Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ga dan zeker proberen om van tempo te wisselen en meer voltes te maken! In denk ook inderdaad dat het een *zachte* verbinding moet zijn, want op dit moment is het alles behalve dat (ik moet mijn armen echt keihard inspannen!)
GreenRider schreef:Ik rijd altijd met zoals sommige mensen het noemen: waslijntjes. Gewoon lossje teugeltjes, snal niet waarom je altijd contact moet maken, aan de teugel lopen hoort via je gewicht en balans te gaan en niet met teugels (ookal zegt de naam van weg) en vaak als ze korter zijn zijn mijn paarden wat gespannen, dit is natuurlijk per paard anders.
contact accepteren is IMO ook een stukje gehoorzaamheid, een zachte hand accepteren ipv er tegen in te gaan. Ken ook zo eentje die enkel met los teugeltje gereden werd, toen ik er op kroop wist ik ook meteen wáárom men geen contact vroeg met hem
Beest stond recht overeind als je contact nam... Dat wil ik dus niet onder mijn kont hebben. Nu niet en nooit niet. Het is niet omdat je contact hebt met de mond dat je niet meer op gewicht en benen rijd. pharagirlke schreef:GreenRider schreef:Ik rijd altijd met zoals sommige mensen het noemen: waslijntjes. Gewoon lossje teugeltjes, snal niet waarom je altijd contact moet maken, aan de teugel lopen hoort via je gewicht en balans te gaan en niet met teugels (ookal zegt de naam van weg) en vaak als ze korter zijn zijn mijn paarden wat gespannen, dit is natuurlijk per paard anders.
bij aan de teugel lopen hoort ook aanleuning, aan leuning kan enkel als er contact is. Een paard moet de hand kunnen volgen en dat kan alleen als het paard weet wanneer het moet volgen, als je teugels sowieso in "waslijntjes" hangen, kan die onmogelijk weten wanneer hij verder naar beneden moet.contact accepteren is IMO ook een stukje gehoorzaamheid, een zachte hand accepteren ipv er tegen in te gaan. Ken ook zo eentje die enkel met los teugeltje gereden werd, toen ik er op kroop wist ik ook meteen wáárom men geen contact vroeg met hem
Beest stond recht overeind als je contact nam... Dat wil ik dus niet onder mijn kont hebben. Nu niet en nooit niet. Het is niet omdat je contact hebt met de mond dat je niet meer op gewicht en benen rijd.