Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
oud zadeltje erop en laat maar lopen

opisop_shop schreef:Overigens vind ik een 2,5 jarige echt te jong voor longeerwerk en ook voor zadelmak maken, beide dingen zijn zo aangeleerd dus hoef je mijns inziens niet al zo vroeg voordat hij 3 is mee te beginnen. Maar goed, dat even offtopic...
KiWiKo schreef:heb ik nog nooit meegemaakt in de laatste 25 jaar![]()
zo kunnen er juist geen ongelukken gebeuren, let wel dat ik dit alleen doe bij paarden waarbij ik een ernstig vermoede heb dat ze er bijzonder op reageren![]()
en dan wil je ze niet aan een lijntje hebben, dan kunnen ze beter los hun ding doen
lique schreef:Ik ben dr niet zon voorstander van ,maargoed tis maar net wat je ervaring is denk ik...ik heb weleens meegemaakt dat dr 1 ging rollen met zadel op ,geloof me daar wordt je niet vrolijk van,
Als ik een tip mag geven : doe in iedergeval een dekensingel ofzo om het zadel heen zodat de zweetbladen niet zo gaan klapperen...dat scheelt al een heleboel.., en verder tja ..ik denk dat je je je paard ondertussen goed genoeg kent om in te gaan schatten hoe ze gaat reageren...overgens vind ik 2,5 jaar ook te jong..zadelmak maken en dergelijke is best inspannend..geestelijk gezien..
maar met een oud zadeltje....... ik gebruikte er zelf altijd een oud springzadel voor waar de boom van gebroken was........
bungie schreef:Wij doen dat juist altijd,scheelt heel wat lange armen etc .
Bakrand moet wel veilig en hoog genoeg zijn en geen beugels eraan,die kunnen ze anders in hun mond pakken .
En bvb zweep nemen of plastic zak in de hand om te voorkomen dat ze gaan rollen of over je heen lopen.