Ik zou graag wel eens willen weten waat mensen nou van horseball vinden. Zelf doe ik elke week trainen en merk ik dat het paard veel activer en vrolijker is. Maar sommige emnsen denken daar anders over... Ik zou het graag willen weten!
Zoals bij elke tak van de paardensport is het de ruiter die het paard kan verzieken of kan laten opbloeien. Horseball zal mits juist beoefend nooit slechter zijn dan springen of dressuur.
Wij hebben onderhand veel paarden uitgeprobeert voor horseball. Niat dat ze te bang waren of het niet leuk vonden want het zijn altijd nog manegepaarden waar wij op trainen die houden natuurlijk van wat afwisselng. Maar de ene was niet snel genoeg de ander was niet wendbaar genoeg en nu hebben we 2 ideale paarden in ons team. icaros een schimmel. niet te groot fijn om mee op te rapen en zoo snel en wendbaar! En dan nog Komara hetzelfdeverhaal. Alleen hebben we het jammer gneoeg niet voor elkaar dat iedereen evenveel lef heeft;)
Voor mijn paard zou het niets zijn. Als je paard geen problemen heeft om zo'n contact sport te beoefenen kan het heel leuk zijn.
Ik zie alleen vaak paarden die het eng of gewoon niet leuk vinden, maar dat de ruiter het wel wil. Dat vind ik dan jammer. Vind dat je wel een beetje rekening moet houden met wat je paard leuk vind. Maar hetzelfde geld voor bijvoorbeeld springen ofzo...
Mee eens alle paarden die het niet leuk vinden presteren ook niet zo goed, mensen moeten ook rekening met de paarden houden. Zij kunnen hen niet vertellen wat ze wel en niet leuk vinden maar zze kunnen het wel laten merken met hun lichaamstaal en daar moeten mensen ook rekening mee houden. Ik vind dat als je een paard hebt dat je hem dan ook moeit kunnen begrijpen.