Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, omdat vwnw de basis is van het op de achterhand gaan rijden. Doordat zo de achterhand gebruikt gaat worden en het paard zijn rug beter gaat gebruiken waardoor ie dus juist meer op de achterhand zal gaan lopen.
.
wemkelover schreef:ik denk dat je instructrice gelijk heeft. Ik bedoel hij loopt al erg op de voorhand en dan ga je ook nog hem meer naar beneden rijden. Hij moet eerst maar eens leren meer met de achterhand te lopen. Een paard dat op voorhand loopt is achter niet actief genoeg en om een paard nageefelijk of voorwaarts-neerwaarts te rijden. Moet van achteren komen en van voren opgevangen worden, achter is de motor die moet eerst werken.
Breghje schreef:wemkelover schreef:ik denk dat je instructrice gelijk heeft. Ik bedoel hij loopt al erg op de voorhand en dan ga je ook nog hem meer naar beneden rijden. Hij moet eerst maar eens leren meer met de achterhand te lopen. Een paard dat op voorhand loopt is achter niet actief genoeg en om een paard nageefelijk of voorwaarts-neerwaarts te rijden. Moet van achteren komen en van voren opgevangen worden, achter is de motor die moet eerst werken.
Als je een goede instructrice hebt, kan die het verschil zien wanneer een paard zoals Kaka ook zegt, voldoende impuls en activiteit heeft van achter of dat ie een duikboot gaat imiteren. Dat is een gevoel dat je uiteindelijk zelf ook ontwikkeld, maar wat je goed aangeleerd moet worden. Een paard moet toch als eerste leren de achterhand onder te brengen om op die manier de ruiter te dragen en dus is het voorwaarts belangrijk. Neerwaarts is ontspanning, dus die combi hoort er echt in te zitten, anders gaat je paard zijn rug nogal eens lekker wegdrukken terwijl het net lijkt of ie opgericht loopt.
TS: iemand die geen opleiding heeft, maar wel ervaring kan net zo goed zijn. Echter een opleiding geeft een behoorlijk toegevoegde waarde imho omdat dat een stuk breder is. Als het niet lekker voelt ga dan op zoek naar een ander. Ik heb ook meerdere instructrices gehad voor ik ben blijven hangen bij mijn supersmurfje.

Amazone4Fun schreef:Tsja, een second opinion......Lijkt me een geweldig idee.
Echter, mijn instructrice = de eigenaar van de stal.
Die wil geen andere instructeurs op stal hebben.
Wordt nogal lastig dus........
Groetjes
Breghje, tof dat je eens rond wilt vragen. Ben heeeeeeeeel benieuwd naar hun antwoorden.
Heb gisteren met haar staan kletsen... uiteraaaard vergeten te vragen .... vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen... Maar wat jij aangeeft, dat de eigenaresse geen andere instructeurs duld, is voor mij reden van stal te wisselen
. Ik wil eigen voer kunnen geven, eigen hooi indien het hooi of kuil niet aan mijn wensen voldoen, eigen instructrice etc etc etc. Uiteindelijk heb ik die gevonden en ben er heeeeel blij mee. Ik geloof dat er bij ons iets van 4 of 5 instructrices rondhobbelen. Gaat allemaal goed, laten elkaar allemaal in waarde.
! Amazone4Fun schreef:Allemaal alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
Wilde ook nog even de vraag van Paljassofie beantwoorden.
Mijn paardje is lekker actief en voorwaarts, wanneer ik hem VWNW rijdt.
Wanneer ik hem vervolgens op wil pakken, merk ik dat hij dit moeilijk vind, waardoor ik meer druk in mijn handen krijg, maar hij blijft wel redelijk makkelijk actief.