Gisteren had ik les, en net als vorige week ging het niet zo lekker:
Dar was erg stug op m'n rechter hand en liep rechtsachter ook wat korter, omdat ze vorige week in protest ging op m'n been deden we wat basis oefeningen, zoals volte verkleinen en vergroten, iets wat Dar makkelijk moet kunnen, maar Dar was naar mijn idee zo gespannen dat ze de rechter stelling gewoon niet aan kon nemen, m'n instructrice zei dat het leek of het van uit haar rug kwam, en vroeg of ze de laatste tijd moeilijk is met op zadelen, dit is dus niet zo, maar ik was toch wat ongerust en heb na de les haar rug af gevoeld, ze reageerde idd rechts wat, maar niet heftig, vorige week had ik ook telkens het idee dat ze met een wat gebolde rug liep en toen ze bij het appuyeren in stap nogal heftig op m'n been reageerde dacht ik eerst dat ze hengstig aan het worden was (dan wil ze wel eens lekker tegen m'n been aan duwen) en dat dat dwars zat, maar ze werd niet hengstig, en afgelopen vrijdag had m'n zusje les en toen bokte ze zelfs naar het been, ik was dus gisteren behoorlijk ongerust en wilde het vandaag even aan kijken en evt de dierenarts bellen, toen ik vandaag op stal kwam heb ik gelijk weer de rug afgevoeld dit keer gaf ze niks aan, ik besloot lekker een rondje buiten te doen en Dar goed te observeren, Dar was in een prima humeurtje, had zin om lekker te lopen en was erg voorwaarts, bij 'n galopje gaf ze ook wat vrolijkheids bokjes en heeft heel de weg met d'r oortjes naar voren gelopen, ik verpest m'n paard nogal door haar onder weg weleens een snoepje te geven

ps. ik hoop dat het een duidelijk stukje is