Vieze Thokki [Ijslander] @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Phen

Vieze Thokki [Ijslander] @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 17:33

Heey,

Ik heb vandaag(zaterdag) op thokki gereden. Hij was lekker vies toen ik hem uit de paddock haalde. En aangezien hij nat was kon ik hem alleen onder het zadel borstelen:P Maarja het ziet er een beetje soft uit. Hij heeft namelijk een tijdje niks gedaan.

Eerst nog even wat info over Thokki
Naam: Vemde's Thokki
Ras: Ijslands paard
Leeftijd: 12 juni 1983
Kleur: Wildkleur bruin met bles, twee witte voetjes achter en 2 maanogen.
Specialiteiten: Hij kan erg intelligent kijken!

Mijn punten tot verbetering
- Handen rechtop
- Hakken uitdrukken

Wat ik wil gaan bereiken
- Dat hij z'n achterhand wat meer gaan gebruiken
- Dat hij wat meer voorwaartser word.
- Wat meer buiging in z'n hals
Maarja aangezien hij al wat ouder is ( 25 jaar). Gaat het allemaal wat moeizamer.

Het lijkt soms dat ik met een bolle rug op hem zit maar dat komt door m'n jas.

M'n moeder heeft de foto's gemaakt en is daar niet zo goed in. Daarom zijn ze soms zo scheef.

[hr]

Stap. Net weggaan daarom zit ik nog een beetje raar.
Afbeelding

Stap. Nog steeds even goed gaan zitten
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Bochtje om in draf
Afbeelding

Idem
Afbeelding

Aankomen lopen
Afbeelding

En even stilstaan daar is hij zo goed in Tong uitsteken . Even m'n gezicht wazig gemaakt het zag er namelijk niet uit
Afbeelding

En tot slot een intelligente Thokki foto!
Afbeelding

Nouja dat was het Tong uitsteken
Ik hoop dat jullie mischien nog tips hebben!

vilouma

Re: Vieze Thokki [Ijslander] @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:08

als je weg gaat vanuit stilstand hoor je gewoon gelijk goed te zitten en anders weet ik niet hoe jij overgangen rijdt.

leuke ijs Haha!
hij lijkt een beetje op mijnn verzorgpaard van 4 jaar terug:P
ik vind de fotos niet zo heel slechtt hoor;)
(

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:11

Haha die laatste foto! Haha!
Ziet er lekker ontspannen uit! vind het alleen moeilijk om te beoordelen van deze foto's (had de vorige ook gezien) of jullie vooruit zijn gegaan.
Als hij achter een wit voetje heeft is hij trouwens bont (zo is dat bij IJslanders) Maar hij blijft een leuke kleur hebben natuurlijk Knipoog

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:59

hihi ziet er leuk uit Haha!
alleen uuhhh je gezich ziet er nu niet mooier uit hoor hahah Tong uitsteken..
met zn glimlag komt het wel goed Ja ,, hij moet alleen wel ff zen tanden poetsen hihi..

verder rijtechnisch ga meteen goed zitten en niet tijden het rijden Lachen

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 11:44

vilouma schreef:
als je weg gaat vanuit stilstand hoor je gewoon gelijk goed te zitten en anders weet ik niet hoe jij overgangen rijdt.

leuke ijs Haha!
hij lijkt een beetje op mijnn verzorgpaard van 4 jaar terug:P
ik vind de fotos niet zo heel slechtt hoor;)
(

Met goed zitten bedoel ik eigenlijk dat hij nog moet verzamelen en nog wat meet door moet lopen:)

BleikjA schreef:
Haha die laatste foto! Haha!
Ziet er lekker ontspannen uit! vind het alleen moeilijk om te beoordelen van deze foto's (had de vorige ook gezien) of jullie vooruit zijn gegaan.
Als hij achter een wit voetje heeft is hij trouwens bont (zo is dat bij IJslanders) Maar hij blijft een leuke kleur hebben natuurlijk Knipoog

Hij heeft een tijdje stil gestaan dus ik denk niet dat het heel veel beter is geworden Nagelbijten / Gniffelen Maar op de 2 foto's in de bocht in draf vind ik hem zelf wel goed lopen.

Ik had wel eens vaker gehoord ( ook van m'n moeder:P) dat thokki dan bont is. Maar ik had het een keertje op een ander forum gezet dat hij bont was en toen kreeg ik gezeur dat het niet zo was. En ik had niet zo veel zin in dat het nu weer de hele tijd werd gezegt Nagelbijten / Gniffelen Maarja ben blij dat iemand het met mij eens is Tong uitsteken

Tat_jana schreef:
hihi ziet er leuk uit Haha!
alleen uuhhh je gezich ziet er nu niet mooier uit hoor hahah Tong uitsteken..
met zn glimlag komt het wel goed Ja ,, hij moet alleen wel ff zen tanden poetsen hihi..

verder rijtechnisch ga meteen goed zitten en niet tijden het rijden Lachen

Dankje. Achja dan ziet m'n gezicht er maar niet beter uit Tong uitsteken maar beter dan hij was x']
Ik had een keertje een aantal foto's gemaakt vanhem en de andere paarden en toen stond hij er ook de hele tijd met een glimlach op:P

Over het goed zitten heb ik net ook al gezegt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:24

Leuke foto's ziet er niet verkeerd uit voor die leeftijd en trainen gaat idd meer tijd overeen. Probeer je hoofd op je romp te dragen ipv naar voren te laten hangen en naar zijn super schattige oortjes te kijke Haha! succes hoor! Ga zo door!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:31

Leuke foto's!
Maare.... joun gezicht niet zichbaar op die ene foto, maar t bekkie van thokki wel? Arme poownie Boos!
grapje natuurlijk!
Alleen bij de foto 'bochtje om in draf' Heb je je binnenhand meer na je toe? of lijkt dat zo?

