Hier weer wat foto's van mijn 3 jarige A-Mi Caro Mexx aan het werk, sinds 1 november staat ze op de stal waar de rest van mijn paarden staat, hiervoor heeft zij namelijk op een trainings-stal gestaan, aangezien ze elke keer de benen nam als ik op de rechter hand wilde rijden, waarschijnlijk had ze zo weinig balans, en wat angst, dus begon ze te rennen, hierdoor zijn we een keer samen gevallen, en werd de angst van beide kanten groter voor het rijden.
Na deze val heb ik er nog een paar keer opgezeten voor het vertrouwen, en daarna heb ik haar nog 5 maanden in de opfok gedaan, om even tot rust te komen...
Niet zo'n best begin dus, vandaar dat Mexx een week of 10 bij een super stal in training gestaan heeft, gelukkig kon ik er na 2 weken zelf weer op, en onder begeleiding is onze angst verdwenen!
Helaas is Mexx nog wel heel erg loperig onder het zadel, maar het is nog een jong dier, dus dat komt allemaal wel goed, we rijden momenteel op B/L1 niveau, maar de belangrijkste punten zijn dus de ontspanning, rechtrichten en genieten!
In januari komt de startkaart boven water, dus dan gaan we de B ring onveilig maken..

Oh ja, voor degene die het niet weten.. Mexx merrie uit een KWPN moeder en Andalusische vader...
Stappen..

Draf..

Iets spanning..

Mooi recht..

En het allermoeilijkste; halthouden!

Ik weet dat ik wat voorover zit op sommige foto's, dit zijn vooral de foto's die in het begin gemaakt zijn, ik heb op de trainingsstal geleerd om iets voor de beweging uit te zitten, maar het mag natuurlijk niet té erg zijn.
Als Mexx rustiger wordt in het lopen, wordt mijn houding en zit ook beter.
, maar bokken onder het zadel heeft ze nog nóóit gedaan!