilmd.
En doordat de filmpjes niet helemaal lekker doorlopen, lijkt het alsof ze niet recht is, dat is ze wel

Wees lief met commentaar, ik kan best commentaar hebben, zolang het opbouwen is en je me ook kunt vertellen HOE ik het dan wél moet doen
En we zijn nog maar 2 maandjes bezig, dus niet alles gaat perfectNog even met slof, maar nog niet lekker willen zakken
Nog even met slof, gewoon als hulpmiddel, maar en nog niet lekker los en nog niet er doorheen
Kom maar op
. Bedankt voor je tip, ik ga hier vanavond zeker mee aan de slag. Zowiezo moet ze wat sneller aan het been worden, enige is dat ze bokt etc, op een zweep en sporen vind ik dan weer net iets teveel van het goede, ondanks dat ik volgens mij mijn benen redelijk stil heb. Ik zal vanavond mijn moeder laten filmen tijdens de les, dan hebben jullie van vanavond wat vergelijkingsmateriaal.