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 17:26

lailapri schreef:
Leuke foto's ziet er niet verkeerd uit voor die leeftijd en trainen gaat idd meer tijd overeen. Probeer je hoofd op je romp te dragen ipv naar voren te laten hangen en naar zijn super schattige oortjes te kijke Haha! succes hoor! Ga zo door!

Oke, bedankt voor de tip:D Ik heb er altijd moeite mee want ik wil altijd kijken wat Thokki allemaal aan het doen is:P

Vliendertje schreef:
Leuke foto's!
Maare.... joun gezicht niet zichbaar op die ene foto, maar t bekkie van thokki wel? Arme poownie Boos!
grapje natuurlijk!
Alleen bij de foto 'bochtje om in draf' Heb je je binnenhand meer na je toe? of lijkt dat zo?

Haha ja Thokki mag wel op de foto want die is harstikke knap Bloos Cool
Maar het kan wel ja dat ik daar m'n hand meer naar me toe heb. Maar op die andere foto weer niet. Maar ik zal er de volgende keer beter opletten!

mimi_hamesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:35

haha leuke ijslander Tong uitsteken

probeer alleen af en toe je handen iets meer voor je zadel te doen zie foto 2 en 3 daar lijkt het een beeje of je je zadel vasthoudt Knipoog maar echt een leuk stel zijn jullie Lachen

doegg

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:02

Leuk beestje en fijn dat hij op die leeftijd nog lekker bereden wordt. Hoe vaak rijd je hem?

Denk inderdaad aan je hakken en probeer wat 'trotser' op je paard te gaan zitten, je zakt nu wat in elkaar.
Tja of je verder nog veel kunt sleutelen aan een pony op leeftijd weet ik niet zo goed hoor, heeft hij altijd al zo gelopen dan zou ik zeggen lekker beweging geven die schat, misschien kun/mag je er ook lekker mee naar buiten?
Als hij wel meer kan dan dit onder het zadel dan kun je dat langzamerhand (afhankelijk van zijn conditie en gezondheid) inderdaad best gaan vragen. Misschien ook af en toe aan de longe aan het werk zetten voor de buiging? En wat balkjes lopen voor de achterhand?
Rijd je er alleen engels mee of doe je ook tolt enz?

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 21:04

mimi_hamesse schreef:
haha leuke ijslander Tong uitsteken

probeer alleen af en toe je handen iets meer voor je zadel te doen zie foto 2 en 3 daar lijkt het een beeje of je je zadel vasthoudt Knipoog maar echt een leuk stel zijn jullie Lachen

doegg

Haha nee ik hou met niet vast hoor:P Moet ze wel nog iets meer gaan dragen.. Maar dat heeft ook even tijd nodig.

opisop_shop schreef:
Leuk beestje en fijn dat hij op die leeftijd nog lekker bereden wordt. Hoe vaak rijd je hem?

Denk inderdaad aan je hakken en probeer wat 'trotser' op je paard te gaan zitten, je zakt nu wat in elkaar.
Tja of je verder nog veel kunt sleutelen aan een pony op leeftijd weet ik niet zo goed hoor, heeft hij altijd al zo gelopen dan zou ik zeggen lekker beweging geven die schat, misschien kun/mag je er ook lekker mee naar buiten?
Als hij wel meer kan dan dit onder het zadel dan kun je dat langzamerhand (afhankelijk van zijn conditie en gezondheid) inderdaad best gaan vragen. Misschien ook af en toe aan de longe aan het werk zetten voor de buiging? En wat balkjes lopen voor de achterhand?
Rijd je er alleen engels mee of doe je ook tolt enz?

Het lijkt zo dat ik inzak maar dat komt nogal door m'n jas.
Normaal gesproken met een bodywarmer ziet het er zo uit:
http://i284.photobucket.com/albums/ll26/KC_girl_photo/24-1.png

Ik rij ook over de weg hoor. Alleen heb ik een tijdje niks met hem gedaan omdat ik zelf niet lekker in m'n vel zat.
Ik doe ook wel eens met hem lange lijnen dat doet hij erg goed. Balkjes drven heb ik nog niet gedaan.
Ik rij niet alleen engels ik tolt ook gewoon hoor. Alleen vind ik hem erg stijf in z'n schouders dus daarom rij ik nu even in het bakje.

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:41

Erg mooie pony! Haha!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:25

Daar is mn oude leer pony weer! Haha! blijft leuk om te zien!!! Ja

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:06

Leuk beestje!
Maar is de bak niet heel errúg modderig? Lijkt me nogal zwaar lopen.. =)
Ik vind de laatste foto echt ongelooflijk gaaf joh!

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:21

Wat een schatje om te zien!!!! Wow!