Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nickyforever schreef:mijn pony heeft denk afwisseling genoeg.
Ga het overleggen of het verstandig is haar meer brok te voeren.
Het is geen magere dame ook niet dik eigenlijk gewoon goed vandaar het overleg
AnnebelleVD schreef:nickyforever schreef:mijn pony heeft denk afwisseling genoeg.
Ga het overleggen of het verstandig is haar meer brok te voeren.
Het is geen magere dame ook niet dik eigenlijk gewoon goed vandaar het overleg
Die van mij had een beetje hetzelfde, een voedingsdeskundige zei toen dat we ipv meer brok over moesten gaan op muesli.
Muesli verbrand als het ware trager (net als volkorenbrood bij mensen) en brok is fastfood.
ze zijn de hele dag bezig met verbranden en verwerken en dus is het langzame energie, waardoor je dus als je bijvoorbeeld 's morgens en 's avonds een schep muesli voert, je eigenlijk effectiever voert als 's morgens een schep biks en 's avonds een schep biks.
Als je dan ook nog een schep lucerne bij je muesli mengt dan is je paard lekker lang bezig met eten en verteren en dat is super goed voor de energie zonder dat ze er dik van worden.
Verder de hele dag toegang geven tot hooi, dat is het allerbelangrijkste nog voor de verbranding.
Mijn paard werd er iets dunner van (wat niet nodig was maar toch, voor die van jou wellicht een voordeel) en kreeg aanzienlijk meer energie en levenslust.
Ben blij dat we om zijn geschakeld!!! Succes!