pony trekt teugels uit handen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xany

pony trekt teugels uit handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 09:26

de pony van mijn dochtertje trekt de teugels uit haar handen, hij trekt haar uit het zadel zowel in stap,draf en galop.
het is voor zo.n meisje wel moeilijk dat is ook zo want de pony doet erg snel en vlug ze hoofd omlaag.

heeft iemand een idee, er uit drijven werkt gaat ze alleen maar hard en nog harder.

alvast bedankt

superwoman

Re: pony trekt teugels uit handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:31

Hoe zit het met les?
Ze zal moeten leren om het aan te voelen en reageren voordat ze der hoofd omlaag doet. als ze al omlaag gaat, zal ze idd te sterk zijn.
Wat het ook kan zijn is dat er totaal teveel druk zit op de teugels of dat je dochter toch onbedoelt teveel rukjes in de mond geeft en dat de pony een weg heeft gevonden om daaraan te ontsnappen.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:33

wij hebben ook een pony die dat doet bij mijn zoontje,bij mijn dochtertje doet ze het niet.

wat wij gedaan hebben.....je neemt 2 vrachtwagen elastieken,en daar zet je op de uiteinden 2 sluitingen aan,1 maak je vast aan het ringetje op het zadel,ander aan het bit,en aan de andere kant natuurlijk ook,wij hebben een lange en korte stiek aan elke kant zodat de pony toch gewoon kan bewegen maar niet meer de teugels uit de handen trekt,werkt erg goed!

hoop dat je er wat aan hebt,groetjes claudia

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:34

Ik dacht ook aan dat wat superwoman zijn, hoe is ze zelf met de handjes? Lachen

Verder, de pony zal altijd sterker blijven dus terug trekken zou weinig zin hebben.. Met wat lesjes zou ze er denk ik wel handiger in kunnen worden door het al een klein beetje te kunnen aanvoelen Ja

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:35

Ik ken het, de kinderen zijn gewoon niet sterk genoeg voor de pony en die maakt er gebruik van. Je kunt 'gra(a)steugels' eraan maken. Dit is eigenlijk gewoon een bijzetteugel (of touwtje) van de bitring naar het zadel, vastgemaakt bovenaan de kleine ringetjes, zoals een gewone teugel ook loopt, en dan op dusdanige lengte dat als de pony lief is en niet trekt, de teugel/touwtje slap hangt en het kind gewoon rijdt op zijn eigen teugel. De grasteugel is dus langer dan de gewone teugellengte, als hij netjes loopt (niet aan de teugel).
Trekt ponylief nu de teugels uit de handen, komt hij de begrenzing van de grasteugel tegen, en het kind wordt niet uit het zadel getrokken. Voordeel van zo hoog vastzetten is dat zodra de neus richting grond gaat, de teugel in werking is, en dit eigenlijk dezelfde werking heeft als een sterker persoon die de teugels niet uit de handen getrokken krijgt.

student

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:38

knoop in de teugels!

xany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 12:02

dank jullie wel voor de tips. ik ga kijken wat werkt. me dochtertje is bijna 8 jaar. dus de pony is altijd al sneller dan haar. alleen al vanwege haar leeftijd. En op de les zijn ze er ook mee bezig maar de pony is gewoon erg snel.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:20

Heey

Volgens mij heeft het niet altijd te maken met hoe oud iemand is! Ik ben 21 en mijn NRPS trekt ook vaak de teugels uit m'n handen. Maar mijn instructrice zegt dat ze dat doet omdat ze dan een beetje dwars ligt, en als ze dan doorhebben dat ze dan onder het werk uitkomen, dan gaan ze het vaker doen. Dus even een flinke ophouding, doet ze het nog een keer weer een flinke ophouding. Bij mij lukt dit ook niet altijd, want soms voel of zie je het niet aankomen!
Ik zit dus ook met dit probleem, is echt super lastig! Maar misschien heb je hier wat aan!!